• 0

importeren uit het buitenland

Heeft iemand ervaring met het importeren uit het buitenland? Ik wil een webwinkel starten en ik ben namelijk op zoek naar leveranciers. Maar ik wil nog niet duizenden producten in een keer afnemen. Overigens ben ik ook op zoek naar iemand die ervaring heeft met het betalen van douane kosten etc.

Weet iemand of je buiten de EU hogere kosten moet betalen qua invoeringsbelastingen etc. of maakt dat niet uit.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Jouw Baby,

 

Er is op dit forum veel te vinden over importeren, heffingen, douane, etc.

Natuurlijk is een en ander afhankelijk van de producten die je wilt importeren.

 

Ook is er een verschil of je goederen van binnen de EU of daarbuiten wilt importeren. Een en ander is al te vinden op de site van de Douane en KvK.

Link naar reactie
  • 0

Beste Jouw Baby,

 

Er is op dit forum veel te vinden over importeren, heffingen, douane, etc.

Natuurlijk is een en ander afhankelijk van de producten die je wilt importeren.

 

Ook is er een verschil of je goederen van binnen de EU of daarbuiten wilt importeren. Een en ander is al te vinden op de site van de Douane en KvK.

 

ja ik heb inderdaad veel gelezen daarover maar ik wil eigenlijk graag iemand spreken die het zelf ook doet en wat hij/zij ervan vond. Ik wil trouwens baby producten importeren en dan heb ik het over eigenlijk vanalles van baby kleertjes tot loopstoeltjes, baby badje en andere baby spullen.

Link naar reactie
  • 0

Mag ik vragen waarom je zelf wilt importeren i.p.v. deze spullen bij een groothandel af te nemen ?

Wil je deze spullen in een eigen winkel verkopen, of is het de bedoeling om zelf te gaan groothandelen ?

 

Als je iets meer verteld over doelen, beweeeg redenen, enz. dan ontstaat er een duidelijker beeld van wat je in gedachten hebt.

Dan wordt het ook makkelijker om een passend antwoord te geven of aanknopingspunten te geven.

Link naar reactie
  • 0

Mag ik vragen waarom je zelf wilt importeren i.p.v. deze spullen bij een groothandel af te nemen ?

Wil je deze spullen in een eigen winkel verkopen, of is het de bedoeling om zelf te gaan groothandelen ?

 

Als je iets meer verteld over doelen, beweeeg redenen, enz. dan ontstaat er een duidelijker beeld van wat je in gedachten hebt.

Dan wordt het ook makkelijker om een passend antwoord te geven of aanknopingspunten te geven.

 

Ik ben van plan om de babyspullen zo goedkoop mogelijk te importeren uit de lage lonen landen en deze via een web winkel door te verkopen ook voor hele lage prijzen. Via een groothandel afnemen lijkt me moelijk omdat je dan gigantische hoeveelheden tegelijk moet afnemen.

Link naar reactie
  • 0

probeer www.alibaba.com of www.made-in-china.com

 

Ik heb trouwens bij een vriendin iets nieuws gezien met grote hitpotentie : een soort stoffen lappenpop cq opvouwportefeuille met allerlei spelletjes erop en zakjes uit Japan. Afwasbaar en opvouwbaar, uitgevouwen wordt het een soort speelmatje met opvoedkundige spelletjes. Toppunt van Kawaii!!

 

 

Aurum Jin He BV

Import & Export Verpakkingsmaterialen

Business Market

Link naar reactie
  • 0

probeer www.alibaba.com of www.made-in-china.com

 

Ik heb trouwens bij een vriendin iets nieuws gezien met grote hitpotentie : een soort stoffen lappenpop cq opvouwportefeuille met allerlei spelletjes erop en zakjes uit Japan. Afwasbaar en opvouwbaar, uitgevouwen wordt het een soort speelmatje met opvoedkundige spelletjes. Toppunt van Kawaii!!

 

 

 

ja ik ben op die sites geweest. staan inderdaad veel leveranciers op. maar leuk idee!

Link naar reactie
  • 0

na het lezen van je posts, denk ik dat je niet terecht kan bij fabrikanten

 

in china in ieder geval niet. Na een keer een kleine hoeveelheid verwachten ze minimale afnames per container, vaak bij samples al een 20ft.

 

Maar een alternatief is kopen via een contact in een land. Mijn vrouw bijvoorbeeld heeft een Japanse delicatessenzaak en cadeauwinkel.

 

zij laat een kennis mobielhangertjes, hellokitty spullen, etc. kopen op markten en beurzen en stuurt ze op per post. Heb je niets te maken met

invoerregels en invoerrechten.

Aurum Jin He BV

Import & Export Verpakkingsmaterialen

Business Market

Link naar reactie
  • 0

zij laat een kennis mobielhangertjes, hellokitty spullen, etc. kopen op markten en beurzen en stuurt ze op per post. Heb je niets te maken met

invoerregels en invoerrechten.

Laat dat de belastingdienst maar niet horen :-\....Het feit dat zij deze niet betaalt zegt niet over het feit dat ze zou moeten betalen.....

Als ze deze inkopen ook in haar boekhouding verwerkt en er komt een controle... :-[

Egbert Punter

Link naar reactie
  • 0

zij laat een kennis mobielhangertjes, hellokitty spullen, etc. kopen op markten en beurzen en stuurt ze op per post. Heb je niets te maken met

invoerregels en invoerrechten.

Laat dat de belastingdienst maar niet horen :-\....Het feit dat zij deze niet betaalt zegt niet over het feit dat ze zou moeten betalen.....

Als ze deze inkopen ook in haar boekhouding verwerkt en er komt een controle... :-[

 

ja dat klopt inderdaad! Maar heeft er niemand ervaring in de import? :o

Link naar reactie
  • 0

Ik ben van plan om de babyspullen zo goedkoop mogelijk te importeren uit de lage lonen landen en deze via een web winkel door te verkopen ook voor hele lage prijzen. Via een groothandel afnemen lijkt me moelijk omdat je dan gigantische hoeveelheden tegelijk moet afnemen.

het hangt er vanaf bij welk bedrijf je het koopt bij lage lonen landen, maar over het algemeen geldt dat je daar veeeeeeeeel meer moet kopen dan bij de groothandel. meestal is het zo dat de fabrikant het levert aan groothandel, groothandel aan detailhandel en die weer aan eindgebruiker. maar het is op zich mogelijk rechtstreeks in te kopen. nadeel is dat je dus met grotere hoeveelheden zit (dus meer geld en meer risico, want wat als niemand het vervoglens wil) en dat er meer bij komt kijken (douane, afhandeling, soms zijn de fabrikanten onduidelijk met hun taal of komen ze met hele hoge prijzen en moet je onderhandelen) en dat je vaak met lange levertijd zit (tenzij je het per vliegtuig laat komen). voordeel is dat je wel meer winst heb en het is ook wel leuke uitdaging. voordeel van groothandel is dat je met lagere inkoophoeveelheid zit, vaak kan zien voor je het koopt, maar helaas wel hogere prijzen.

als ik jou was zou ik beginnen met groothandel, zodat je eerst rustig kan uitproberen of het bevalt en kan uitzoeken waar het meest vraag naar is tegen welke prijs. vervolgens kan je zelf via internet zoeken naar fabrikanten die het of iets soortgelijks leveren. doordat je het al verkoopt, weet je dan ook wat de prijs ongeveer is in nederland en of de fabrikant zijn prijzen goed genoeg zijn.

maar over het algemeen geld dus dat je dan met veel hogere inkoophoeveelheid zit, maar wel met betere prijs.

succes! :)

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo jouw baby,

 

Mijn vrouw importeert op kleine schaal baby en kinderen producten uit Roemenie.

Ze laat daar spullen maken in opdracht, de gondstoffen levert ze zelf aan.

D.w.z.dat ik enkele keren per jaar richting Roemenie ga met de auto en dan spullen breng en haal.

Op dit moment redden we het zonder formaliteiten, de hoeveelheden zijn nog zo klein dat ze bij de grens niet moeilijk doen.

Zodra de volumes groter gaan worden, dan neemt het transportbedrijf de administratieve last op zich.

Bij grotere hoeveelheden gaat het met de regeling passieve veredeling.

Dat houd in dat zij alleen een invoerheffing over de werkzaamheden betaald.

Ik meen dat het dan om 10% zou gaan.

Dit verschilt per product.

De douane, KvK en expediteurs kunnen je vaak wel aangeven hoe hoog de invoerheffing is.

 

Er zijn meer bedrijven in Polen,Tsjechie,Roemenie, enz waar je dit soort spullen kunt kopen in kleinere hoeveelheden dan in Azie.

Ook transport is makkelijker.

 

Suc6

Link naar reactie
  • 0

2thepoint, de inkopen worden gewoon geboekt als kontante inkopen met

bonnetjes. Ook zijn de bedragen heel klein (een puccahangertje kost 0,25 tot 0,80 euro), dus de invoerrechten zijn verwaarloosbaar en de belastingen worden gewoon betaald behalve dat.

 

De rompslomp is gewoon teveel voor dit.

 

Aan yourbaby, ik heb genoeg ervaring met importen vanuit china, maar china is gewoon niet interessant als je niet in grote hoeveelheden importeert. De transportkosten zijn gewoon te hoog en de fabrikanten

hanteren hoge minimum afnames. Misschien is dat roemenie wel interessant.

 

 

Aurum Jin He BV

Import & Export Verpakkingsmaterialen

Business Market

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Mijn vriendin en ik zijn bezig met het opstarten van een winkel in baby- en moederprodukten. Nu zijn we in Thailand en komen we allemaal nieuwe leuke produkten tegen.

 

Nu willen we dus verschillende produkten naar nederland halen. Gaat niet om echt grote partijen maar om maximaal 2 m3. Die we of door de lucht of over water naar nederland willen vervoeren.

Voorlopige produkten zijn;

- tassen

- persoonllijke accessoires ( sjaals, armbanden etc)

- schilderijlijstjes

- woningaccessoires

 

De maximale waarde van dit alles zal 3000 euro bedragen.

 

Onze vraag is nu. Welke kosten komen erbij als de produkten in Nederland aankomen (inklaringskosten, douanerechten, btw)??

 

We hebben namelijk nog geen ervaring met 'importeren' en zouden hierover graag wat meer informatie willen ontvangen.

 

We hopen spoedig een reactie van u te ontvangen.

 

Met vriendelijke groet,

 

Tom en Tanja

Link naar reactie
  • 0

nou,

 

Kijk bestellen wil wel, geld overmaken ook wel.

 

Maar, moet je de producten van te voren al aangeven bij de douane? Moet je hiervoor speciale papieren voor invullen?

 

Importeren moet je aangeven bij de kvk dat weet ik.

 

En belasting technisch dan? Je betaalt toch ook belasting in china. is dit weer aftrekbaar. En import belasting?

 

Een simpel voorbeeldje zou geweldig zijn. En niet alleen voor mij.

 

 

www.elektro-onderdelen.nl

Link naar reactie
  • 0

Als je er serieus mee aan de slag wil raad ik je aan eens bij de KvK te vragen naar de speciale import en export seminars.

Elke kamer heeft minstens één medewerker die veel weet van in en export en de bijbehorende papierwinkel.

 

Hoeveel invoerechten je hier moet betalen is per product verschillend, ook maakt het verschil of het een halffabrikaat is bv een fietsframe, of een complete fiets.

De meeste bedrijven laten dit over aan expediteurs en agenten die de hele papierwinkel hieromtrent voor je regelen inclusief de bijbehorende invoerrechten.

Met belastingen in China heb je niets te maken.

 

Kleine hoeveelheden die makkelijk per post te versturen zijn kun je het beste gewoon op laten sturen, zodra het om containers vol gaat, dan zit ja aan het bovenstaande traject vast.

Berekenen van te voren heel goed wat je allemaal voor kosten krijgt.

Naast invoerrechten moet je de zending ook verzekeren, en vergeet de transportkosten niet.

Spreek goed af wie welk deel van de verzendkosten betaald.

Denk ook na hoe je met eventuele garantie claims omgaat, die zul je al in je prijs moeten verwerken.

Link naar reactie
  • 0

Als je van binnen de EU importeert hoef je geen importkosten te betalen. Maar kijk uit voor als je landen passeert die niet lid zijn. Ga niet vanuit Italie via Zwitserland naar Duitsland want dan exporteer en importeer je weer.

 

Dennis

------------------

Dennis Willemse

Adviseur binnen de Buitenruimte

Link naar reactie
  • 0

Als je van binnen de EU importeert hoef je geen importkosten te betalen. Maar kijk uit voor als je landen passeert die niet lid zijn. Ga niet vanuit Italie via Zwitserland naar Duitsland want dan exporteer en importeer je weer.

 

Dennis

 

Nee hoor, daar zijn Transit documenten voor uitgevonden. Kun je dus gewoon met EU goederen door Zwitserland rijden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 278 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.