Jump to content
Henk-Jan de Meer
Verberg

[Column] Scoor in komkommertijd met een persbericht de aandacht van de media

Half Nederland mag in juli op vakantie zijn en de politiek met reces, maar zodra het laatste fluitsignaal van het WK-voetbal klinkt is het uw beurt als ondernemer om te scoren! In de komkommertijd vullen journalisten hun media met ‘zacht nieuws verhalen’ het anders niet zouden halen. Laat daarom een professioneel persbericht schrijven, want het is bijna een schot voor open doel om gratis publiciteit te scoren.

 

Wanneer grote delen van de maatschappij stil staan hebben journalisten ruimte over. En staan ze dus meer dan ooit open voor wat u te vertellen hebt. Dus ook al is het WK afgelopen, dat betekent dat u met uw persbericht toch nog kunt scoren.

 

En dat kan echt de moeite waard zijn, want een publicatie op een extern platform brengt een nieuwe groep nieuwsgierige vreemden naar uw website. Speelt u daar slim op in met contentmarketing en e-mailmarketing, dan kunt u lange tijd de vruchten plukken.

 

Iedereen wil doorlopend iets leuks, iets nieuws en iets interessants lezen, dus plaats de juiste triggers, dan ontvangt u zelfs namen en e-mailadressen van lezers voor de nieuwsbrief. Dan kunt u deze lezers meerdere keren benaderen. Hoe vaker u bij hen onder de aandacht komt, hoe meer die lezer van een vriend verandert in een klant.

 

 

 

Voegt u zich bij deze groep ondernemers die met een goed geschreven verhaal aandacht van de media kregen? 70% van alle persberichten die ik sinds 2017 buiten de komkommertijd schreef en verspreidde leverden publicaties op in één of meer media.

 

Eén op één

Hoe beter het verhaal is geschreven, des te makkelijker het voor een journalist wordt om te publiceren. Dan worden persberichten zelfs bijna één op één overgenomen.

 

Tref daarom nu al de nodige voorbereidingen. Denk na over uw nieuwsverhaal en laat alvast een professioneel persbericht schrijven. Wanneer het dan een echt rustige nieuwsdag is, dan kan het persbericht meteen worden verzonden.


De aandacht trekken van potentiële klanten door het schrijven van een goed verhaal. Uw verhaal! | De Digitale Herrieschopper | www.digitaleherrieschopper.nl Tekstschrijver Utrecht |

Link to post
Share on other sites

2 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Goede tips Henk-Jan. Het is niet eenvoudig om te concurreren met de volgende (handels)oorlog of het WK/EK. ;)

 

Heb me net trouwens aangemeld voor jouw nieuwsbrief (wat niet leek te werken op de site, want het aanmeldscherm bleef zich herhalen zonder een successcherm te laten zien). Kun je zien of het is gelukt met de aanmelding? Hoor het graag.

 

Edit: bevestiging ontvangen. Het werkt. Zal wel aan mijn browser hebben gelegen.

 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 9 leden online en 238 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept