• 0

Unilever wil af van oneerlijke influencers

https://www.nu.nl/economie/5317823/unilever-wil-af-van-influencers-volgers-kopen.html

 

Unilever zweert de louche influencer af, die volgers koopt in plaats van ze zelf stap voor stap te verzamelen. Het doel van het levensmiddelenconcern is om zo meer transparantie te brengen in het adverteerbeleid, en vertrouwen te wekken bij klanten.

 

Dat voelt voor mij toch een beetje dubbel: volgers kopen mag dus niet, maar er is blijkbaar niets mis met het kopen van influencers ...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat voelt voor mij toch een beetje dubbel: volgers kopen mag dus niet, maar er is blijkbaar niets mis met het kopen van influencers ...

 

Uiteindelijk is een influencer toch niks meer dan een verkapte marketing medewerker op zzp-basis?

Link naar reactie
  • 0
Uiteindelijk is een influencer toch niks meer dan een verkapte marketing medewerker op zzp-basis?
Een influencer is primair iemand die vanwege zijn expertise, charme of blauwe ogen invloed heeft op zijn followers. Dat heette vroeger een opinionmaker.

 

Een aantal bvloggers heeft daar een businessmodel van gemaakt door aandacht te verkopen. Een aantal adverteerders maakt daar dankbaar gebruik van. Al dat niet duidelijk gemaakt wordt, is het een beboetbare overtreding.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

https://www.nu.nl/economie/5317823/unilever-wil-af-van-influencers-volgers-kopen.html

Dat voelt voor mij toch een beetje dubbel: volgers kopen mag dus niet, maar er is blijkbaar niets mis met het kopen van influencers ...

Er zijn ook influencers die heel, heel hard werken aan goede content. Onderwerpen uitzoeken, research doen, scripts uitschrijven, filmen op locatie, interviews regelen, filmpjes monteren, promotie enz enz...

Sommigen zijn er 10 tot 15 uur per dag mee bezig.

 

Als zo'n influencer na jarenlang hard werken een publiek heeft opgebouwd is dat bereik heel wat waard. Jij kunt er anders over denken maar ik zie het gewoon als beloning voor hard werken. Niks mis mee om dan een vergoeding te vragen aan merken als ze in beeld willen komen.

 

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0
Als zo'n influencer na jarenlang hard werken een publiek heeft opgebouwd is dat bereik heel wat waard. Jij kunt er anders over denken maar ik zie het gewoon als beloning voor hard werken.
De ironie is dat Unilever de morele weg bewandelt door valse likes en followers af te keuren, maar geen probleem lijkt te zien in de sluikreclame die het bedrijf bevordert door aandacht te kopen van influencers.

 

Ik neem aan dat ze ergens ook wel aangeven voor totale transparantie te zijn. ;)

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 252 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.