appie1985 Geplaatst: 26 juni 2005 appie1985 26 0 Geplaatst: 26 juni 2005 Hallo, Ik ben van plan onder ander voip-apparatuur aan ondernemingen en organisaties te verkopen. Daar hoort natuurlijk de standaard 1 jaar garantie bij. Mijn vraag: is het op europees niveau anders geregeld wat betreft de periode van de garantie? (bijv dat ik een langere garantie moet geven). Alvast bedankt! Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/5871-garantie-in-b-to-b-wat-zijn-de-regels/ Delen op andere sites More sharing options...
0 TwaBla Geplaatst: 26 juni 2005 TwaBla 22,7k 6 1426 Geplaatst: 26 juni 2005 Daar hoort natuurlijk de standaard 1 jaar garantie bij. Dat is waarschijnlijk de klassieke fabrieksgarantie. Voor zover ik altijd begrepen heb, heeft die een beperkte status. Het is doorgaans een eenzijdige belofte, terwijl de wet een veel betere bescherming biedt. Op deze internetpagina zie je bv hoe de Belgen omgaan met nieuwe Europese richtlijnen betreffende consumentenbescherming. Daar zie je dat er een wettelijke garantie is van twee jaar, dus dat ene jaartje fabrieksgarantie is een halve sigaar uit eigen doos. Bovendien heeft de consument een eeuwige garantie op verborgen gebreken. Maar dat geldt voor consumentengoederen. Het zou mij niks verbazen als bedrijven minder goed beschermd zijn. Hiep hiep hoera: honderd jaar A4 (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie) Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/5871-garantie-in-b-to-b-wat-zijn-de-regels/#findComment-56969 Delen op andere sites More sharing options...
0 appie1985 Geplaatst: 27 juni 2005 Auteur appie1985 26 0 Geplaatst: 27 juni 2005 Bedankt voor de link. Alleen ik kan via google nergens een "europees centrum voor ondernemers/bedrijven" vinden. Weet iemand een site hiervoor? Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/5871-garantie-in-b-to-b-wat-zijn-de-regels/#findComment-57032 Delen op andere sites More sharing options...
0 TwaBla Geplaatst: 27 juni 2005 TwaBla 22,7k 6 1426 Geplaatst: 27 juni 2005 Misschien is het een goed idee dat eens bij je leverancier na te vragen. Je bent immers slechts wederverkoper. Ik heb je titel aangepast, want garantie in B-to-B is best een interessant thema. Je zal maar een ietsepietsie winst op een product maken en dan een boze klant aan je broek krijgen... Overigens kun je natuurlijk ook service-contracten verkopen. ;) Hiep hiep hoera: honderd jaar A4 (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie) Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/5871-garantie-in-b-to-b-wat-zijn-de-regels/#findComment-57033 Delen op andere sites More sharing options...
appie1985
appie1985
Hallo,
Ik ben van plan onder ander voip-apparatuur aan ondernemingen en organisaties te verkopen. Daar hoort natuurlijk de standaard 1 jaar garantie bij.
Mijn vraag: is het op europees niveau anders geregeld wat betreft de periode van de garantie? (bijv dat ik een langere garantie moet geven).
Alvast bedankt!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/5871-garantie-in-b-to-b-wat-zijn-de-regels/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag