loading
Ga naar inhoud
Henk-Jan de Meer
Verberg

[Column] Scoor in komkommertijd met een persbericht de aandacht van de media

vraag

Half Nederland mag in juli op vakantie zijn en de politiek met reces, maar zodra het laatste fluitsignaal van het WK-voetbal klinkt is het uw beurt als ondernemer om te scoren! In de komkommertijd vullen journalisten hun media met ‘zacht nieuws verhalen’ het anders niet zouden halen. Laat daarom een professioneel persbericht schrijven, want het is bijna een schot voor open doel om gratis publiciteit te scoren.

 

Wanneer grote delen van de maatschappij stil staan hebben journalisten ruimte over. En staan ze dus meer dan ooit open voor wat u te vertellen hebt. Dus ook al is het WK afgelopen, dat betekent dat u met uw persbericht toch nog kunt scoren.

 

En dat kan echt de moeite waard zijn, want een publicatie op een extern platform brengt een nieuwe groep nieuwsgierige vreemden naar uw website. Speelt u daar slim op in met contentmarketing en e-mailmarketing, dan kunt u lange tijd de vruchten plukken.

 

Iedereen wil doorlopend iets leuks, iets nieuws en iets interessants lezen, dus plaats de juiste triggers, dan ontvangt u zelfs namen en e-mailadressen van lezers voor de nieuwsbrief. Dan kunt u deze lezers meerdere keren benaderen. Hoe vaker u bij hen onder de aandacht komt, hoe meer die lezer van een vriend verandert in een klant.

 

 

 

Voegt u zich bij deze groep ondernemers die met een goed geschreven verhaal aandacht van de media kregen? 70% van alle persberichten die ik sinds 2017 buiten de komkommertijd schreef en verspreidde leverden publicaties op in één of meer media.

 

Eén op één

Hoe beter het verhaal is geschreven, des te makkelijker het voor een journalist wordt om te publiceren. Dan worden persberichten zelfs bijna één op één overgenomen.

 

Tref daarom nu al de nodige voorbereidingen. Denk na over uw nieuwsverhaal en laat alvast een professioneel persbericht schrijven. Wanneer het dan een echt rustige nieuwsdag is, dan kan het persbericht meteen worden verzonden.


De aandacht trekken van potentiële klanten door het schrijven van een goed verhaal. Uw verhaal! | De Digitale Herrieschopper | www.digitaleherrieschopper.nl Tekstschrijver Utrecht |

Link naar bericht
Delen op andere sites

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Goede tips Henk-Jan. Het is niet eenvoudig om te concurreren met de volgende (handels)oorlog of het WK/EK. ;)

 

Heb me net trouwens aangemeld voor jouw nieuwsbrief (wat niet leek te werken op de site, want het aanmeldscherm bleef zich herhalen zonder een successcherm te laten zien). Kun je zien of het is gelukt met de aanmelding? Hoor het graag.

 

Edit: bevestiging ontvangen. Het werkt. Zal wel aan mijn browser hebben gelegen.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Ongepaste reactie en bericht met ongepaste reustekst verwijderd

 


Ik help ondernemers aan betaalbare en betrouwbare verzekeringen voor aansprakelijkheid, arbeidsongeschiktheid en pensioen. Vragen of offerte? ☛  contact

Werkgever en op zoek naar een goede en betaalbare verzuimverzekering voor je personeel ? ☛ www.verzuimverzekerd.nl

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 65.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Wie is er online?

    Er zijn 8 leden online en 168 gasten

    Bekijk volledige lijst    
  • Ook interessant:

  • Ondernemersplein



NL

×

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

 Meer informatie   Oké