• 0

Wanneer ben je succesvol als ondernemer?

Aanbevolen berichten

  • 0

Sowieso moet er natuurlijk een zwart getal onderaan de streep aan het eind van het jaar: maar ik ben vooral ondernemer om het zelf lekker naar mijn zin te hebben: ik heb vrijheid, ik heb alle dagen plezier en werk naar een concreet doel dat ik zelf kan beinvloeden en waar ik zelf de vruchten van kan en mag plukken.

 

Als ik mooie projecten met plezier doe, en mijn opdrachtgevers plezier beleven aan de kwaliteit van mijn werk, dan heb ik succes op het gebied dat ik succes wil hebben. :D

 

Link naar reactie
  • 0

Je bent volgens mij een geslaagd ondernemer, als je er uit hebt gehaald wat er in zit (het leven en je zaak) en als er niemand blijft zitten met onbetaalde rekeningen.

 

Nina Brink is geen geslaagde ondernemer, omdat haar rijkdom de armoe van anderen betekende.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Eigenlijk een simpele vraag, maar ik vermoed door iedereen wel anders te beantwoorden:

 

Wanneer vind je dat jij als ondernemer succesvol bent?

 

- Tevredenheid van de cliëntele

- Tevreden met bedrijfsresultaat

- Tevreden met eigen verdiensten

- Last, but not least: tevreden met het toekomstperspectief

- Eigenlijk kortaf, als ik kan zeggen: "zaken gaan goed!" (welgemeend).

Link naar reactie
  • 0

Denk dat het mij meer om het beeld gaat dat iedereen van je hebt. Als je medewerkers tevreden zijn, en trots zijn op hun bedrijf, denk ik dat je erg goed bezig bent. Tevreden werknemers bepalen denk ik heel erg hoe je bedrijf naar buiten bekend is. En als 'buiten' een positief beeld van je bedrijf hebt, dan ben je denk ik best succesvol.

 

(Natuurlijk is een positief saldo aan het eind van het jaar ook prettig, anders duurt het zo kort :))

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat het er ook een beetje aan ligt in welke fase je bedrijf zich bevindt. Zelfs heb ik me als doel gesteld dat wanneer ik start, ik in één kalenderjaar zover wil zijn dat ik genoeg (tevreden!) klanten heb, dus voldoende opdrachten om in ieder geval mezelf een redelijk salaris uit te betalen, mijn zakelijke rekingen te kunnen betalen, en me vrij zeker te voelen dat ik dat in de maanden die volgen ook nog zal kunnen. Geen gouden bergen dus, maar als ik dat voor elkaar krijg, beschouw ik mezelf wel als succesvol gestart ondernemer. Ben ik echter vijf jaar bezig met mijn bedrijf, dan hoop ik toch ook wel wat winst te maken die verder gaat dan een redelijk salaris en betaalde rekeningen, waarmee ik ook nog wat meer in het bedrijf kan gaan investeren, of mezelf een extra uit kan keren. En dan komt er ook nog een moment dat ik zo succesvol wil zijn dat ik de opdrachten niet meer alleen aankan, maar bijvoorbeeld iemand in dienst neem, of een andere freelancer contracteer voor bepaalde klussen...

 

Link naar reactie
  • 0

je 'definition of success' is voor volgens mij puur persoonlijk

 

ik bedoel hierbij het doel achter het doel, dus meer het doel in het leven dan wanneer het bedrijf geslaagd is

 

ik denk dat het voor een ondernemer noodzakelijk is om geslaagd te zijn

1. dat hij duurzaam een nieuw produkt of nieuwe organisatie heeft gerealiseerd (ontwikkeld en in de markt gezet)

2. dat hem uiteindelijk meer oplevert dat hij had overgehouden wanneer hij zijn talenten in een dienst van een ander had aangewend (hij heeft immers risico gelopen)

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben nog maar heel pril ondernemer, maar ik heb wel een duidelijk doel voor ogen. Het zal wel heel idealistisch klinken, maar ik wil gewoon dat mijn klanten een topdag hebben door bij mij te komen spelen.

 

Natuurlijk verdien ik er geld aan, en moet het voldoende zijn om aan het eind van de maand de rekeningen te kunnen betalen, maar ik kan er echt van genieten om mensen plezier te zien hebben. :D

 

Dus ik beschouw mezelf als geslaagd ondernemer als ik er in slaag om de mensen een echte belevenis te bieden waar ze het nog veel en vaak over hebben. (liefst natuurlijk in het positieve tegen heeeel veel andere mensen) ;D

 

Groet, Martin

Link naar reactie
  • 0

Voor mij persoonlijk - ik ben ermee begonnen puur en alleen als bron van inkomsten, en voorlopig ben ik ook van plan om eenmanszaak te blijven. Dus ik beschouw mezelf als succesvol als ik me goed kan bedruipen, en ondertussen genoeg tijd overhoud om leuke dingen te doen.

 

So far, so good...

 

Verwacht je daardoor geen motivatieproblemen op termijn?

Link naar reactie
  • 0

Als je je doelen bereikt.

Klinkt simpel, is het ook.

 

Als je tot doel hebt ervan te kunnen leven, en dat kan je, ben je volgens mij succesvol.

 

Winst maken is niet per definitie een succesfactor. Als ik kijk naar b.v. Boris Veldhuizen van Zanten, die heeft nog nooit een cent winst gemaakt met geen enkel bedrijf, maar wel een aantal voor veel geld verkocht. Lijkt me toch ook succesvol ondernemen.

 

Het gaat om je doelstelling en de mate waarin je die verwezenlijkt.

Link naar reactie
  • 0

niet per se het bereiken van je doelen, maar de gelegenheid hebben om ze aan te scherpen door dat de situatie dat toelaat (niet verplicht wordt...!).

 

overigens vind ik niet dat je succesvol ondernemer kan zijn zonder sociaal te ondernemen. iemand die heel rijk is geworden door vietnamese werknemers voor een euro per uur en 15 uur per dag te laten werken kan ik niet succesvol noemen (al heeft ie vast meer te besteden dan ik ;))

Link naar reactie
  • 0

overigens vind ik niet dat je succesvol ondernemer kan zijn zonder sociaal te ondernemen. iemand die heel rijk is geworden door vietnamese werknemers voor een euro per uur en 15 uur per dag te laten werken kan ik niet succesvol noemen (al heeft ie vast meer te besteden dan ik ;))

 

Zelfs daar kan je over discussieren.

Hoewel ik tegen exploitatie van mensen ben, en b.v. kinderarbeid inderdaad aangepakt moet worden, is voor veel mensen in bepaalde werelddelen werk met een salaris beter dan geen werk.

 

Als jij b.v. Polen naar Nederland haalt om asperges te steken en die 12 uur per dag laat werken en daarvoor minimum loon (wel op basis van die 12 uur dan) geeft, zijn die Polen daar meestal bijzonder gelukkig mee. Want die werken liever 12 dan 8 uur, verdienen ze meer, en anders geven ze het hier in NL uit, en dat willen ze juist ook niet doen.

 

Ik heb zelf in Zwitserland ooit gewerkt op een boerderij (vakantiewerk in mijn scholierentijd). Dat was van 's ochtends 7 tot 's avonds 8 met anderhalf uur pauze. Voor mij als Nederlander krankzinnig, maar mijn Poolse mede werkers vonden dat heerlijk en geweldig want dat betekende meer geld.

 

Uitbaten is moreel niet goed te praten, maar je moet niet onze normen en waarden op een andere cultuur projecteren en het dan uitbaten noemen. En dus per definitie zeggen: 15 uur per dag werken kan niet... voor sommige wel.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Je bent een geslaagd ondernemer als:

 

je plezier hebt in ondernemen,

 

je goed personeel hebt,

 

je klanten / afnemers tevreden zijn

 

en

 

je geen problemen hebt met de belastingdienst..

Link naar reactie
  • 0

Of je succesvol bent beoordeel je zelf, heb je je doelstelling gehaald of niet.

 

Andere partijen hebben andere definities over succes. De bank, de belastingdienst, je schoonmoeder, personeel, je klanten, aandeelhouders:

- maak je winst

- is de omzet/winstverhouding voldoende

- hoe hoog is de ROI (return on investment)

- is er sprake van groei

- kun je je leveranciers betalen

- lever je kwaliteit

etc. etc.

 

Er is interessant wetenschappelijk onderzoek gedaan naar succesfactoren van ondernemers. Daaruit blijkt dat leeftijd, opleiding, geslacht e.d. van weinig belang zijn voor succes.

 

Wel belangrijk zijn:

- marktinzicht

- realisme

- communicatief vermogen

- doorzettingsvermogen

 

 

vriendelijke groet en succes gewenst,

Peter Bosman

Ondernemer, adviseur, samensteller Prijzen & Tarievengids, ZZP Gids, Handboek Parttime ondernemen.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Om toch even te reageren.

 

Als je als ondernemer start of doorstart (persoonlijk failliet) en zonder geld van derden er weer bovenop komt.

 

In twee jaar iets opbouwt (vanaf 1-1-2005) en een omzet weet te behalen van bijna 500K (eind 2006) in branches waar betalingen lang op zich laten wachten.

 

Daarnaast je gezin en liefde van je vrouw behoudt doordat ze in je geloofd.

 

En dan in jaar drie al 40% van de omzet (ALSMEDE WINST) behaald, na twee maanden.

 

Verder; Geluk binnen je gezin en jezelf is het belangrijkste want de rest is geld. Geld komt toch wel als je in jezelf geloofd.

 

Tussen ondernemer en zakenman/vrouw zit een groot verschil.

 

Ondernemer; Koopt in, rekent + winst percentage, en verkoopt.

Zakenvrouw/man; Ziet de winst tussen de berekeningen door.

 

Gijs

Link naar reactie
  • 0

Dat is een flinke kick uit 2005! Maar wel een erg leuk topic.

 

Is het gek als ik stel dat ik geen flauw idee heb wanneer je succesvol bent als ondernemer? Of succesvol in het leven om het wat meer algemeen te stellen.

 

Uiteindelijk komt het er op neer dat er enorm veel factoren zijn die bijdragen aan je status als succesvol. De verdeling daartussen is lastig en zeer verschillend.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

djluc,

 

Helemaal mee eens.

Allereerst is je eigen succes (bijv. gezin) het belangrijkst.

 

Zonder fundering kan je niet bouwen!

 

Daarnaast is je eigen gevoel oftewel gelukkig zijn met wat je doet succesvol. Ik ken succesvolle zeer ongelukkige ondernemers.

 

Wat is succesvol; Denk maar aan de kerstfilm die elk jaar voorbij komt, ben de naam kwijt?????????????

 

Theoretisch: als je het eerste jaar overleefd en in de verdere jaren goed verdient ben je succesvol.

 

Antwoord Gijs: Kan vaak rare wendingen nemen.

En kom dan maar terug! Dat is in mijn ogen succesvol.

 

Gijs

 

Link naar reactie
  • 0

succesvol ondernemer ben je als je financieel binnen boert

 

dat staat op 1!!

 

mvg

Geloof er helemaal niets van. Als ik naast ondernemen dan geen leven meer heb vraag is me oprecht af of je wel succesvol bent...

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 211 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.