• 0

Inventaris verkocht > factuur vergeten

Hi allen,

 

Het doorspitten van het forum heeft niet geleid tot het gewenst antwoord op mijn vraag. Vandaar deze post. Mijn vraag is als volgt:

 

In 2016 heb ik een laptop (opgevoerd als activa in 2015 a 1025,-) verkocht aan een particulier voor 900,-. Toevalligerwijs zag ik tijdens het naspitten van de jaarrekening 2016 dat het desbetreffende product nog als vaste activa geregistreerd staat.

 

Wat blijkt; ik ben dus vergeten een factuur op te maken voor de verkoop van de laptop. Het boekjaar is afgesloten en een definitieve aanslag is gegeven.

 

Ik wil deze kwestie graag netjes oplossen en ben op zoek naar de juiste oplossing voor dit probleem.

 

Ik hoop dat men mij hiermee kan helpen!

 

Groetjes,

Dennis

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Je kunt de verkoop van die laptop gewoon in je boekhouding opvoeren.

 

Wijzig je aangifte als dat nog kan.

 

Of je de btw nog kunt corrigeren, weet ik niet uit mijn hoofd, dat zou je zelf moeten uitzoeken.

 

Consumenten hoef je geen factuur te geven. Wel moet je kunnen bewijzen dat je de laptop ook hebt verkocht. Omdat dit een transactie in jouw nadeel is (je moet meer belasting betalen), gok ik dat de lat voor dit bewijs niet bijzonder hoog is.

 

Zelf zou ik in dit geval een extra aantekening in mijn administratie opnemen, zodat na vijf jaar of zo ook nog duidelijk is wat er is gebeurd.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 131 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.