Naast mijn studie heb ik sinds 2 jaar met een aantal studiegenoten een eigen bedrijfje opgericht. Dat liep best aardig, we hebben tot nu toe iets van 10 klanten gehad, we hebben op een beurs gestaan, en zijn lidgeworden van een branchevereniging. Er zijn dus wel mensen die ons bedrijf kennen.
Nu willen we vanaf september fulltime aan de slag, en nu is het idee geopperd onze bedrijfsnaam te veranderen. Dit met als belangrijkste reden dat we gemiddeld 2 keer de naam moeten herhalen als we iemand opbellen, of als we met iemand praten. Daarnaast is de naam niet bijzonder pakkend. Tis geen killer-naam. We weten dat zoiets ook moet groeien, maar we twijfelen er toch aan.
Nu vroegen we ons af wat voor consequenties dit allemaal heeft. Formeel gezien zullen er bij enkele instanties wat dingen veranderd moeten worden. maar daar komen we denk ik wel overheen. Waar we nog mee zitten is onze naamsbekendheid. Ik heb zelf het idee dat we nog niet bijster bekend zijn, en dat het dus niet zo'n ramp is. Een andere vennoot denkt echter dat we al wel redelijk wat naamsbekendheid hebben, en dat we ook wel geld in onze naam gestoken hebben en de bijbehorende huisstijl.
Heeft iemand hier ervaring mee? Is het gewoon een kwestie van een goede campagne, waarin de nieuwe naam wordt geintroduceerd? Of zien wij misschien dingen over het hoofd? Ben erg benieuwd naar jullie reacties.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
pbirkoff
pbirkoff
Hallo,
Naast mijn studie heb ik sinds 2 jaar met een aantal studiegenoten een eigen bedrijfje opgericht. Dat liep best aardig, we hebben tot nu toe iets van 10 klanten gehad, we hebben op een beurs gestaan, en zijn lidgeworden van een branchevereniging. Er zijn dus wel mensen die ons bedrijf kennen.
Nu willen we vanaf september fulltime aan de slag, en nu is het idee geopperd onze bedrijfsnaam te veranderen. Dit met als belangrijkste reden dat we gemiddeld 2 keer de naam moeten herhalen als we iemand opbellen, of als we met iemand praten. Daarnaast is de naam niet bijzonder pakkend. Tis geen killer-naam. We weten dat zoiets ook moet groeien, maar we twijfelen er toch aan.
Nu vroegen we ons af wat voor consequenties dit allemaal heeft. Formeel gezien zullen er bij enkele instanties wat dingen veranderd moeten worden. maar daar komen we denk ik wel overheen. Waar we nog mee zitten is onze naamsbekendheid. Ik heb zelf het idee dat we nog niet bijster bekend zijn, en dat het dus niet zo'n ramp is. Een andere vennoot denkt echter dat we al wel redelijk wat naamsbekendheid hebben, en dat we ook wel geld in onze naam gestoken hebben en de bijbehorende huisstijl.
Heeft iemand hier ervaring mee? Is het gewoon een kwestie van een goede campagne, waarin de nieuwe naam wordt geintroduceerd? Of zien wij misschien dingen over het hoofd? Ben erg benieuwd naar jullie reacties.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/5868-bedrijfsnaam-veranderen/Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag