• 0

Kennisbank voor verduurzamen van je woning

Omschrijving van je concept:

Wij zijn een onafhankelijk adviesbureau (onderdeel van een grotere landelijke speler) die duidelijkheid naar de particuliere huiseigenaren wilt verschaffen. Naast de standaard diensten die aangeboden worden willen wij een kennisbank ontwikkelen. De particulier vind al veel informatie op internet, maar dit is vaak geschreven vanuit een commercieel standpunt (koop mijn product).

 

Als onafhankelijk adviseur willen wij een kennisbank (tegen betaling) oprichten waar huiseigenaren zelf in de kennisbank informatie kunnen inwinnen. Daarnaast moet het een laagdrempelige community worden waar ook de discussie met ons aangegaan kan worden.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

- Marktonderzoek door enquêtes bij huiseigenaren

- Marktonderzoek door met installateurs hierover te spreken

- Marktonderzoek door met leveranciers hierover te spreken

 

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Eerlijke informatie verschaffing naar de particulier, een centrale informatie voorziening waar ze ook vragen kunnen stellen over hun situatie.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Bestaande concepten hebben verkoopdoeleinde in hun achterhoofd, voornamelijk producenten hebben soortgelijke website al. Echter is dit allemaal geschreven vanuit verkoop van hun product.

 

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Wil graag sparren over de kennisbank.

Is het realistisch?

Wat zou de waarde kunnen zijn?

Hoe hiermee zo groot mogelijk publiek te bereiken?

Hoe meerwaarde te creëren op deze laagdrempelige wijze?

 

 

Onafhankelijk Advies

Persoonlijke benadering

Realistische ontwerpen

 

Dat is Duurzaam Woon Advies

www.duurzaamwoonadvies.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0
Is het realistisch?

 

Ik denk het wel. Verduurzamen woningen staat hoog op de agenda bij alle stakeholders.

 

Maar je hebt geduchte concurrentie van hypothecaire financiers en - vroeg of laat - Vereniging Eigen Huis.

 

Zodra VEH het onderwerp verduurzamen hoog op de agenda en centraal op de eigen site zet, wordt het wellicht lastig(er) om je verdienmodel sluitend te krijgen. VEH is met ruim 700.000 leden en geen winstoogmerkt een dominante partij

 

Hoe hiermee zo groot mogelijk publiek te bereiken?

Al eens aan VEH gedacht? Een ander potentieel kanaal zijn makelaars, taxateurs en hypotheekadviseurs

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0
Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Wil graag sparren over de kennisbank.

 

http://www.duurzaamwoonadvies.nl/kennisbank/

 

Achter de schermen zijn wij druk bezig met deze pagina te vullen. Wilt u weten wat wij voor u kunnen betekenen neem contact met ons op.

 

Wat is jouw verwachting dan hoe we dat hier gaan doen?

 

Op de pagina Diensten zie ik een afsluiting 'Neem contact met ons op over een vrijblijvende offerte'. Is dat dan geen betaald advies of verkoopgedachte? Net zoals je op de kennisbank afsluit?

 

Ben je zelf als vraagsteller ondernemer en namens welke 'grotere landelijke speler' treed je anders op? De domeinnaamregistratie is 11 dagen oud. Wat is jullie KvK-nummer? Ik vind nl. geen Duurzaam Woon Advies in het Handelsregister in Zoetermeer.

 

Transparantie en kennis is naar mijn mening voorlopig ver te zoeken! En de site of het contactformulier is ook onbeveiligd. No go.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
Wat is jouw verwachting dan hoe we dat hier gaan doen?

 

Volgens mij heb ik dat wel aangegeven. Zou er graag over willen sparren over hoe het een meerwaarde zou kunnen zijn, of het realistisch is, zitten wooneigenaren hierop te wachten?

 

Op de pagina Diensten zie ik een afsluiting 'Neem contact met ons op over een vrijblijvende offerte'. Is dat dan geen betaald advies of verkoopgedachte? Net zoals je op de kennisbank afsluit?

 

Klopt! Dit zijn de "standaard" diensten. De Kennisbank is een idee wat we hebben opgevat wat laagdrempelig moet zijn. De stap om een adviseur in te schakelen kan vaak te groot zijn. Dus vandaar de laagdrempelige gedachte van een kennisbank, soort zelfstudie met ervaren adviseurs als backup.

 

Op de pagina Diensten zie ik een afsluiting 'Neem contact met ons op over een vrijblijvende offerte'. Is dat dan geen betaald advies of verkoopgedachte? Net zoals je op de kennisbank afsluit?

 

Ben zelf geen ondernemen, duurzaamwoonadvies.nl is een nieuw onderdeel van De Installatie Adviseur (www.deinstallatieadviseur.nl) om de particuliere beter te ondersteunen.

 

Transparantie en kennis is naar mijn mening voorlopig ver te zoeken! En de site of het contactformulier is ook onbeveiligd. No go.

 

Klopt, ben ik me van bewust en wordt aangepast.

Onafhankelijk Advies

Persoonlijke benadering

Realistische ontwerpen

 

Dat is Duurzaam Woon Advies

www.duurzaamwoonadvies.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 167 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.