• 0

Keuze registrar voor domeinnaamregistratie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Daar moet je wel mee opletten, sommige hosting partijen vragen belachelijke prijzen voor een .nl registratie.

Er zijn voldoende betrouwbare partijen waar je voor zo'n 5,00 EUR per jaar een domeinnaam kan registreren.

Ik zou voor een partij kiezen die voor de registratie als voor de verlenging dezelfde prijs hanteert.

Domein 158 - https://www.158.nl

- Registratie van nieuwe domeinnamen

- Verkoop van mooie domeinnamen

- Dropcatchen van quarantaine domeinnamen

Link naar reactie
  • 1

Ik zou in je directe omgeving eens polsen bij de mensen wat hun hosters/registrars zijn en de ervaringen daarmee. Het aanbood is namelijk zo groot dat het onmogelijk is om 1 goede aan te wijzen.

 

Er is wel een Engelstalig forum waar met name hosters worden gereviewed: www.webhostingtalk.com maar dat is met name handig voor "techies".

 

Voor je in zee gaat doe in ieder geval zelf een een zoektocht via de zoekmachines naar "review" of "ervaringen" in combinatie met de kandidaat registrar/hoster.

Link naar reactie
  • 0

Djosa,

 

allereerst welkom op ondernemersforum Higherlevel.

 

Wil je welgeteld één .nl-domeinnaam als ondernemer gaan registreren en daarop een website gaan plaatsen en kunnen e-mailen? Of anders?

 

Ze zijn vrijwel allemaal betrouwbaar en anders ben je voor een paar tientjes verhuisd naar een andere.

 

Wat wil je precies? ;)

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Denk er wel om dat de domeinnaam op je eigen (bedrijfs)naam komt te staan en niet op die van de registrar, anders is die de eigenaar en kan met de naam doen wat hij wil.

Reviewsites moet je mee oppassen, er zijn partijen die gratis domeinnamen of korting op de hosting weggeven in ruil voor een goede review.

Aanbevelingen zijn wel te geven, maar zijn er teveel hier te noemen.

Link naar reactie
  • 0

Het aanbod is inderdaad enorm, en als het om 1 domein gaat zijn de kosten zo gering dat dat amper een factor zal zijn.

 

Genoemde TransIP heb ik goede ervaringen mee, uitstekende 'self service' omgeving en redelijke tarieven. Een andere aanbieder die ik nog wel eens gebruik is Versio, met name voor .net domeinen en dergelijke die daar goedkoper uitvallen, en het beheersysteem aldaar is lang niet slecht.

 

Ervoor zorgen dat je zelf en niet de registrar de houder van het domein wordt is wel verstandig, maar ook heel gebruikelijk bij betrouwbare partijen. Bij bovengenoemde is dat standaard het geval. Er zijn ook situaties waarbij je zelf niet de houder wilt zijn, meestal om schimmige redenen, maar soms ook om legitieme waarbij je iets nog even een 'verrassing' wilt laten zijn. Bij betrouwbare registrars wordt die optie vaak wel geboden, soms tegen een meerprijs.

 

Ik werk voor klanten die hun domeinen bij diverse partijen hebben staan, transip,versio, argeweb, oxilion, hostnet en nog een hele barrage. In mijn ervaring zijn ze allemaal betrouwbaar voor domeinregistratie, maar als je zowel domein als hosting bij dezelfde partij wilt afnemen zijn er natuurlijk wel verschillen in aangeboden hostingpaketten en mogelijkheden.

 

Let wel dat het absoluut niet noodzakelijk is om domeinregistratie en hosting af te nemen bij dezelfde partij. Voor iemand die voordelig uit wil zijn maar ook een VPS wil raad ik vaak de combinatie transip voor het domein en directvps voor de hosting aan, maar ik vermoed dat zo 100 andere betrouwbare partijen kunt invullen voor dat advies.

 

Google vooral even of er mensen zijn met slechte ervaringen voor je ergens mee in zee gaat, en ik zou adviseren te gaan voor een partij die in ieder geval al enkele jaren een goed track record heeft. Er zijn absoluut ook prijsvechters in de markt waarvan je je kunt afvragen of ze de komende 5 jaar overleven, maar dat wellicht niet riskeren voor een besparing van een paar euro per jaar... tenzij je natuurlijk duizenden domeinen hebt en iedere cent gaat tellen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 120 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.