• 0

Modelcontract Open CV

Ik wil een Open CV oprichten, maar ik kan nergens een simpel model contract vinden hiervoor. De enige die ik kan vinden (zoals die van de KvK) zijn allemaal bedoeld voor een gesloten CV.

 

Heeft er iemand een link naar een voorbeeld voor een Open CV?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het doel is inderdaad het vermogen van mijn Spaar BV minder openbaar te maken.

 

Ik heb hiervoor al een stichting opgericht, het enige wat nog ontbreekt is het contract tussen de stichting en mijzelf.

 

Het klopt dat het wellicht verstandiger is om hiervoor professioneel advies in te winnen, maar ik vind het gewoon leuk om (als beginnend ondernemer) dit soort dingen zo veel mogelijk zelf uit te vogelen.

Link naar reactie
  • 0

Het vermogen zit nog in de BV, niet in de stichting?

 

Het idee was om als DGA een vennootschap aan te gaan met de stichting. Hierbij breng ik als stille vennoot dan de aandelen in, en de stichting (als beherend vennoot) krijgt ze dan op naam, in ruil voor winstbewijzen.

 

Mocht ik ooit van de constructie af willen, kan ik de CV gewoon opheffen, en zal de inleg (de aandelen in dit geval) weer uitgekeerd worden aan de stille vennoot.

Link naar reactie
  • 0

Hier ( https://www.hlg.nl/news/zo-maakt-winst-bv-onzichtbaar/ ) staat het wellicht wat duidelijker omschreven:

 

- De DGA richt een stichting op waarvan de DGA bestuurder wordt. Deze bestuurder wordt beherend vennoot in de CV;

 

-         De tweede stap is het oprichten van een open commanditaire vennootschap tussen de stichting en de DGA;

 

-         Stap 3: de DGA ruilt zijn aandelen in de BV tegen winstbewijzen in de CV;

 

-       De laatste stap kan zijn: het opheffen van de BV. Dit gebeurt door een fusie met de CV. U kunt de BV ook in stand houden en de jaarlijkse winsten telkens integraal belastingvrij overmaken naar de CV.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 175 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.