• 0

Algemene voorwaarden (minimumleeftijd autoverhuur)

Ik heb enkele vragen over onze algemene voorwaarden (wij zitten in de autoverhuur).

 

1. In de algemene voorwaarden staat de minimumleeftijd voor de auto's waar we mee begonnen in 2015. Inmiddels verhuren we meerdere types en hanteerden we verschillende minimumleeftijden voor verschillende type auto's. Op dit moment is de minimumleeftijd weer gelijk bij alle auto's, maar we werken naar een nieuwe verzekering toe waarbij het weer zal gaan verschillen per auto. Kortom: continue veel veranderingen per type auto. Is dit handig om nog in de algemene voorwaarden te zetten? Kun je dit niet afdoen met een zin als "De minimumleeftijd verschilt per type auto. De geldige minimumleeftijd per type auto vindt u op onze website en voor uw huurperiode in uw huurbevestiging en op de huurovereenkomst." (Ja, die zin moet ik even stroomlijnen, maar iets in de strekking?)

 

2. Hoe om te gaan met veranderende voorwaarden. Je zet in de voorwaarden "gewijzigd per dd/mm/jjjj"? Gelden de nieuwe voorwaarden voor huurders vanaf dat tijdstip, of alleen voor de boekingen die na dat tijdstip hebben plaatsgevonden (dus niet voor oude boekingen van voor dat tijdstip waarbij de huurperiode na dat tijdstip plaatsvindt).

 

 

Wij verhuren de toekomst: www.ec-rent.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste Chris,

 

Zo te lezen wordt de minimumleeftijd vooral bepaald door de verzekeraar. Het lijkt me dan ook dat jouw beide vragen moeten worden bekeken in samenhang met die verzekering.

 

Je hebt immers niets aan een boeking van 3 maanden terug voor een 19-jarige als de verzekeraar op het moment van aanvang huur minimumleeftijd 21 of 24 vereist voor een Tesla S of Tesla X.

 

Mijn advies: laat je voorwaarden opstellen door een ter zake kundige jurist en laat daarin dan- bijvoorbeeld - ook opnemen dat de door verzekeraar vereiste minimumleeftijd die geldt op het moment van daadwerkelijke aanvang huur leidend is, ongeacht een eerder gemaakte boeking die tegen de op dat moment geldende voorwaarden - akkoord is.

 

Uiteraard kun je - bijvoorbeeld met die jurist - ook een mantelafspraak met verzekeraar maken dat juist niet het moment van aanvang huur maar het moment van boeking bepalend is en de op dat moment geldende voorwaarden van toepassing zijn

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

De voorwaarden zijn (als het goed is) van toepassing verklaard bij het aangaan van het huurcontract. Nieuwe voorwaarden kunnen niet ter vervanging dienen van de van toepassing verklaarde voorwaarden tenzij de huurder hiermee akkoord gaat.

 

Voor wat betreft de leeftijd, volgens mij ben jij vrij te bepalen voor welke auto welke leeftijd geldt. Dit weet ik echter niet zeker.

 

Edit: Norbert was mij voor.

Link naar reactie
  • 0

Beste Chris,

 

Zo te lezen wordt de minimumleeftijd vooral bepaald door de verzekeraar. Het lijkt me dan ook dat jouw beide vragen moeten worden bekeken in samenhang met die verzekering.

 

Klopt, de verzekeraar dicteert. Het is dan ook niet de vraag wat mag, maar hoe ik het het beste in de algemene voorwaarden verwerk. De verzekeraar veranderd namelijk nogal van voorwaarden, ik heb geen zin om dit voortdurend aan te blijven passen. Liefst zou ik de hele leeftijdsgrens uit de voorwaarden halen en deze anders communiceren.

 

Mijn advies: laat je voorwaarden opstellen door een ter zake kundige jurist en laat daarin dan- bijvoorbeeld - ook opnemen dat de door verzekeraar vereiste minimumleeftijd die geldt op het moment van daadwerkelijke aanvang huur leidend is, ongeacht een eerder gemaakte boeking die tegen de op dat moment geldende voorwaarden - akkoord is.

 

Dat is al gebeurt. Maar ik wou niet voor deze "kleine" vraag meteen weer daar aan de bel trekken en zelf even rondvragen eerst.

 

Uiteraard kun je - bijvoorbeeld met die jurist - ook een mantelafspraak met verzekeraar maken dat juist niet het moment van aanvang huur maar het moment van boeking bepalend is en de op dat moment geldende voorwaarden van toepassing zijn

 

Daar gaat de verzekering niet in mee.

Wij verhuren de toekomst: www.ec-rent.nl

Link naar reactie
  • 0

De voorwaarden zijn (als het goed is) van toepassing verklaard bij het aangaan van het huurcontract. Nieuwe voorwaarden kunnen niet ter vervanging dienen van de van toepassing verklaarde voorwaarden tenzij de huurder hiermee akkoord gaat.

 

Als jij bij ons reserveert krijg je geen huurcontract. De huurovereenkomst/contract krijg je pas op het moment van het ophalen van de auto.

 

Voor wat betreft de leeftijd, volgens mij ben jij vrij te bepalen voor welke auto welke leeftijd geldt. Dit weet ik echter niet zeker.

 

De verzekering bepaald de leeftijden helaas.

 

Wij verhuren de toekomst: www.ec-rent.nl

Link naar reactie
  • 0

Als jij bij ons reserveert krijg je geen huurcontract. De huurovereenkomst/contract krijg je pas op het moment van het ophalen van de auto.

Afgaand op je algemene voorwaarden komt de overeenkomst juist wél tot stand op moment van reserveren.

 

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

Als jij bij ons reserveert krijg je geen huurcontract. De huurovereenkomst/contract krijg je pas op het moment van het ophalen van de auto.

Afgaand op je algemene voorwaarden komt de overeenkomst juist wél tot stand op moment van reserveren.

 

 

OK, ik denk dat ik/we dingen door elkaar halen, dus even voor de duidelijkheid. Ja, ik begrijp dat je op het moment van boeken een overeenkomst aangaat. Maar de werkelijke tastbare huurovereenkomst krijgt de klant pas op het moment van het ophalen van de auto te zien.

 

Bij ons is het zo dat je de huurperiode bevestigd door (aan)betaling van de factuur. Op dat moment ga je natuurlijk een overeenkomst tussen twee partijen aan.

Wij verhuren de toekomst: www.ec-rent.nl

Link naar reactie
  • 0

Helder, ik was er niet zeker van gelet op je reactie op jajajeroen.

 

Om die reden is het zeker relevant om te bedingen dat je je het recht voorbehoud de overeenkomst op te zeggen indien bij aanvang van de huurperiode blijkt dat de verzekeraar andere voorwaarden hanteert.

Iets waarmee de opsteller (lees: jurist) van de algemene voorwaarden, afhankelijk van de opdracht, wellicht zelf rekening had moeten houden

 

Ten aanzien van je tweede vraag, de datum waarop de overeenkomst tot stand is gekomen (dus niet de datum waarop je de overeenkomst zelf verstrekt) is leidend voor de versie van de AV die van toepassing zijn. Dus nieuwe voorwaarden gelden alleen voor nieuwe boekingen.

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

Maar verwijzen naar eisen van de door jou gekozen verzekeraar als iemand de auto komt ophalen levert niet alleen boze klanten op (daar gaat mijn vakantie), het blokkeert ook het recht om nakoming te eisen.

 

En dat staat volgens mij op de zwarte lijst, en mag dus niet.

Maar ik ben geen jurist.

Link naar reactie
  • 0

Deze vraag heeft natuurlijk vele dimensies. Niet gehinderd door enige kennis van deze branche:

 

Hoeveel leeftijdscategorieën zijn er? Of hoeveel trappen?

 

Geldt deze voor de hoofdhuurder en alle bestuurders?

 

Het verhoogde risicoprofiel van jonge bestuurders is er vast ook niet voor niets. Vraag is hoeveel omzet je mist als je als verhuurder aan de veilige kant (relatief hoog in leeftijd gaat zitten). Of hoeveel risico en indirecte kosten je ontloopt.

 

Verder een interessante vraag hoe je je algemene voorwaarden flexibeler afstemt op eisen of wijzigingen van derden zoals een verzekeraar.

 

De minimumleeftijd voor een Fiatje 500e van 25 jaar verbaast me wel licht of zijn dat jullie voorwaarden voor alle elektrische en hybride voertuigen? ;)

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Het geeft ook een beetje te denken of dit niet gewoon leeftijdsdiscriminatie is. Uiteraard is het de verzekeraar die het oplegt, maar strict genomen maak je wel onderscheid op basis van leeftijd in je tarieven of uberhaupt zaken doen met de potentiele klant.

 

Wat eerlijker zou zijn is bijvoorbeeld eisen dat een klant minimaal 5 jaar in bezit is van rijbewijs B - dat levert impliciet natuurlijk ook wel een leeftijdsgrens van 23 aan, maar je behandeld iemand van 30 die net zn rijbewijs heeft gehaald exact hetzelfde, en daar is niets mis mee.

 

Ik heb me altijd afgevraagd of het legaal is hogere tarieven te hanteren op basis van leeftijd alleen - het is heel gebruikelijk bij autoverhuur, en vaak is de grens zelfs 25.

Link naar reactie
  • 0
Het geeft ook een beetje te denken of dit niet gewoon leeftijdsdiscriminatie is. Uiteraard is het de verzekeraar die het oplegt, maar strict genomen maak je wel onderscheid op basis van leeftijd in je tarieven of uberhaupt zaken doen met de potentiele klant.

 

Het discrimineren op leeftijd bij het aanbieden van diensten is in Nederland niet bij de wet verboden.

Link naar reactie
  • 0

Helder, ik was er niet zeker van gelet op je reactie op jajajeroen.

 

Om die reden is het zeker relevant om te bedingen dat je je het recht voorbehoud de overeenkomst op te zeggen indien bij aanvang van de huurperiode blijkt dat de verzekeraar andere voorwaarden hanteert.

Iets waarmee de opsteller (lees: jurist) van de algemene voorwaarden, afhankelijk van de opdracht, wellicht zelf rekening had moeten houden

 

Dank! Goeie info. Wel vreemd dat dit ook niet in de algemene voorwaarden van de BOVAG staat, die toch wel veel gebruikt worden in de autoverhuur. Maargoed, onze jurist zei bij het opstellen van onze voorwaarden dat die van de BOVAG ook niet helemaal in orde waren.

 

Ten aanzien van je tweede vraag, de datum waarop de overeenkomst tot stand is gekomen (dus niet de datum waarop je de overeenkomst zelf verstrekt) is leidend voor de versie van de AV die van toepassing zijn. Dus nieuwe voorwaarden gelden alleen voor nieuwe boekingen.

 

Is het dan verstandig om op de factuur te vermelden dat je akkoord gaat met de algemene voorwaarden op het moment van betaling? Wij doen alles digitaal, dus de link naar de algemene voorwaarden kan natuurlijk een tijd later wijzen naar vernieuwde voorwaarden. Hoe vang je dit op?

Wij verhuren de toekomst: www.ec-rent.nl

Link naar reactie
  • 0

Maar verwijzen naar eisen van de door jou gekozen verzekeraar als iemand de auto komt ophalen levert niet alleen boze klanten op (daar gaat mijn vakantie), het blokkeert ook het recht om nakoming te eisen.

 

En dat staat volgens mij op de zwarte lijst, en mag dus niet.

Maar ik ben geen jurist.

 

Wat is het alternatief? Als mijn verzekering onverwachts (en dat is afgelopen jaar gebeurt) de minimumleeftijden verhoogd, kan ik opeens een groep klanten niet meer verzekerd met de auto laten rijden. Dit zijn in dit geval klanten onder de 25 jaar die in 2017 hebben geboekt voor een huurdag in 2018. Die klant kan niet eisen dat hij toch mag rijden, dan is hij namelijk niet verzekerd...

Wij verhuren de toekomst: www.ec-rent.nl

Link naar reactie
  • 0

Deze vraag heeft natuurlijk vele dimensies. Niet gehinderd door enige kennis van deze branche:

 

Hoeveel leeftijdscategorieën zijn er? Of hoeveel trappen?

 

Er waren 2, er is nu 1, er komen er weer 2 (misschien 3, maar we houden het graag zo eenvoudig als mogelijk).

 

Geldt deze voor de hoofdhuurder en alle bestuurders?

 

Alle.

 

Het verhoogde risicoprofiel van jonge bestuurders is er vast ook niet voor niets. Vraag is hoeveel omzet je mist als je als verhuurder aan de veilige kant (relatief hoog in leeftijd gaat zitten). Of hoeveel risico en indirecte kosten je ontloopt.

 

Oh dit spel tussen omzet/risico begrijp ik heel goed. Ik ben het ook wel eens met het instellen van leeftijdsgrenzen. Maar wij zijn begonnen in een hoog segment van de markt waarbij een hogere leeftijdsgrens reëel is en breiden nu uit naar een lager segment van de markt waarbij het dat niet is. Dus vandaar dat we nu weer 2 leeftijdsgrenzen krijgen (mits we die verzekering rond krijgen).

 

Verder een interessante vraag hoe je je algemene voorwaarden flexibeler afstemt op eisen of wijzigingen van derden zoals een verzekeraar.

 

De minimumleeftijd voor een Fiatje 500e van 25 jaar verbaast me wel licht of zijn dat jullie voorwaarden voor alle elektrische en hybride voertuigen? ;)

 

Die minimumleeftijd zijn wij het dus ook sterk mee oneens, daardoor lopen we veel omzet mis en lopen we geen hoog risico. Maar onze huidige verzekeraar wil niet onder de 25. Een huurautoverzekering voor een kleine partij als ons is al niet eenvoudig te vinden, voor elektrische auto's doen de verzekeraars om grotendeels ongegronde redenen extreem raar.

Wij verhuren de toekomst: www.ec-rent.nl

Link naar reactie
  • 0

Het geeft ook een beetje te denken of dit niet gewoon leeftijdsdiscriminatie is. Uiteraard is het de verzekeraar die het oplegt, maar strict genomen maak je wel onderscheid op basis van leeftijd in je tarieven of uberhaupt zaken doen met de potentiele klant.

 

Ik denk dat de verzekeraar nog jaren hard zal moeten lachen om mij, als ik daar ga vertellen dat ze leeftijdsdiscriminatie toepassen...

 

Wat eerlijker zou zijn is bijvoorbeeld eisen dat een klant minimaal 5 jaar in bezit is van rijbewijs B - dat levert impliciet natuurlijk ook wel een leeftijdsgrens van 23 aan, maar je behandeld iemand van 30 die net zn rijbewijs heeft gehaald exact hetzelfde, en daar is niets mis mee.

 

Hoewel ik het volledig met je eens ben, denken de verzekeraars hier anders over. Zoals je zelf aangeeft zegt een leeftijd van 40 mij niets... kan best een persoon zijn die gisteren zijn rijbewijs heeft gehaald.

 

Ik heb me altijd afgevraagd of het legaal is hogere tarieven te hanteren op basis van leeftijd alleen - het is heel gebruikelijk bij autoverhuur, en vaak is de grens zelfs 25.

 

We zullen het eens voorleggen aan de juristen onder ons :)

Wij verhuren de toekomst: www.ec-rent.nl

Link naar reactie
  • 0

Is het dan verstandig om op de factuur te vermelden dat je akkoord gaat met de algemene voorwaarden op het moment van betaling? Wij doen alles digitaal, dus de link naar de algemene voorwaarden kan natuurlijk een tijd later wijzen naar vernieuwde voorwaarden. Hoe vang je dit op?

De algemene voorwaarden worden geaccepteerd op het moment van reserveren, dat is immers ook het moment dat de overeenkomst gesloten wordt. Het moment van betalen is niet relevant. Dus als ik vandaag reserveer (en ik ga akkoord met de algemene voorwaarden) dan geldt de versie van die datum. Die kan ik als consument ook downloaden en dus achteraf aantonen dat op dag X die algemene voorwaarden golden.

 

Die klant kan niet eisen dat hij toch mag rijden, dan is hij namelijk niet verzekerd...

Is hij niet verzekerd, of ben jij niet verzekerd (lees: verzekeraar neemt regres op jou)...? Dat laatste is namelijk niet zijn probleem.

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

Is het dan verstandig om op de factuur te vermelden dat je akkoord gaat met de algemene voorwaarden op het moment van betaling? Wij doen alles digitaal, dus de link naar de algemene voorwaarden kan natuurlijk een tijd later wijzen naar vernieuwde voorwaarden. Hoe vang je dit op?

De algemene voorwaarden worden geaccepteerd op het moment van reserveren, dat is immers ook het moment dat de overeenkomst gesloten wordt. Het moment van betalen is niet relevant. Dus als ik vandaag reserveer (en ik ga akkoord met de algemene voorwaarden) dan geldt de versie van die datum. Die kan ik als consument ook downloaden en dus achteraf aantonen dat op dag X die algemene voorwaarden golden.

 

Dus is het aan de consument om het te downloaden op dat moment en later aan te tonen dat dat de algemene voorwaarden zijn die wij toen hebben verstrekt? Begrijp ik dat goed? Als wij in de tussentijd de algemene voorwaarden veranderen hoeven wij verder niets te doen?

 

Die klant kan niet eisen dat hij toch mag rijden, dan is hij namelijk niet verzekerd...

Is hij niet verzekerd, of ben jij niet verzekerd (lees: verzekeraar neemt regres op jou)...? Dat laatste is namelijk niet zijn probleem.

 

In dat geval moet dit anders worden afgedekt in de voorwaarden. Wel vreemd dat je dit nergens in andere autoverhuurvoorwaarden tegenkomt. Want als dit klopt zou een klant nu kunnen eisen dat een huurperiode doorgaat en op het moment dat hij schade heeft (of erger) ons aansprakelijk kunnen stellen?

Wij verhuren de toekomst: www.ec-rent.nl

Link naar reactie
  • 0

Dus is het aan de consument om het te downloaden op dat moment en later aan te tonen dat dat de algemene voorwaarden zijn die wij toen hebben verstrekt? Begrijp ik dat goed? Als wij in de tussentijd de algemene voorwaarden veranderen hoeven wij verder niets te doen?

Het is aan degene die een beroep doet op de algemene voorwaarden om aan te tonen wélke voorwaarden van toepassing zijn.

 

 

In dat geval moet dit anders worden afgedekt in de voorwaarden. Wel vreemd dat je dit nergens in andere autoverhuurvoorwaarden tegenkomt. Want als dit klopt zou een klant nu kunnen eisen dat een huurperiode doorgaat en op het moment dat hij schade heeft (of erger) ons aansprakelijk kunnen stellen?

Strikt genomen sluit je een overeenkomst waarbij wederzijds de voorwaarden worden geaccepteerd. Die voorwaarden (bv leeftijdsgrens) kun je niet later wijzigen, althans niet als je dat voorbehoud niet hebt gemaakt. Dan kom je immers je overeenkomst niet na en lever je een wanprestatie. Past de verzekeraar de voorwaarden aan, waardoor jij niet meer verzekerd bent, dan kan van jou in alle redelijkheid niet verwacht worden dat je alsnog de auto meegeeft. Het risico voor jou is immers veel te groot en staat niet in verhouding tot de belangen van de huurder. Wél ben je dan mogelijk schadeplichtig.

 

Ik zou er dan ook voor opteren om in je algemene voorwaarden een voorbehoud op te nemen ten aanzien van wijzigingen door derden opgelegd (i.c. verzekeraars). Op het moment dat je verzekeraar inderdaad zijn voorwaarden wijzigt, laat je dit je huurder tijdig weten.

 

 

 

 

 

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

Dus is het aan de consument om het te downloaden op dat moment en later aan te tonen dat dat de algemene voorwaarden zijn die wij toen hebben verstrekt? Begrijp ik dat goed? Als wij in de tussentijd de algemene voorwaarden veranderen hoeven wij verder niets te doen?

Het is aan degene die een beroep doet op de algemene voorwaarden om aan te tonen wélke voorwaarden van toepassing zijn.

 

 

In dat geval moet dit anders worden afgedekt in de voorwaarden. Wel vreemd dat je dit nergens in andere autoverhuurvoorwaarden tegenkomt. Want als dit klopt zou een klant nu kunnen eisen dat een huurperiode doorgaat en op het moment dat hij schade heeft (of erger) ons aansprakelijk kunnen stellen?

Strikt genomen sluit je een overeenkomst waarbij wederzijds de voorwaarden worden geaccepteerd. Die voorwaarden (bv leeftijdsgrens) kun je niet later wijzigen, althans niet als je dat voorbehoud niet hebt gemaakt. Dan kom je immers je overeenkomst niet na en lever je een wanprestatie. Past de verzekeraar de voorwaarden aan, waardoor jij niet meer verzekerd bent, dan kan van jou in alle redelijkheid niet verwacht worden dat je alsnog de auto meegeeft. Het risico voor jou is immers veel te groot en staat niet in verhouding tot de belangen van de huurder. Wél ben je dan mogelijk schadeplichtig.

 

Ik zou er dan ook voor opteren om in je algemene voorwaarden een voorbehoud op te nemen ten aanzien van wijzigingen door derden opgelegd (i.c. verzekeraars). Op het moment dat je verzekeraar inderdaad zijn voorwaarden wijzigt, laat je dit je huurder tijdig weten.

 

 

Kijk, dat laatste is eigenlijk een soort van hoofdvraag in dit geheel. Daarmee scherm ik het al af.

 

Daarnaast zou ik de minimumleeftijd liever helemaal uit de voorwaarden weglaten en zeggen dat deze wordt vermeld op de huurovereenkomst en bijvoorbeeld in de bevestigingsmail. Maar weet niet of dat voldoende is?

 

Wij verhuren de toekomst: www.ec-rent.nl

Link naar reactie
  • 0
Geldt deze voor de hoofdhuurder en alle bestuurders?

 

Alle.

 

Dan lijkt het me wel dat je dat van tevoren duidelijk mag maken. Ben je zelfs niet informatieplichtig?

 

Ik denk aan een vader/zoon-combinatie of een vriendenclubje. Zou toch vreselijk zijn als dat met een onverzekerde bestuurder misgaat...

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Daarnaast zou ik de minimumleeftijd liever helemaal uit de voorwaarden weglaten en zeggen dat deze wordt vermeld op de huurovereenkomst en bijvoorbeeld in de bevestigingsmail. Maar weet niet of dat voldoende is?

 

Zie de Bovag autoverhuur voorwaarden: daarin wordt met geen woord gerept over minimumleeftijd of tussentijds wijziging (minimum) eisen verzekeringsvoorwaarden: dat staat allemaal in de offerte, opdrachtovereenkomst en bevestiging.

 

Ik denk aan een vader/zoon-combinatie of een vriendenclubje. Zou toch vreselijk zijn als dat met een onverzekerde bestuurder misgaat...

Een autohuurovereenkomst geldt alleen voor de bij offerte en aanvraag opgegeven bestuurder(s).

 

Overigens is dat laatste bij Mywheels en Snappcar niet het geval. Edit: blijkbaar wel dus!

 

Wie was ook al weer jouw verzekeraar Chris, nog steeds ASR?

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 1

De strekking van algemene voorwaarden is dat ze algemeen zijn, dus zodanig ruim opgesteld met genoeg voorbehouden zodat dat ze altijd van toepassing kunnen zijn. Dit moet je echt door een jurist laten doen.

 

@ Norbert: Voor wat betreft de verhuur via Snappcar, daar mag alleen de huurder rijden, tenzij je een verzoek voor een medebestuurder indient.

 

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Link naar reactie
  • 0

Daarnaast zou ik de minimumleeftijd liever helemaal uit de voorwaarden weglaten en zeggen dat deze wordt vermeld op de huurovereenkomst en bijvoorbeeld in de bevestigingsmail. Maar weet niet of dat voldoende is?

Als de huurovereenkomst zelf pas wordt verstrekt op het moment dat je de auto op komt halen, dan heeft dat weinig zin natuurlijk. Nog los van het feit dat je dan een voorwaarde stelt die niet is overeengekomen. Idem voor de bevestigingsmail (en in de tussenliggende periode kan de vereiste leeftijd alsnog veranderen).

 

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

Ik zie een ongewenst bij-effect net zoals in een recent topic over deelautogebruik en schade afwentelen: laat iemand zich met vijf jaar rij-ervaring weerhouden van een stukje rijden met een aantrekkelijke auto die door iemand anders gehuurd is? Mede-bestuurders worden zo bewust als gevaar buiten het huurcontract gehouden!

 

Ik dacht dat het de bedoeling is dat elektrisch mainstream gaat worden?

 

Kun je de prestaties van de huurwagens niet terugschroeven of eens goed praten met de verzekeraar? Dan rijdt dat Fiatje ook wat meer kilometers op één accu-lading. ;)

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
Ik zie een ongewenst bij-effect net zoals in een recent topic over deelautogebruik en schade afwentelen: laat iemand zich met vijf jaar rij-ervaring weerhouden van een stukje rijden met een aantrekkelijke auto die door iemand anders gehuurd is? Mede-bestuurders worden zo bewust als gevaar buiten het huurcontract gehouden!

 

Maar er is geen "nieuw" ongewenst bij-effect. Een autoverhuurovereenkomst bepaalt altijd wie gemachtigd is te rijden:dat zijn alleen de personen die bij verhuurder bekend en akkoord zijn en niemand anders. Dat is al jaren zo, en heeft niets van doen met elektrisch rijden of de deeleconomie

 

Ik dacht dat het de bedoeling is dat elektrisch mainstream gaat worden?

Kun je de prestaties van de huurwagens niet terugschroeven of eens goed praten met de verzekeraar?

Kan allemaal, maar neemt niet weg dat je nog steeds vooraf moet aangeven wie er met de auto gaat rijden. Alleen die personen (en niemand anders) zijn verzekerd.

 

Of een verzekeraar mag discrimineren op leeftijd is een andere - maar wel heel actuele - vraag, maar staat los van verhuur of elektrisch rijden. Verzekeraars kennen zowel minimum- als maximumleeftijden voor acceptatie.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 152 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.