• 0

Klant vraagt 2 x onterecht Paypal terugboeking aan, wat te doen

Ik ben een ondernemer met een online marketing bedrijf en ik heb een zakelijke Paypal account.

 

Helaas heeft een klant een tijdje terug een terugboeking aangevraagd en ik heb vervolgens netjes bewijsmateriaal van aanlevering verzorgd en Paypal heeft in mijn voordeel beslist.

 

Echter heeft deze klant nu weer een terugboeking gedaan, maar ditmaal via hun creditcard bedrijf (€1500) + dat ik extra €16 moet betalen voor terugboekingskosten. Ik heb net Paypal gebeld en zij zeggen dat ze het aanvechten met het creditcard bedrijf en dat dit bedrijf gaat beslissen of zij mij het geld teruggeven of niet.

 

In mijn ogen is dit gewoon diefstal (ik kan het mis hebben). Ik heb netjes een service aangeleverd, ik heb hier bewijs voor en dat Paypal problemen heeft met het creditcard bedrijf is niet mijn probleem. Ze hebben het geld al afgeschreven, wat kan ik doen?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Janklaas321,

 

allereerst welkom op ondernemersforum Higherlevel.

 

Ik heb netjes een service aangeleverd, ik heb hier bewijs voor

Heb je geleverd op basis van een opdracht of contract met algemene voorwaarden?

 

En is dit een Nederlandse aangelegenheid of speelt dit internationaal (i.v.m. de Paypal/Creditcard-betaling)?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Dergelijke situatie hebben wij een keer hetzelfde meegemaakt. Hadden ook bewijs van levering etc. etc.

Het ging om een betaling van een Amerikaanse klant via PayPal met creditcard.

Het ging om een bedrag van duizenden euros. Klant doet plotseling terugboeking via Creditcardmaatschappij met de mededeling "product niet geleverd".

PayPal zou dit regelen met de Creditcard maatschappij.

Dit kon maanden duren. Het is inmiddels 3 jaar geleden. Het geld is nooit teruggekomen.

 

Wij accepteren geen betalingen meer boven de 500 euro via PayPal.

WordPress webdesign & development, WP template- en plug-in ontwikkelaars

Link naar reactie
  • 0

Helaas is dat inderdaad mogelijk, het zijn 2 aparte disputen:

 

In eerste instantie gaat de klant naar paypal om zijn geld terug te krijgen, en paypal beslist in jouw voordeel.

 

Vervolgens gaat de klant naar zijn creditcard maatschappij en vecht daar de transactie aan, waarbij paypal moet bewijzen dat de transactie niet onterecht was. Hoewel je afhankelijk bent van de uitslag van dat conflict ben je er feitelijk geen partij in. Als paypal er niet in slaagt om naar de creditcard issuer te bewijzen dat de transactie terecht was wordt deze ongedaan gemaakt, en paypal verhaalt die terugboeking vervolgens op jou.

 

Als acceptant van paypal betalingen die via creditcards worden afgehandeld sta je eigenlijk buiten spel - jouw uitkomst is afhankelijk van soebatten tussen paypal en de uitgever van de creditcard, maar jij loopt het financiele risico.

 

Lastige is vooral day paypal eigenlijk geen risico loopt, en daardoor wellicht niet heel erg hard haar best zal doen de creditcard issuer te overtuigen van de terechtheid van de transactie... als dat niet lukt komen ze het bij jou halen, niet uit eigen zak betalen.

Link naar reactie
  • 0

ik heb dat vroeger ook eens gehad met een klant die dacht handig te zijn.

We hadden gewoon gemaakt en geleverd, en toen kwam hij met het verhaal dat het niet was zoals afgesproken, toch is alles volgens zijn wensenlijst precies zo gemaakt.

 

Tijdens zijn paypal claim gewoon geantwoord, "prima, als je wil krijg je je geld terug van paypal. Maar dat onslaat je niet van je betaal verplichting en gaat de vordering direct door naar een incassobureau"

 

5 min later had hij zn claim ingetrokken, zullke klanten hoef ik dus ook niet meer.

logo & grafisch design

Link naar reactie
  • 0

Een klant van mij heeft ooit geclaimd dat zijn zending niet was aangekomen, met geleuter over dat sommige bezorgers de deur niet konden vinden.

 

Het geheel kwam uiteindelijk retour en meneer kreeg zijn geld terug via een claim.

 

Later scheef deze meneer doodleuk op een forum dat ze het systeem "A miss" hadden gegeven en wat anders wilden kiezen.*

Dat was sowieso geen probleem geweest, ze hadden ook gewoon kunnen retourneren maar dat had hen de verzendkosten gekost (volgens mijn leveringsvoorwaarden) en dat wilden ze blijkbaar niet.

 

Voor mij de laatste keer om paypal als standaardoptie aan te bieden.

Paypal is om mee te kopen, niet om mee te verkopen.

 

 

 

* Tot mijn min of meer genoegen kozen ze daarna voor een goedkoop systeem van een leverancier waar alleen maar negatieve ervaring over te lezen is... : )

Multiplex op zijn mooist:

https://pastjekastje.nl Je kastje mooi op maat

https://www.svendingtray.com Buikbakken voor promotie en hospitality, standaard en maatwerk:

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 86 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.