• 0

Simpele informatieve bedrijfswebsite [welk IT-programma?]

Hoi,

Ik zit met het idee om een website te bouwen voor mijn vaders bedrijf, deze website moet simpel/functioneel zijn en dienen als visitekaartje voor het bedrijf.

Nu heb ik weinig ervaring met het bouwen van een website, hoewel ik er wel erg in geïnteresseerd ben.

Ik ben over een aantal dingen aan het nadenken, zoals het gebruik van welk programma: Wordpress/Joomla/Drupal. Of ik wel/niet een template zou gebruiken. En of het de moeite waard is om zelf te beginnen met het maken van een website?

 

Groeten,

 

[verandering: titel]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wordpress is meest eenvoudig, komt met een hoop templates en plugins en kun je zelf beginnen zonder te veel gedoe. Er is genoeg documentatie en online informatie, dus je kunt jezelf naar hartenlust verdiepen. Of het de moeite waard is moet je zelf maar beoordelen. Succes!

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf goede ervaring met weebly.com. Geheel gratis. De stijl is prima. Er is een stapel aan gratis/rechtenvrije plaatjes om te gebruiken. En je kunt supergemakkelijk switchen tussen webadressen als dat nodig zou zijn. Verder heb je geen installatie van software nodig. Wat ook belangrijk is, is dat je geen 'dure' templates nodig hebt.

Nadeel daarvan is wel dat je een kleine regel krijgt dat het een gratis site is met Weebly. Maar, als je even kort op youtube zoekt, dan vind je daar hoe je dat ook kunt 'hacken'.

Succes!

 

Out of the box kwaliteitsfreak en vader van 2 schitterende kids.

 

Directeur van Testhuis, de expert in strategisch software testen voor projecten en organisaties. Testhuis kenmerkt zich door een holistische testaanpak en heuristisch software testen op een out of the box wijze. Testhuis staat daarb

Link naar reactie
  • 0

Ik zou ook WordPress adviseren, met een thema als Avada of Divi.

 

Die zijn namelijk voorzien van een uitgebreide page builder waarmee je relatief eenvoudig dingen als teksten, afbeeldingen, video, google maps, referenties enzovoorts kunt toevoegen, en komen met een flink aantal voorgeïnstalleerde professionele designs waar je uit kunt kiezen.

 

Als je dan ook nog een hostingbedrijf kiest waar je WordPress automatisch kunt installeren komt het vast wel goed ;-)

 

Weebly of Wix zijn ook leuke oplossingen, maar als je later wilt uitbreiden is dat een stuk lastiger dan met WordPress.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Deze vraag is geen ondernemersvraag en hier of elders op interwebs anders al ruimschoots beantwoord. Dit topic gaat op slot.

 

Modgroet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 204 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.