• 0

Hoe marketing budget goed inzetten?

Beste ondernemers,

 

Afgelopen week heb ik een onderneming gestart, mijn eerste. Nou heb ik al een 100 euro uitgegeven aan marketing op Facebook, en besteed ik ook maandelijks geld aan Adwords. Er komt zo nu en dan wel een opdracht uit voort, maar er wordt niet veel besteld. Op dit moment speel ik ongeveer quitte. Het product is best specifiek (voor de bouw en particulieren die gaan slopen), dus ik ben ook een beetje bang dat iedereen straks voorzien is van mijn product en de omzet verder afloopt.

 

Maargoed terugkomend op mijn vraag: hoe hebben jullie dat ervaren? Hoeveel geld hebben jullie in de eerste fase in marketing gestopt, en kostte dit meer dan het opbracht? Vanaf wanneer komt het omslagpunt? Kun je in een latere fase minder geld uitgeven aan marketing omdat mensen allicht gaan praten over je product?

 

Raden jullie aan meer geld in marketing te stoppen aan het begin dan dat ik nu doe? Ik probeer nu niet al te veel uit te geven, in ieder geval probeer ik nog winst te maken.

 

Alvast bedankt voor jullie raad. Ik hoop dat ook andere starters wat met de antwoorden kunnen.

 

Groeten!

 

(Mod edit, titel aangepast)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

De beste marketing voor 'jonge' ondernemers van wie we er hier waarschijnlijk drie treffen in dit topic is tenminste persoonlijk te reageren op berichten of navragen.

 

Dat mag m.i. best 'vriendelijk', 'ludiek' of 'creatief' van toon zijn (wees vooral jezelf), als je tenminste prettig benaderd wordt. Leerzaam is het in ieder geval.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Dit soort ondernemingen zitten in mijn netwerk. Ik verneem graag of ik wat voor je kan betekenen.
Je kan een link naar je website in je signatuur zetten, dan kan iedereen een oordeel vormen over jouw kwaliteiten in marketing, je netwerk en je betekenis als jonge onderneming dat u ondersteund.

 

Welkom op HL!

 

 

Uw doel is..??

AWI Consultancy

Dienstverlening voor management en bedrijfsvoering.

Link naar reactie
  • 0

Dit mag over en weer best wat vriendelijker en begripvoller. Het topic is door Jordy begonnen, wsg haakt aan en dan ontspoort het een beetje.

 

Modgroet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Het ontspoort pas na de reactie van AWI volgens mij. En dat AWI niet zo vriendelijk verwelkomd wordt komt waarschijnlijk door dit:

 

 

Dit soort ondernemingen zitten in mijn netwerk.

Ik verneem graag of ik wat voor je kan betekenen.

 

 

Misschien is het wel gewoon een goedbedoeld aanbod, maar het komt op mij (en anderen blijkbaar) over als een acquisitiepoging. Daar wordt normaal meteen op gereageerd door een mod met "acquisitie via dit forum wordt niet op prijs gesteld", maar dit is blijkbaar te subtiel (of ik zie het verkeerd). En als de website van zo'n bedrijf dan ook niet heel professioneel overkomt krijg je dat soort reacties...

 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Ook als er even niet direct gemodereerd wordt, kun je gewoon vriendelijkheid en zakelijke professionaliteit in reacties bewaren of anders een modmelding doen...

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 124 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.