• 0

website en logo

Ik ben van plan een webwinkel te starten maar ik heb geen ervaring in het opzetten van een website. Ook moet ik een bedrijfslogo maken maar ik heb geen software hiervoor. Ik heb geen financiele middelen om een duur reclame bureau in te schakelen heeft iemand een tip? Ik heb overigens wel leuke plaatjes gezien op het net maar mag je die gebruiken of krijg je dan gedonder i.v.m. copy right enzo.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Tja, dit zijn toch wel de gebruikelijk vragen van een startende ondernemer, en dan gaat dit alleen nog maar over een stukje techniek en vormgeving.

 

Als eigenaar van een webdesign en hosting bedrijf kan ik me inleven in je probleem. Een logo is iets dat mensen onlosmakelijk moet binden met jouw winkel. (her)gebruik van plaatjes van anderen levert je 2 zaken op: (1) mogelijk een copyright issue, inderdaad (2) risico dat jouw logo gekoppeld wordt met het bedrijf van iemand anders. Je gaat bv niet de schelp van Shell gebruiken als je Esso heet.

 

Verder moet je bedenken waar je je winkel wilt neerzetten. Ga je draaien op eigen servers of besteed je dit uit. Voor eigen servers moet je investeren in hardware en moet je kennis hebben van OS, webserver, security etc etc.

Heb je deze kennis niet, dan is inkopen van deze dienst aan te raden.

 

Kant en klare webwinkels zijn op veel plaatsen te vinden. Van eenvoudig tot subliem, van gratis tot de hoofdprijs.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Tja, dit zijn toch wel de gebruikelijk vragen van een startende ondernemer, en dan gaat dit alleen nog maar over een stukje techniek en vormgeving.

 

Als eigenaar van een webdesign en hosting bedrijf kan ik me inleven in je probleem. Een logo is iets dat mensen onlosmakelijk moet binden met jouw winkel. (her)gebruik van plaatjes van anderen levert je 2 zaken op: (1) mogelijk een copyright issue, inderdaad (2) risico dat jouw logo gekoppeld wordt met het bedrijf van iemand anders. Je gaat bv niet de schelp van Shell gebruiken als je Esso heet.

 

Verder moet je bedenken waar je je winkel wilt neerzetten. Ga je draaien op eigen servers of besteed je dit uit. Voor eigen servers moet je investeren in hardware en moet je kennis hebben van OS, webserver, security etc etc.

Heb je deze kennis niet, dan is inkopen van deze dienst aan te raden.

 

Kant en klare webwinkels zijn op veel plaatsen te vinden. Van eenvoudig tot subliem, van gratis tot de hoofdprijs.

 

 

Gelukkig heb ik t probleem niet met die plaatjes wat je zei omdat dit namelijk een foto is die we hebben gebruikt en die hebben we bewerkt tot een plaatje. En de foto daar sta ik namelijk zelf op met mijn kindje, dus geen probleem gelukkig...

 

wat betreft de site die zal ik wel door een pro laten maken.

 

 

Link naar reactie
  • 0

De foto was misschien prachtig: alleen kan de conversie naar zwartwitlijn nog beter: hierbij is niet meteen duidelijk wat ik zie. Het is noch een bewerkte foto die meteen duidelijk is, noch is het een abstractie die zo'n ongelooflijke helderheid in lijnvoering heeft dat die me bijblijft als een kunststukje. De gezichten lijken zelfs grimmig, en de baby lijkt helemaal niet zo lief. De helft van de neus mist, en het is nie duidelijk waarom.De foto was misschien heel ontroerend, maar m.i. ben je dat hier kwijt. De baby is niet zacht meer, maar hard.

 

Ik zou -of de lijnen meer over de foto leggen, en niet zo 'willekeurig' geknipt laten lijken, ofwel ze zo goed abstraheren dat de afbeelding meteen duidelijk is, en in al zijn eenvoud echt blijft hangen.

voorbeeld van beide:

 

logo_foto.jpg

 

4en5meigr.jpg

 

 

Link naar reactie
  • 0

Een logo is iets heel persoonlijks. Uiteraard kun je de mening van een anderen vragen maar als je er zelf een goed gevoel bij hebt moet je het gewoon doen.

 

Wat web-shop betreft kwam ik laatst het volgende tegen www.shoppert.nl ze bieden een complete webshop aan op basis van osCommerce (Open Source) waarbij het mogelijk is layout te laten wijzigen. Ook de intergratie met een betaal systeem Multipay is mogelijk. Kijk wat on-line betalingen ook eens naar het binnenkort beschikbare iDEAL een initiatief van Rabobank, ABN AMRO, ING Bank en de Postbank die het betalen via internet een stuk moet vereenvoudigen.

 

Voor de verzending van relatief kleine pakjes zou je eens kunnen kijken naar SelektVracht denk de helft goedkoper dan TPG. Wel minder snel dan TPG overigens.

 

Link naar reactie
  • 0

ik vind het logo helemaal niet zo slecht.

 

zelf heb ik een klant die kinderkleding verkoopt. toevallig vandaag weer de hele dag mee bezig geweest (mutaties). het is een zeer zeer aparte doelgroep. men ziet liever iets wat er niet zo 'strak' uitziet. anders noemt men het 'te professioneel' en vertrouwt men het niet. [ jammer genoeg was ik niet degene die de layout mocht verkloten om de klanten tevreden te houden :P ]

 

ik denk dat jou logo goed geaccepteerd zal worden door de doelgroep.

 

verder zal ik niet een standaard webshop gebruiken; de doelgroep is over het algemeen niet zo handig met computers en internet en ziet graag zo min mogelijk zooi en zo veel mogelijk gebruiksvriendelijkheid. de meeste standaard webshops hebben allemaal mogelijkheden waar je niets aan hebt.

 

als je verder nog vragen hebt over de doelgroep en hun internetervaringen, dan kan ik dat voorleggen aan mijn klant, want zij vraagt veel naar gebruikerservaringen.

Technisch innovator.

Link naar reactie
  • 0

nou jullie commentaar graag

 

 

ik vind het een mooi logo. Persoonlijk zou ik de tekst 'winkel' niet wit maken, maar ook een kleur geven. Kijk maar wat er gebeurt als je dit op een wit papier print (brief, factuur, kassabon, ...), het woord winkel valt dan enigszins weg.

 

Maar, jij moet een goed gevoel bij je logo hebben, het is jouw bedrijf en jouw logo.

 

Succes én plezier!

 

 

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Niet voor een ander antwoorden, Victor ;)

Ik wil echt graag weten!

De argumentatie om het ontwerp minder aandacht (geld?) te geven ben ik vooral benieuwd naar, als je bedenkt dat ...

 

"Ask an average Internet user what makes a site seem credible and trustworthy and you'll get thoughtful answers like these: a good privacy policy, accurate information, awards, and business affiliations. That's what visitors say they want, but researchers found an astonishing contradiction. Actually, a site's design is more important than any other feature."

 

http://www.netmechanic.com/news/vol6/design_no4.htm

 

 

Link naar reactie
  • 0

ik vind het logo helemaal niet zo slecht.

 

zelf heb ik een klant die kinderkleding verkoopt. toevallig vandaag weer de hele dag mee bezig geweest (mutaties). het is een zeer zeer aparte doelgroep. men ziet liever iets wat er niet zo 'strak' uitziet. anders noemt men het 'te professioneel' en vertrouwt men het niet. [ jammer genoeg was ik niet degene die de layout mocht verkloten om de klanten tevreden te houden :P ]

 

ik denk dat jou logo goed geaccepteerd zal worden door de doelgroep.

 

verder zal ik niet een standaard webshop gebruiken; de doelgroep is over het algemeen niet zo handig met computers en internet en ziet graag zo min mogelijk zooi en zo veel mogelijk gebruiksvriendelijkheid. de meeste standaard webshops hebben allemaal mogelijkheden waar je niets aan hebt.

 

als je verder nog vragen hebt over de doelgroep en hun internetervaringen, dan kan ik dat voorleggen aan mijn klant, want zij vraagt veel naar gebruikerservaringen.

 

nee je hebt gelijk, ik heb hetzelfde als ik ergens iets koop op het internet zoek je je helemaal rot en is het bijzonder onoverzichtelijk.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Niet voor een ander antwoorden, Victor ;)

Ik wil echt graag weten!

De argumentatie om het ontwerp minder aandacht (geld?) te geven ben ik vooral benieuwd naar, als je bedenkt dat ...

 

"Ask an average Internet user what makes a site seem credible and trustworthy and you'll get thoughtful answers like these: a good privacy policy, accurate information, awards, and business affiliations. That's what visitors say they want, but researchers found an astonishing contradiction. Actually, a site's design is more important than any other feature."

 

http://www.netmechanic.com/news/vol6/design_no4.htm

 

 

 

Wie zegt dat het ontwerp minder aandacht krijgt? Merk aan je reactie dat je het er niet professioneel uit vind zien. Ik had een logo in gedachten en een kennis die veel kan en verstand heeft van de mogelijkheden die er zijn met grafische programmas, heeft daar een logo van gemaakt. Ik heb er juist mijn hart en gevoel in gezet en ben zelf heel erg tevreden, alleen hoopte ik met jullie feedback of wij misschien nog iets aan het ontwerp konden verbeteren. En gelukkig heb ik van vele dat ook gekregen.

 

Ik vind niet dat je per definitie een beter logo hebt als je er veel geld tegenaan gooit. Dit logo zit mijn gevoel in en dat is veel meer waard.

Link naar reactie
  • 0

Wat ik me afvraag, hoe regel je dat nou met zo'n student aan de kunstacademie, een logootje heb ik het dan over.

 

Zouden er studenten zijn die zoiets wel een uitdaging vinden als oefening en er verder niet mee zitten als je het resultaat spuuglelijk vindt en het dus niet wilt kopen?

 

Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen, hoe ze dat afgesproken hebben. :)

 

Want eigenlijk ben ik bang om vooraf te betalen en dan maar afwachten of je er iets professioneels voor terugkrijgt en niet een of ander priegelwerkje dat in 10 minuten in elkaar gebakken is. ;)

Link naar reactie
  • 0

Fairtrader,

als je de zekerheid van no cure no pay wil kan je altijd proberen bij : http://www.namepros.com/design-contests/

Je geeft aan welke prijs je wil betalen voor het eindproduct en dan zullen zij die zich geroepen voelen reageren want na een paar dagen krijg je de eerste ideeën binnen, met de beste ga je dan verder en tenslotte kies je iemand uit die de winnaar wordt en de betaling krijgt. Zit er niets tussen dat je goed vindt (lees : spuuglelijk ;o) dan houdt het gewoon op zonder betaling.

 

groetjes

 

b

 

 

Link naar reactie
  • 0

Want eigenlijk ben ik bang om vooraf te betalen en dan maar afwachten of je er iets professioneels voor terugkrijgt en niet een of ander priegelwerkje dat in 10 minuten in elkaar gebakken is. ;)

 

Vraag dan gewoon wat voorbeelden, dan weet je dat direct. Ik vind eht een beetje flauw als je niet wilt betalen als je het niet mooi vindt, hij of zij steekt er toch veel werk in. Wanneer jouw briefing helder is en je leuk communiceert met de uitvoerende, dan kom je vast tot iets moois.

Link naar reactie
  • 0

Fairtrader,

als je de zekerheid van no cure no pay wil kan je altijd proberen bij : http://www.namepros.com/design-contests/

Je geeft aan welke prijs je wil betalen voor het eindproduct en dan zullen zij die zich geroepen voelen reageren want na een paar dagen krijg je de eerste ideeën binnen, met de beste ga je dan verder en tenslotte kies je iemand uit die de winnaar wordt en de betaling krijgt. Zit er niets tussen dat je goed vindt (lees : spuuglelijk ;o) dan houdt het gewoon op zonder betaling.

 

groetjes

 

b

 

 

Dat is nou handig! Een erg mooi systeem ook, dank je voor je snelle reaktie!

 

Heb je daar zelf ook je bedrijfslogo vandaan? :)

Link naar reactie
  • 0

Vraag dan gewoon wat voorbeelden, dan weet je dat direct. Ik vind eht een beetje flauw als je niet wilt betalen als je het niet mooi vindt, hij of zij steekt er toch veel werk in. Wanneer jouw briefing helder is en je leuk communiceert met de uitvoerende, dan kom je vast tot iets moois.

 

Om voorbeelden vragen, ik ging er eigenlijk van uit dat de gemiddelde kunstacademie-student geen uitgebreide portfolio aan zelf ontworpen bedrijfslogo's beschikbaar heeft, laat staan in digitale vorm. ::)

 

Enne, ik had erbij moeten zeggen dat m'n eigen probeersel al lelijk genoeg is ;) , ze hoeven er alleen een mooie uitvoering van te maken, ze hoeven dus niet veel tijd te steken in het bedenken van iets origineels.

Link naar reactie
  • 0

 

Heb je daar zelf ook je bedrijfslogo vandaan? :)

 

nee, ik heb er zelf geen gebruik van gemaakt,ik denk dat ik dit alleen zou gebruiken als ik bv een actie heb voor een of ander ding en ik moet daar rap een logootje bijhebben. Ik geloof namelijk niet dat je het beste werk krijgt via een no cure no pay systeem.

Dus voor iets wat zo belangrijk is als mijn bedrijfslogo heb ik een een grafisch ontwerper onder de arm genomen die ik hier live gebriefd heb, terwijl ik haar mijn producten en sferen die ik wil oproepen getoond heb en die ook ineens een handboek gemaakt heeft voor de huisstijl.

 

no offence, maar ik snap je eerlijk gezegd niet goed, je hebt geen zin om te betalen voor een logo en als je dan een site doorkrijgt waar ze effectief gratis voorstellen doen heb je geen zin om Paypal uit te zoeken (wat gewoon een veilige manier is om beide partijen zeker te laten zijn dat betalingen correct verlopen)... ik heb de indruk dat je eigenlijk gewoon liefst zou hebben dat iemand op je deur klopt met een logo in de hand waar je dan snel 30 euro voor uit je portefeuille haalt. Ik hoop voor jou dat je klanten wel zin hebben om te betalen voor de dingen die jij hen aanbiedt...

 

b

 

 

Link naar reactie
  • 0

@ bktv

 

paypal vormt voor mij gewoon even een drempel, omdat ik het niet ken en niet weet wat daar allemaal bij komt kijken, voor/nadelen, vandaar dat ik nog even verder ben gaan zoeken naar Nederlandse studenten.

 

en natuurlijk wil ik voor zo'n logo betalen en ook nog wel meer dan $50 zoals op die site. het enige dat ik niet wil is risico hiermee lopen, eerst betalen en iets onbruikbaars er voor terugkrijgen.

 

en m'n waardering had ik al aan je gegeven in de vorm van een reusje. 8)

Link naar reactie
  • 0

dank je fairtrader.

als je met studenten werkt moet je wel even voor ogen houden dat ze effectief studenten zijn, ttz de kans dat je er dan harder aan moet trekken en sleuren is nogal groot... vergelijk het met een architekt die net afgestudeerd is : die is ook meestal goedkoper maar het is een helse job omdat hij vaak nog geen commerciële houding heeft en absoluut niet wil sleutelen aan het plan dat hij in zijn hoofd heeft. (ik spreek hier uit ervaring bij de inrichting van mijn huis...)

 

ik heb mijn grafisch ontwerper 150 euro betaald voor een eerste studie, ze heeft een paar uur dingen uitgeprobeerd en ik kreeg daarvoor een 15-tal logo's in allemaal verschillende richtingen, die vond ze zelf heel ruw (ik vond ze al mooi eigenlijk). Op die basis hebben we een shortlist gemaakt en is ze verder gegaan. Ik krijg de voorstellen vandaag of morgen en ben benieuwd.

Veel kans dat wat zij 'ruw' noemt voor een student al als afgewerkt beschouwd zou worden dus dat bedoel ik met 'vergeet niet dat ze studenten zijn'.

 

succes in elk geval

 

b

 

Link naar reactie
  • 0

bedankt.

:)

 

mijn vertrouwen in studenten is misschien toch een beetje naief als ik jouw verhaal zo lees, het leek mij juist dat de gemiddelde kunstacademie student blij is met opdrachten vanuit het bedrijfsleven en dus extra zijn of haar best doet om de klant tevreden te stellen! :D

 

maar jij hebt al praktijkervaring met studenten, dus ik trek me wel degelijk wat aan van je waarschuwingen. ;)

 

ik laat het hier weten als ik iets goeds en niet al te duur in Nederland vind.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben van plan een webwinkel te starten maar ik heb geen ervaring in het opzetten van een website. Ook moet ik een bedrijfslogo maken maar ik heb geen software hiervoor. Ik heb geen financiele middelen om een duur reclame bureau in te schakelen heeft iemand een tip? Ik heb overigens wel leuke plaatjes gezien op het net maar mag je die gebruiken of krijg je dan gedonder i.v.m. copy right enzo.

 

 

 

Kijk eens op www.247plaza.eu. Daar kun je je eigen webshop en website zelf maken. Heel simpel en gratis!

Link naar reactie
  • 0

Daar kun je je eigen webshop en website zelf maken. Heel simpel en gratis!

 

Spam wordt hier niet gewaardeerd, het is overduidelijk dat jullie onderling banden hebben en dus aan het spammen zijn. Daarnaast zou ik persoonlijk zo'n vaag onbekend initiatief nu niet echt mijn serieuze webshop toevertrouwen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 264 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.