• 0

btw prive gebruik zakelijk auto...:)

Wat een rare regeling heeft de belastingdienst. Er moet voor een margeauto 1,5% en 2,7% btw prive correctie gedaan worden indien hij prive rijdt en geen km bijhoudt. Iemand die weinig in de auto rijdt moet meer afdragen aan btw prive correctie, dan dat hij totaal teruggevorderd heeft of hij moet helemaal geen btw terugvorderen. Niet redelijk van de belastingdienst. :) :) :) :)

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Klopt inderdaad, maar vind je het niet raar dat wanneer je bijv in een jaar 300 euro aan btw teruggevorderd hebt en 1000 aan btw correctie moet betalen omdat je geen km hebt bijgehouden. Ik heb nergens een informatie kunnen vinden dat je max de btw moeten betalen dat je teruggevorderd hebt, zoals dat wel het geval is bij de bijtelling.

 

Je hoeft nooit meer bijtelling te betalen dan dat je aan kosten hebt gemaakt voor de auto. Dat is fair denk ik.

 

Link naar reactie
  • 0

het is een oud topic maar nog altijd relevant en ik heb wel een vraag over deze regels en dan met name verwijzend naar de link die Joost heeft geplaatst.

 

Ik heb een auto op de zaak, ik heb kantoor aan huis dus geen woon-werkverkeer en beperkt privé gebruik maar geen km registratie. Ik heb al die jaren braaf 2,7% van de cataloguswaarde bij de BTW aangifte opgeteld. Volgens fiscaalconsult zou ik in mijn geval 1,09% van de cataloguswaarde moeten optellen bij de BTW aangifte. Ik wil dat dan van de afgelopen 5 jaar ook doen via het suppletie formulier.

 

Echter, kan ik dat zomaar doen? Of moet ik eerst toestemming vragen aan de belastingdienst? En aan wie binnen de belastingdienst vraag je zoiets?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 114 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.