• 0

Bedrijf heeft naar het verkeerde adres gedropshipt

Hey! We hebben een beginnend webshopje en nu lopen we tegen een probleem aan.

Onze leverancier, waar we al eerder wat kleine oneffigheden mee hadden, heeft een pakketje wat naar ons zelf moest, gedropshipped naar een adres in het buiten.

 

Het verhaal is dat wij daar iets besteld hadden voor onze klant uit de UK, maar na 3 weken was er nog niets verzonden, na een klacht van onze klant bij ons, die ook meteen annuleerde, hebben wij ze gebeld en ze waren het vergeten blijkbaar. Wij vroegen om onze bestelling te annuleren. Dit ging niet zeiden ze, want ze hadden het een uur geleden besteld. Ik kreeg twee opties. Of €40 betalen 'voor de moeite' om het te annuleren, of het product alsnog te nemen. Ik heb ze daarna gezegd dat wij het product wel bij ons zelf op voorraad willen leggen, en geen €40 betalen voor niets.

 

Twee weken later, wij nog niets ontvangen. Derde week maar weer eens gebeld. Het pakketje was al ontvangen en ondertekend. ? Wij hadden niets ontvangen. Bleek het nu dat ze het alsnog hadden gedropshipped naar het buitenland, en onze klant had het ondertekend met zijn naam.

 

Nu is dus het probleem; wij hebben de klant terugbetaald voor de bestelling, de klant(In het buitenland) heeft voor het pakketje getekend, maar ontkent het ooit ontvangen te hebben, en onze leverancier zegt 'zoek het maar uit, niet onze fout'.

 

In onze ogen dus wél de leveranciers fout! We hebben namelijk duidelijk laten weten dat wij het product(á €300) zelf op voorraad willen leggen, want de bestelling was geannuleerd!

We krijgen geen terugbetaling, en de leverancier wil ook absoluut niets doen, die zegt dat wij maar naar het buitenland moeten vliegen en het product zelf moeten gaan ophalen bij de gene waar die geleverd is..

 

Nu is onze vraag, wat is nu ons recht, en wat zou een goede eerste stap zijn? Ik bedoel onze leverancier maakt een fout, niet wij, en ook niet de pakketdienst, en wij draaien er voor op. We zitten met verloren geld, en geen product. Wij willen graag 1 vd. twee.

 

We hebben al eindeloos gebeld, en gemaild met de leveranciers, maar we komen niet verder als een ja-nee verhaal.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

We hebben al eindeloos gebeld, en gemaild met de leveranciers, maar we komen niet verder als een ja-nee verhaal.

Dag Ceel, welkom op Higherlevel.

Dan mijn mening?

eur 40,00 als verlies nemen en afscheid nemen van deze leverancier.(al meer oneffenheden!) en verder gaan met ondernemen.

Je kunt wel gelijk hebben, maar gelijk krijgen zal meer euro's en energie kosten dan die eur 40,00

Link naar reactie
  • 0

@Marco, zo te lezen is de schade € 300,-. Edit: Wkhoek kwam ook al tot die constatering

 

Conclusie blijft - vrees ik voor vraagsteller - het zelfde. Helaas een van de vele dropshippingklassiekers.

 

(Dit soort schade door verkeerde levering of vermissing is op zich wel verzekerbaar op een doorlopende transportdekking als sellers interrests, maar dat heeft gelet op de gemiddelde waarde per zending en het geldende eigen risico meestal geen enkele zin)

 

Tegen beter weten in: is de leverancier in Nederland gevestigd? Zo ja, dan hangt het af van de van toepassing zijnde voorwaarden maar de (juridische) kosten om je gelijk te gaan halen zijn hoger dan € 300,-

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0
maar na 3 weken was er nog niets verzonden,
Als beginnend webshopje zou je in ieder geval de orderafwikkeling bij dit soort bedragen beter moeten kunnen volgen.

 

Wat is het betaalmoment gemiddeld bij jullie leveranciers? En wat zou jij in de positie van een consument doen als je zoveel vooruitbetaalt en er niks komt zonder tussentijdse informatie?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij gaat het om meer dan de genoemde 40,- (dat was enkel als er niets geleverd zou worden)

Ik lees toch echt iets anders:

Wij vroegen om onze bestelling te annuleren. Dit ging niet zeiden ze, want ze hadden het een uur geleden besteld. Ik kreeg twee opties. Of €40 betalen 'voor de moeite' om het te annuleren, of het product alsnog te nemen. Ik heb ze daarna gezegd dat wij het product wel bij ons zelf op voorraad willen leggen, en geen €40 betalen voor niets.

Mocht het niet zo zijn, kan ts wellicht e.e.a. verduidelijken

 

Link naar reactie
  • 0
Mocht het niet zo zijn, kan ts wellicht e.e.a. verduidelijken

Toch beter Lezen Marco ;D.

 

Die € 40,- waren de voorgestelde annuleringskosten die vraagsteller niet heeft geaccepteerd.

In plaats daarvan heeft hij/zij zelf het product afgenomen van € 300,-.

 

De schade is dus € 300,- want product is wel aan leverancier betaald, maar niet aan vraagsteller geleverd en afnemer speelt stommetje.

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Ik vrees dat je die 300 euro gewoon kwijt zult zijn.

 

Wellicht heeft de klant getekend voor ontvangst en is daar zelfs wel een bewijs van te krijgen van de dropshipper, maar dan zit je nog met procederen in het buitenland.

 

Uiteraard heeft die dropshipper wel een fout gemaakt door het naar het oorspronkelijke ipv nieuwe adres te sturen, maar echt belazerd hebben ze je niet (ze hebben het product tenslotte wel verzonden alleen je adres correctie niet verwerkt).

 

Het is wel een naaistreek van die klant om te ontkennen en dus niet alsnog te willen betalen, maar die heb je er altijd tussen zitten... ergens een risico dat je moet incalculeren bij dit soort handel.

Link naar reactie
  • 0

Ik vrees dat je die 300 euro gewoon kwijt zult zijn.

 

Wellicht heeft de klant getekend voor ontvangst en is daar zelfs wel een bewijs van te krijgen van de dropshipper, maar dan zit je nog met procederen in het buitenland.

 

Uiteraard heeft die dropshipper wel een fout gemaakt door het naar het oorspronkelijke ipv nieuwe adres te sturen, maar echt belazerd hebben ze je niet (ze hebben het product tenslotte wel verzonden alleen je adres correctie niet verwerkt).

 

Het is wel een naaistreek van die klant om te ontkennen en dus niet alsnog te willen betalen, maar die heb je er altijd tussen zitten... ergens een risico dat je moet incalculeren bij dit soort handel.

 

 

^Klopt inderdaad.

 

Wat ik begrijp van iedereen is dus dat er gewoon niets(Reëel) mogelijk is? Als bijvoorbeeld een webshop iets naar een particulier verzend, naar het verkeerde adres(Door de webshop's fout) dan is het ook maar pech voor diegene? Zoiets kan toch niet?

 

Lijkt mij toch dat er wel enigzins wetten of rechten hierop zijn? Zoja, wat zijn ze? Ik heb het geprobeerd te zoeken maar er is weinig duidelijks over te vinden. Dan weet ik namelijk ook waar ik het over heb als ik wéér met de leverancier in gesprek ga

Link naar reactie
  • 0

Het is als klant niet netjes om iets wat je niet besteld hebt of geannuleerd en toch geleverd is te houden. Maar van onze rijksoverheid mag dat (soms?):

 

Een bedrijf mag u geen producten toesturen waar u niet om heeft gevraagd. Doet een bedrijf dit toch in de hoop dat u het product koopt, dan mag u het product houden. U hoeft hier dan niet voor te betalen.
bron

 

Of dat ook in dit geval zou mogen durf ik overigens niet te beweren. Met name de waarde van het product en het feit dat er voor is getekend is anders dan waar de rijksoverheid op doelt, zoals een paar sokken of een tube crème.

 

Je zou de ontvanger een rekening kunnen sturen en daarbij dreigen dat als hij niet betaalt of het goed op jouw kosten retourneert je de vordering ter incasso gaat overdragen. Vaak helpt dat mensen een beslissing in jouw richting te laten nemen.

Of je kan, als dit niet lukt, de leverancier die de fout heeft gemaakt een factuur sturen omdat deze niet conform afspraak geleverd heeft. Gaan procederen voor €300,- zou ik niet doen omdat dat meer kost dan oplevert. Maar een beetje dreigen als je voelt dat je in je recht staat kan geen kwaad. Het helpt ook tegen het gevoel van onrechtvaardigheid dat je nu hebt.

 

Link naar reactie
  • 0

Dat is een beetje de vraag: De wet is natuurlijk bedoeld om te voorkomen dat bedrijven troep opsturen en vervolgens een rekening erachteraan, en de ontvanger dan dus -geen- moeite hoeft te doen om iets te retourneren.

 

In dit geval heeft de klant er wel om gevraagd en het later weer geannuleerd etc, en heb je een behoorlijk overtuigende zaak, ware het niet dat die ontvanger in het buitenland zit en je daar moet gaan procederen.

 

Redelijkheid en billijkheid zijn altijd van belang - de kans dat iemand me ongevraagd goederen toestuurt die daadwerkelijk 300 euro waard zijn is niet zo groot. Als diegene ook nog excuses aanbiedt en de verzendkosten retour wil betalen zou ik dat wel doen. Ik denk dat ik het ook bij wet zou moeten doen gezien het overduidelijk om een vergissing gaat.

Link naar reactie
  • 0

ik neem gemakshalve even aan dat de leverancier een chinese webshop is? Daar hoef je dus niets van te verwachten.

 

Eigenlijk het enige wat je kan doen is even je klant in de uk benaderen met dat er eea fout is gegaan. En dat ze aub het pakketje naar jou willen sturen, of als ze het nog willen hebben het -met korting- kunnen afnemen.

logo & grafisch design

Link naar reactie
  • 0

... Maar een beetje dreigen als je voelt dat je in je recht staat kan geen kwaad. Het helpt ook tegen het gevoel van onrechtvaardigheid dat je nu hebt.

 

 

dreigen zo ik vooralsnog laten. Als ik in de UK iets bestel bij een nederlandse webshop, het komt vervolgens weken later nog niet aan, en dan blijkt er ineens een pakje uit china te liggen, en als dan de nederlandse webshop gaat dreigen met van alles en nog wat. Dan zou ik zoiets hebben van "o ja? kom maar op dan".

 

Met honing bereik je meer, laat een koerier het pakje gratis bij de klant ophalen bijv, dan wil die wellicht nog meewerken.

 

logo & grafisch design

Link naar reactie
  • 0

Heb je de transporteur al een onderzoekje laten instellen? Kost meestal niks.

 

In feite zegt jouw klant dat zijn ondertekening niet klopt.

 

Waar zit jouw leverancier nou?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor alle reacties.

 

Leverancier is Nederlands, niet Chinees o.i.d.

 

Het 'onderzoekje' van de transporteur is reeds gedaan, het is getekend, maar de klant is niet meer te bereiken. Met de noorderzon vertrokken. (Kan hem het ook niet echt kwalijk nemen)

Link naar reactie
  • 0

Is de adreswijziging op een of andere manier schriftelijk vastgelegd of geaccordeerd door deze leverancier? Ik begrijp nl. uit bovenstaande dat je mondeling nagevraagd op geklaagd hebt.

 

Wat zeggen de algemene voorwaarden over leverproblemen of klachten(bemiddeling)?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 101 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.