• 0

Algemene voorwaarden (minimumleeftijd autoverhuur)

Ik heb enkele vragen over onze algemene voorwaarden (wij zitten in de autoverhuur).

 

1. In de algemene voorwaarden staat de minimumleeftijd voor de auto's waar we mee begonnen in 2015. Inmiddels verhuren we meerdere types en hanteerden we verschillende minimumleeftijden voor verschillende type auto's. Op dit moment is de minimumleeftijd weer gelijk bij alle auto's, maar we werken naar een nieuwe verzekering toe waarbij het weer zal gaan verschillen per auto. Kortom: continue veel veranderingen per type auto. Is dit handig om nog in de algemene voorwaarden te zetten? Kun je dit niet afdoen met een zin als "De minimumleeftijd verschilt per type auto. De geldige minimumleeftijd per type auto vindt u op onze website en voor uw huurperiode in uw huurbevestiging en op de huurovereenkomst." (Ja, die zin moet ik even stroomlijnen, maar iets in de strekking?)

 

2. Hoe om te gaan met veranderende voorwaarden. Je zet in de voorwaarden "gewijzigd per dd/mm/jjjj"? Gelden de nieuwe voorwaarden voor huurders vanaf dat tijdstip, of alleen voor de boekingen die na dat tijdstip hebben plaatsgevonden (dus niet voor oude boekingen van voor dat tijdstip waarbij de huurperiode na dat tijdstip plaatsvindt).

 

 

Wij verhuren de toekomst: www.ec-rent.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zou er dan ook voor opteren om in je algemene voorwaarden een voorbehoud op te nemen ten aanzien van wijzigingen door derden opgelegd (i.c. verzekeraars). Op het moment dat je verzekeraar inderdaad zijn voorwaarden wijzigt, laat je dit je huurder tijdig weten.

Dat "tijdig" is natuurlijk een lastige, want als de verzekeraar dat vandaag doorgeeft en de huur start morgen of overmorgen, dan kun je dat nauwelijks "tijdig" noemen. Ik kan me overigens voorstellen dat nieuwe voorwaarden niet uit de lucht komen vallen, maar ruim van tevoren worden aangekondigd.

 

Daarnaast neem ik aan dat je sowieso al een voorbehoud maakt in je voorwaarden m.b.t. de beschikbaarheid van een specifieke auto, bijvoorbeeld als een vorige huurder deze met schade heeft teruggebracht, waardoor deze niet meteen weer verhuurbaar is. Kun je het wijzigen van de leeftijdsvoorwaarde niet in eenzelfde soort clausule regelen, waarbij jij het recht hebt om in ook dat soort situaties een alternatieve auto ter beschikking te stellen?

Link naar reactie
  • 0

Dat "tijdig" is natuurlijk een lastige, want als de verzekeraar dat vandaag doorgeeft en de huur start morgen of overmorgen, dan kun je dat nauwelijks "tijdig" noemen. Ik kan me overigens voorstellen dat nieuwe voorwaarden niet uit de lucht komen vallen, maar ruim van tevoren worden aangekondigd.

En bloc wijzigingen worden in de regel 30 dagen van te voren aangekondigd. Dan heb je ook tijd genoeg op je huurder op de hoogte te stellen dunkt me. En met een beetje geluk verjaart hij in de tussentijd ;)

 

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0
De voorwaarden zijn (als het goed is) van toepassing verklaard bij het aangaan van het huurcontract. Nieuwe voorwaarden kunnen niet ter vervanging dienen van de van toepassing verklaarde voorwaarden tenzij de huurder hiermee akkoord gaat.

 

In de oude AV kan staan dat nieuwe AV automatisch van toepassing worden. De huurder is daar dan automatisch aan gebonden. Consumenten kunnen bij nieuwe AV de overeenkomst ontbinden.

 

Nu weet ik niet precies wat voor doorlopende verplichtingen huurder en verhuurder tegenover elkaar hebben als het gehuurde inmiddels afgehaald en weer teruggebracht is, dus wellicht speelt dit niet of nauwelijks. In het uiterste geval laat je simpelweg achterwege om nieuwe AV op lopende contracten van toepassing te verklaren.

 

Ik denk dat de verzekeraar nog jaren hard zal moeten lachen om mij, als ik daar ga vertellen dat ze leeftijdsdiscriminatie toepassen...

 

Verzekeraars hebben jarenlang vrouwen minder premie laten betalen dan mannen, omdat vrouwen betere chauffeurs zijn (lees: minder schade veroorzaken). Sinds 2012 mag dat niet meer van de EU, omdat dat discriminatie op geslacht zou zijn.

 

Vrouwen schijnen nog steeds wel minder premie te betalen, maar dat is omdat ze gemiddeld andere risico's afdekken dan mannen en minder dure objecten verzekeren. Maar dit terzijde. Punt is, verzekeringsmaatschappijen zijn niet volledig ongevoelig voor discriminatieargumenten.

 

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0
Punt is, verzekeringsmaatschappijen zijn niet volledig ongevoelig voor discriminatieargumenten.

Ze zijn er niet ongevoelig voor, maar ze berekenen het extra risico wel door.

 

Risk based pricing is per definitie discriminatoir. Als verzekeraars op grond van wetgeving, maatschappelijke wenselijkheid of commerciële overwegingen minder gedetailleerde dooreenpremies rekenen, zit daar weer een opslag in voor het extra anti- of scheve selectierisico dat verzekeraar daarin loopt.

 

Voorbeeld: betaalt een vrouw 80, en een man 120, dan zullen de sexeneutrale tarieven eerder op 110 dan op 100 uitkomen.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Is het dan verstandig om op de factuur te vermelden dat je akkoord gaat met de algemene voorwaarden op het moment van betaling? Wij doen alles digitaal, dus de link naar de algemene voorwaarden kan natuurlijk een tijd later wijzen naar vernieuwde voorwaarden. Hoe vang je dit op?

Niet? Zou een mooie boel worden, na het sluiten van de ovk nieuwe voorwaarden stellen.

 

Wat is het alternatief? Als mijn verzekering onverwachts (en dat is afgelopen jaar gebeurt) de minimumleeftijden verhoogd, kan ik opeens een groep klanten niet meer verzekerd met de auto laten rijden. Dit zijn in dit geval klanten onder de 25 jaar die in 2017 hebben geboekt voor een huurdag in 2018. Die klant kan niet eisen dat hij toch mag rijden, dan is hij namelijk niet verzekerd...

Dat kan een klant dus wel.

Kan je niet een afspraak maken met een collega verhuurder voor de zeldzame keer dat dit voorkomt?

 

Ik zou er persoonlijk wel kriebels van krijgen als verhuurder niet kan garanderen dat ik de gehuurde auto mee krijg of dat probeert uit te sluiten in de voorwaarden.

Dat is ook gelijk de reden dat de Bovag hier niet aan doet.

De consequentie is namelijk dat jou klant geen enkele zekerheid meer heeft.

 

Zou voor mij reden zijn om even verder te kijken.

 

 


quote tags aangepast

 

Link naar reactie
  • 0
Dat kan een klant dus wel.

Nee, dat kan een klant dus niet. Als er geen verzekering mogelijk is, mág de verhuurder de auto niet de weg op laten gaan.

 

Kan je niet een afspraak maken met een collega verhuurder voor de zeldzame keer dat dit voorkomt?

Die bij het zelfde zeldzame (en dalende) aantal verzekeraars dat verhuur nog wil verzekeren tegen dezelfde leeftijdseisen oploopt? Ik ben bang dat je dan alleen nog bij de Vereende terecht kan, en daarin is dan alleen een peperdure WAM dekking mogelijk: Casco is volledig voor eigen risico. Moet de ondernemer dan maar de gok wagen en een Tesla S van 90K volledig voor eigen risico meegeven aan een niet casco te verzekeren jonge deelnemer?

 

En ken jij collega-verhuurders voor deze specifiek niche??

 

Ik zou er persoonlijk wel kriebels van krijgen als verhuurder niet kan garanderen dat ik de gehuurde auto mee krijg of dat probeert uit te sluiten in de voorwaarden.

Waarvan akte, maar verhuurder heeft daarin weinig keuze.

 

Dat is ook gelijk de reden dat de Bovag hier niet aan doet.

Waar niet aan doet?

 

De consequentie is namelijk dat jou klant geen enkele zekerheid meer heeft

met een en bloc-termijn van 30 dagen heeft de klant de tijd om op zoek te gaan naar alternatieven.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Dat kan een klant dus wel.

Nee, dat kan een klant dus niet. Als er geen verzekering mogelijk is, mág de verhuurder de auto niet de weg op laten gaan.

Van de wetgever niet, of van de verzekeraar niet? Lijkt mij namelijk dat de auto wel gewoon verzekerd is voor de WAM en de weg op mag.

 

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

Van de verzekeraar niet. Auto staat wel in CRWAM aangemeld uiteraard. Bij WAM-schade moet verzekeraar uitkeren, en vervolgens regress plegen op verhuurder (en/of huurder?), gemaximeerd tot € 6.000.000,- per schade.

 

In de praktijk zal een grote WAM-claim (letsel) dan faillissement verhuurder (en/of huurder?) betekenen.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Geldt deze voor de hoofdhuurder en alle bestuurders?

 

Alle.

 

Dan lijkt het me wel dat je dat van tevoren duidelijk mag maken. Ben je zelfs niet informatieplichtig?

 

Ik denk aan een vader/zoon-combinatie of een vriendenclubje. Zou toch vreselijk zijn als dat met een onverzekerde bestuurder misgaat...

 

Groet,

 

Highio

 

 

Uiteraard maken we het duidelijk, dat is hier de vraag ook niet, is in ieders belang. Maar wij hebben binnenkort verschillende type voertuigen met verschillende voorwaarden. Hoe meer voertuigen we krijgen, hoe meer die voorwaarden uit elkaar kunnen lopen. Dat kan per jaar veranderen (afhankelijk van de verzekering ook). Om onnodig werk en chaos te voorkomen wil ik het daarom liever niet per auto in de voorwaarden vermelden, maar liever op de website bij elk type auto (daar leest de gemiddelde klant het ook) en uiteraard bij het aangaan van de boeking. Ik denk dat dat voldoende is, maar is dat zo?

Wij verhuren de toekomst: www.ec-rent.nl

Link naar reactie
  • 0

Daarnaast zou ik de minimumleeftijd liever helemaal uit de voorwaarden weglaten en zeggen dat deze wordt vermeld op de huurovereenkomst en bijvoorbeeld in de bevestigingsmail. Maar weet niet of dat voldoende is?

 

Zie de Bovag autoverhuur voorwaarden: daarin wordt met geen woord gerept over minimumleeftijd of tussentijds wijziging (minimum) eisen verzekeringsvoorwaarden: dat staat allemaal in de offerte, opdrachtovereenkomst en bevestiging.

 

Ik denk aan een vader/zoon-combinatie of een vriendenclubje. Zou toch vreselijk zijn als dat met een onverzekerde bestuurder misgaat...

Een autohuurovereenkomst geldt alleen voor de bij offerte en aanvraag opgegeven bestuurder(s).

 

Overigens is dat laatste bij Mywheels en Snappcar niet het geval. Edit: blijkbaar wel dus!

 

Wie was ook al weer jouw verzekeraar Chris, nog steeds ASR?

 

 

De BOVAG voorwaarden waren volgens de advocaat die onze voorwaarden mee heeft opgesteld niet helemaal waterdicht. Ik zie dat alle grote verhuurders het ook op andere manieren doen. De een meldt het niet, de ander versimpeld het (iets in de richting van "het is normaal 25, maar er zijn uitzonderingen", maar dan weet je dus nog niets...).

 

Bij ons is het zo dat alleen de op de huurovereenkomst vermelde bestuurders verzekerd zijn achter het stuur van onze auto's. Volgens mij is dat ook gebruikelijk.

 

Wij zitten nu bij Turien.

 

Wij verhuren de toekomst: www.ec-rent.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik zie een ongewenst bij-effect net zoals in een recent topic over deelautogebruik en schade afwentelen: laat iemand zich met vijf jaar rij-ervaring weerhouden van een stukje rijden met een aantrekkelijke auto die door iemand anders gehuurd is? Mede-bestuurders worden zo bewust als gevaar buiten het huurcontract gehouden!

 

Uiteraard gebeurt dat. Maar op dat moment ben je als bestuurder niet verzekerd. Onze verzekeraar stelt dat we bepaalde gegevens nodig hebben van bestuurders, hebben we die niet, dan mag je niet in onze voertuigen rijden. Wij geven dit ook duidelijk aan bij onze klanten, alleen als je op de huurovereenkomst staat, of als wij per e-mail bevestigen dat we een extra bestuurder hebben aangemeld bij de verzekering, ben je verzekerd achter het stuur van onze voertuigen.

 

Ik dacht dat het de bedoeling is dat elektrisch mainstream gaat worden?

 

Ja... maar dit is niet wat wij willen... de verzekeraars zijn vrij machtig op het gebied van autoverhuur... je hebt niet veel keuze... dit jaar konden wij kiezen uit welgeteld 1 aanbieder...

 

Kun je de prestaties van de huurwagens niet terugschroeven of eens goed praten met de verzekeraar? Dan rijdt dat Fiatje ook wat meer kilometers op één accu-lading. ;)

 

Prestaties terugschroeven betekent dat de huurder bij de concurrent gaat huren waar dat niet gebeurt. Als het mogelijk zou zijn (maar dit is momenteel niet op waterdichte manier mogelijk) zou ik het wel optioneel willen aanbieden voor jongere bestuurders.

 

Wij doen niets anders dan praten met onze verzekeraar... dat blijft ons grootste knelpunt...

 


quote tags opgeschoond tgv leesbaarheid

Wij verhuren de toekomst: www.ec-rent.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik zou er dan ook voor opteren om in je algemene voorwaarden een voorbehoud op te nemen ten aanzien van wijzigingen door derden opgelegd (i.c. verzekeraars). Op het moment dat je verzekeraar inderdaad zijn voorwaarden wijzigt, laat je dit je huurder tijdig weten.

Dat "tijdig" is natuurlijk een lastige, want als de verzekeraar dat vandaag doorgeeft en de huur start morgen of overmorgen, dan kun je dat nauwelijks "tijdig" noemen. Ik kan me overigens voorstellen dat nieuwe voorwaarden niet uit de lucht komen vallen, maar ruim van tevoren worden aangekondigd.

 

Normaal zoeken wij samen met onze agent(en) vanaf medio augustus/september altijd al naar de verzekering voor het jaar erna. Hier moet elk jaar weer opnieuw over onderhandeld worden. Dus nee, dit komt niet onverwacht. Echter waren we dit jaar overeengekomen dat we oude klanten voor trouwauto's die nog geen 25 waren wel mochten aanhouden. Mits we ze individueel zouden aanmelden per e-mail bij de verzekering. Dit werd opeens zonder reden van de een op de andere dag teruggedraaid... 2 dagen voor 1 van de bruiloften waarbij 1 van onze Tesla's zou rijden... dan heb je dus een probleem...

 

Daarnaast neem ik aan dat je sowieso al een voorbehoud maakt in je voorwaarden m.b.t. de beschikbaarheid van een specifieke auto, bijvoorbeeld als een vorige huurder deze met schade heeft teruggebracht, waardoor deze niet meteen weer verhuurbaar is. Kun je het wijzigen van de leeftijdsvoorwaarde niet in eenzelfde soort clausule regelen, waarbij jij het recht hebt om in ook dat soort situaties een alternatieve auto ter beschikking te stellen?

 

Je bedoelt dat in het geval de verzekering de voorwaarden wijzigt, wij er alles aan zullen doen om een passend alternatief voertuig te vinden? Dat kunnen we erin zetten, maar geen garantie geven natuurlijk.

 

 


quote tags gerepareerd

Wij verhuren de toekomst: www.ec-rent.nl

Link naar reactie
  • 0

De voorwaarden zijn (als het goed is) van toepassing verklaard bij het aangaan van het huurcontract. Nieuwe voorwaarden kunnen niet ter vervanging dienen van de van toepassing verklaarde voorwaarden tenzij de huurder hiermee akkoord gaat.

 

In de oude AV kan staan dat nieuwe AV automatisch van toepassing worden. De huurder is daar dan automatisch aan gebonden. Consumenten kunnen bij nieuwe AV de overeenkomst ontbinden.

 

Goede info!

 

Nu weet ik niet precies wat voor doorlopende verplichtingen huurder en verhuurder tegenover elkaar hebben als het gehuurde inmiddels afgehaald en weer teruggebracht is, dus wellicht speelt dit niet of nauwelijks. In het uiterste geval laat je simpelweg achterwege om nieuwe AV op lopende contracten van toepassing te verklaren.

 

Ik denk dat de verzekeraar nog jaren hard zal moeten lachen om mij, als ik daar ga vertellen dat ze leeftijdsdiscriminatie toepassen...

 

Verzekeraars hebben jarenlang vrouwen minder premie laten betalen dan mannen, omdat vrouwen betere chauffeurs zijn (lees: minder schade veroorzaken). Sinds 2012 mag dat niet meer van de EU, omdat dat discriminatie op geslacht zou zijn.

 

Vrouwen schijnen nog steeds wel minder premie te betalen, maar dat is omdat ze gemiddeld andere risico's afdekken dan mannen en minder dure objecten verzekeren. Maar dit terzijde. Punt is, verzekeringsmaatschappijen zijn niet volledig ongevoelig voor discriminatieargumenten.

 

 

Ik zal het balletje eens opgooien, maar ik voorzie nog steeds hard gelach. Ik ben ook te afhankelijk van mijn verzekering om er hard tegenin te gaan... en dat weten ze :(

Wij verhuren de toekomst: www.ec-rent.nl

Link naar reactie
  • 0

Punt is, verzekeringsmaatschappijen zijn niet volledig ongevoelig voor discriminatieargumenten.

Ze zijn er niet ongevoelig voor, maar ze berekenen het extra risico wel door.

 

Risk based pricing is per definitie discriminatoir. Als verzekeraars op grond van wetgeving, maatschappelijke wenselijkheid of commerciële overwegingen minder gedetailleerde dooreenpremies rekenen, zit daar weer een opslag in voor het extra anti- of scheve selectierisico dat verzekeraar daarin loopt.

 

Voorbeeld: betaalt een vrouw 80, en een man 120, dan zullen de sexeneutrale tarieven eerder op 110 dan op 100 uitkomen.

 

 

Wat ik ook begrijpelijk vind... ik heb er ook niets op tegen dat ze een leeftijdsgrens stellen. Maar het continu wijzigen van deze leeftijden per type auto is wat ik probeer te voorkomen in de algemene voorwaarden. Het gaat me niet om het punt dat het gebeurt (al zou ik de grens bij veel auto's graag lager willen zien).

Wij verhuren de toekomst: www.ec-rent.nl

Link naar reactie
  • 0

Is het dan verstandig om op de factuur te vermelden dat je akkoord gaat met de algemene voorwaarden op het moment van betaling? Wij doen alles digitaal, dus de link naar de algemene voorwaarden kan natuurlijk een tijd later wijzen naar vernieuwde voorwaarden. Hoe vang je dit op?

Niet? Zou een mooie boel worden, na het sluiten van de ovk nieuwe voorwaarden stellen.

 

Wat is het alternatief? Als mijn verzekering onverwachts (en dat is afgelopen jaar gebeurt) de minimumleeftijden verhoogd, kan ik opeens een groep klanten niet meer verzekerd met de auto laten rijden. Dit zijn in dit geval klanten onder de 25 jaar die in 2017 hebben geboekt voor een huurdag in 2018. Die klant kan niet eisen dat hij toch mag rijden, dan is hij namelijk niet verzekerd...

Dat kan een klant dus wel.

Kan je niet een afspraak maken met een collega verhuurder voor de zeldzame keer dat dit voorkomt?

 

Ik zou er persoonlijk wel kriebels van krijgen als verhuurder niet kan garanderen dat ik de gehuurde auto mee krijg of dat probeert uit te sluiten in de voorwaarden.

Dat is ook gelijk de reden dat de Bovag hier niet aan doet.

De consequentie is namelijk dat jou klant geen enkele zekerheid meer heeft.

 

Zou voor mij reden zijn om even verder te kijken.

 

 


quote tags aangepast

 

 

Onze collega verhuurders hebben over het algemeen slechtere voorwaarden, als ze überhaupt al de auto's aanbieden die wij hebben. Wij zijn redelijk uniek met onze auto's.

 

Onze klanten kijken dus ook niet verder, omdat ze de auto willen die wij bieden. Wij doen er alles aan om dat tegen zo gunstig mogelijke voorwaarden voor alle partijen te doen. Maar verzekeraars hebben erg veel moeite met zowel huurauto's als elektrische auto's. Laten wij nou net een combi van beiden hebben...

Wij verhuren de toekomst: www.ec-rent.nl

Link naar reactie
  • 0

Van de verzekeraar niet. Auto staat wel in CRWAM aangemeld uiteraard. Bij WAM-schade moet verzekeraar uitkeren, en vervolgens regress plegen op verhuurder (en/of huurder?), gemaximeerd tot € 6.000.000,- per schade.

 

In de praktijk zal een grote WAM-claim (letsel) dan faillissement verhuurder (en/of huurder?) betekenen.

 

 

Dit is de info die bij mij ook bekend is. Lijkt mij ook logisch. Ik schrok er dus ook van om eerder te horen dat men beweerde dat klanten dit kunnen eisen... lijkt me in niemands belang, ook van de klant niet...

Wij verhuren de toekomst: www.ec-rent.nl

Link naar reactie
  • 0

De BOVAG voorwaarden waren volgens de advocaat die onze voorwaarden mee heeft opgesteld niet helemaal waterdicht. Ik zie dat alle grote verhuurders het ook op andere manieren doen. De een meldt het niet, de ander versimpeld het (iets in de richting van "het is normaal 25, maar er zijn uitzonderingen", maar dan weet je dus nog niets...).

 

Er zijn genoeg verhuurders die wel auto's verhuren aan mensen onder de 25 (en boven de 70) maar daar een meerprijs voor rekenen. Maar dat betreft meestal geen supercars oid maar gewoon een auto voor de vakantie of iets dergelijks.

 

Link naar reactie
  • 0

De BOVAG voorwaarden waren volgens de advocaat die onze voorwaarden mee heeft opgesteld niet helemaal waterdicht. Ik zie dat alle grote verhuurders het ook op andere manieren doen. De een meldt het niet, de ander versimpeld het (iets in de richting van "het is normaal 25, maar er zijn uitzonderingen", maar dan weet je dus nog niets...).

 

Er zijn genoeg verhuurders die wel auto's verhuren aan mensen onder de 25 (en boven de 70) maar daar een meerprijs voor rekenen. Maar dat betreft meestal geen supercars oid maar gewoon een auto voor de vakantie of iets dergelijks.

 

 

Ik zou het ook zo willen, maar de verzekering gaat hier niet in mee.

 

Wij verhuren de toekomst: www.ec-rent.nl

Link naar reactie
  • 0
Uiteraard maken we het duidelijk, dat is hier de vraag ook niet, is in ieders belang.

 

Ik doorloop zojuist een groot deel van het bestelproces voor een Tesla en stel nu dat ik met Norbert en iemand onder de vijfentwintig een beetje wil gaan 'joy riden' of beter gezegd 'fun cruisen' met wisselende bestuurders, dan lees ik vooralsnog alleen dat je (als aanvrager) een minimumleeftijd van 25 jaar moet hebben...

 

...ik huurde vroeger als (jonge) student gewoon een auto om mee naar het buitenland te reizen met vier man onder de genoemde leeftijdsgrens. Dat was geen probleem dus dat is nu mijn verwachting als hoofdhuurder eerlijk gezegd ook. Dat was natuurlijk geen Ferrari of Tesla, maar toch...

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Uiteraard maken we het duidelijk, dat is hier de vraag ook niet, is in ieders belang.

 

Ik doorloop zojuist een groot deel van het bestelproces voor een Tesla en stel nu dat ik met Norbert en iemand onder de vijfentwintig een beetje wil gaan 'joy riden' of beter gezegd 'fun cruisen' met wisselende bestuurders, dan lees ik vooralsnog alleen dat je (als aanvrager) een minimumleeftijd van 25 jaar moet hebben...

 

...ik huurde vroeger als (jonge) student gewoon een auto om mee naar het buitenland te reizen met vier man onder de genoemde leeftijdsgrens. Dat was geen probleem dus dat is nu mijn verwachting als hoofdhuurder eerlijk gezegd ook. Dat was natuurlijk geen Ferrari of Tesla, maar toch...

 

Groet,

 

Highio

 

 

Bij de info pagina's van de voertuigen en de overzichtspagina staat de leeftijd. We gaan het waarschijnlijk ook in het aanvraagproces opnemen voor de duidelijkheid.

Wij verhuren de toekomst: www.ec-rent.nl

Link naar reactie
  • 0
Tesla Model S huren: minimum leeftijd: 25 jaar

Dat zegt verder niks over gebruik...

 

Idem met het Fiatje...

 

Op dit moment is de minimumleeftijd weer gelijk bij alle auto's,

 

De huidige online AV Versie 1 januari 2017 melden als voorwaarde een minimum leeftijd van 25 jaar voor de BMW i8 en voor alle andere voertuigen een leeftijd van 20 jaar en/of drie jaar rij-ervaring.

 

Kortom: ik meen dat jouw huidige algemene voorwaarden niet actueel zijn. En ik zie geen actuelere download of printversie, want de pdf is van dezelfde datum. We zijn inmiddels bijna halverwege 2018...

 

..hoe ga je als ondernemer of hoe gaan jouw medewerkers om met dit gat van 5 jaar in leeftijd of bezit van een EU-rijbewijs?

 

Ik lees verder ook en/of-bepalingen voor de leeftijd van bestuurder(s). Ik vrees dat die voor de rechter of bij de Geschillencommissie Autoverhuur altijd in het voordeel van de huurder/bestuurder (consument) uitgelegd zullen worden.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Tja, het zal zijn wat verzekeraars standaard doen.

 

Of het hier heel gepast is valt te betwijfelen: iemand die zo'n elektrieke superauto huurt doet dat denk ik niet om er beschaafd mee te gaan rijden, gezien dat ook prima gaat met een huurauto die 1/10e van de prijs kost. Een dagje vermaak en wat tegels uit de weg trekken lijkt me een veel typischer scenario - verondersteld dat je met een huurauto niet op een circuit mag rijden.

Link naar reactie
  • 0
Of het hier heel gepast is valt te betwijfelen: iemand die zo'n elektrieke superauto huurt doet dat denk ik niet om er beschaafd mee te gaan rijden,

Of juist wel ;)

 

De auto's van vraagsteller zijn - zo te zien aan de site - bedoeld om er beschaafd mee te gaan rijden en daarop is het risico, acceptatie en tarief ook gebaseerd. Ongetwijfeld dat er ergens op een breed recht stuk iemand even de ludicrous mode aanzet, maar verder is het chique en stijlvol rijden voor evenementen en trouwerijen.

 

EC Rent heeft - vermoed ik - ook geen enkel belang bij het "afraggen" van deze auto's: dat verhoogt de kans op schade aan carosserie, bodemplaat en banden, uitval en motorische problemen en kost meer dan het oplevert.

 

Wie een supercar wil afraggen moet dat doen in een veilige omgeving: daar zijn genoeg aanbieders in gespecialiseerd, maar dan wel mét toezicht vanuit bijrijder of elektronisch....maar dat is dus niet deze vraagsteller.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Tja, het zal zijn wat verzekeraars standaard doen.

 

Of het hier heel gepast is valt te betwijfelen: iemand die zo'n elektrieke superauto huurt doet dat denk ik niet om er beschaafd mee te gaan rijden, gezien dat ook prima gaat met een huurauto die 1/10e van de prijs kost. Een dagje vermaak en wat tegels uit de weg trekken lijkt me een veel typischer scenario - verondersteld dat je met een huurauto niet op een circuit mag rijden.

 

Juist wel... Ik ben oprecht verbaasd (heb hiervoor 2,5 jaar voor een sportautoverhuurder gewerkt) hoe netjes onze klanten met onze auto's omgaan. Ondanks de hoge vermogens van die Tesla's. Ze hebben weinig slijtage door ruw gedrag van onze klanten. Onze banden gaan 2,5x langer mee dan begroot was... Dus nee, daar ligt het probleem niet.

Wij verhuren de toekomst: www.ec-rent.nl

Link naar reactie
  • 0

Of het hier heel gepast is valt te betwijfelen: iemand die zo'n elektrieke superauto huurt doet dat denk ik niet om er beschaafd mee te gaan rijden,

Of juist wel ;)

 

Exact ;)

 

De auto's van vraagsteller zijn - zo te zien aan de site - bedoeld om er beschaafd mee te gaan rijden en daarop is het risico, acceptatie en tarief ook gebaseerd. Ongetwijfeld dat er ergens op een breed recht stuk iemand even de ludicrous mode aanzet, maar verder is het chique en stijlvol rijden voor evenementen en trouwerijen.

 

Exact. Wij kiezen er ook bewust voor om niet de goedkoopste te zijn, onze auto's (van Hyundai Ioniq tot Tesla Model X) zijn allemaal full option uitgerust, waardoor je vanzelf in een hoger segment terecht komt. Wil je een huurauto aftrappen, dan ga je gewoon voor de goedkoopste optie en kom je niet bij ons terecht. Komt het nooit voor? Tuurlijk niet, er zitten altijd uitzonderingen bij. Maar ik ben oprecht verbaasd over hoe weinig het voorkomt. Misschien doen we dan toch iets goed met onze "selectie" :)

 

EC Rent heeft - vermoed ik - ook geen enkel belang bij het "afraggen" van deze auto's: dat verhoogt de kans op schade aan carosserie, bodemplaat en banden, uitval en motorische problemen en kost meer dan het oplevert.

 

Hier kan ik alleen maar op antwoorden met: "no shit Sherlock!" ;D

 

Wie een supercar wil afraggen moet dat doen in een veilige omgeving: daar zijn genoeg aanbieders in gespecialiseerd, maar dan wel mét toezicht vanuit bijrijder of elektronisch....maar dat is dus niet deze vraagsteller.

 

 

Exact, dan ga je naar een zekere meneer Bleekemolen in Zandvoort :)

Wij verhuren de toekomst: www.ec-rent.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 223 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.