• 0

Inzien aantal faillissementen

Goedendag,

 

Voor het schrijven van een bedrijfsplan wil ik inzicht hebben in het aantal faillissementen in de branche.

Echter op b.v. curatoren.nl dien ik te zoeken op handelsnaam en bij de KvK is het me ook niet echt duidelijk hoe ik dit inzichtelijk krijg.

Weet iemand hoe ik dit het beste voor elkaar kan krijgen?

 

Vriendelijke groet,

 

Daniel

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nog even een vraag met betrekking tot faillissementen.

Is het verstandig om dit kopje in je ondernemingsplan op te nemen?

 

Ik kan dit namelijk nergens terugvinden. In de voorbeeld plannen die ik heb ingezien wordt dit ook nergens vernoemd.

Kan dit wel vermelden in je nadeel werken of juist in je voordeel?

Link naar reactie
  • 0

Het moet uiteraard inhoudelijk wel iets toevoegen, anders kun je het beter weglaten — of verplaatsen naar een bijlage.

 

Bijvoorbeeld kwantitatief als omgevingsanalyse: deze branche kent minder faillissementen dan branches a en b.

 

Of kwalitatief als plandoel: de voornaamste oorzaken van faillissementen in deze branche zijn x en y en die risico's beperken we door …

Link naar reactie
  • 0

Meenemen in een SWOT-analyse (bieden die faillissementen nieuwe, lokale kansen of vormen deze in een bredere context juist ook weer een bedreiging voor de nieuwe onderneming). Eigenlijk zou je dan ook de technische redenen van faillissementen moeten kennen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Welkom Daniël,

 

Ikzelf ben ook pas net actief op het forum en nog aan het wachten op mijn eerste reacties ;D

 

Wil je niet aansporen om geen businessplan te schrijven maar heb wellicht een tip voor je ;)

 

Ga in plaats van het schrijven van een business plan eens praten met je early adopters en er op die manier achter te komen of er wel vraag is naar je product of dienst alvorens je investeringen doet in de vorm van tijd of geld.

 

Dit levert je niet alleen erg nuttige feedback op het kan je ook een hele hoop geld en moeite schelen.

 

Ik heb zelf ondertussen al wel tien ondernemingsplannen geschreven en probleem hiermee is dat het veelal uit aannames bestaat. Door met de afnemer te gaan zitten en kijken waar de echte behoefte ligt kun je vroegtijdig nog een andere weg inslaan mocht dat nodig zijn.

 

Hierdoor bespaar je jezelf een hoop tijd en tevens de mogelijkheid tot het bieden wat de klant echt wil.

 

Lost het uiteindelijk niet het probleem op van de klant dan kun je daar beter vroeger dan later achterkomen.

 

Deze methode heet de lean startup methode en is een trend onder nieuwe start ups. Je kunt met behulp van het business model canvas alsnog heel je businessplan op papier krijgen.

 

Ik zal er eentje bijvoegen in de bijlage zodat je snapt waar ik het over heb.

 

Als je vragen hebt zal ik mijn best doen om je verder te helpen ;)

 

En succes!

 

the-business-model-canvas.pdf

Link naar reactie
  • 0

Dank je wel voor je reactie mren.

 

Tijdens het schrijven van mijn plan had ik al gesproken met potentiële afnemers en er is wel degelijk vraag naar. Dit was het laatste stukje wat ik nog in kaart moest brengen. En het plan is voor mij niet bedoeld voor een eventuele lening maar vooral bedoeld voor de levensvatbaarheid.

 

Ik zal nog even goed naar jouw bijlage kijken. Bedankt hiervoor.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.