• 0

De nieuwe Werkvereniging, is het wat?

Klinkt goed, zo'n Werkvereniging. Deelname kost 30 euro per jaar. En ze verkopen geen verzekeringen!

 

Herken jij je niet meer in een traditionele werknemer, werkgever of freelancer? Wil jij dat de arbeidsmarkt moderniseert en met jou meebeweegt? Dan ben jij een Modern Werkende en komt de Werkvereniging op voor jouw belangen.

 

Als onafhankelijk belangenplatform brengen we jouw behoeften voor het voetlicht, zodat jij je weer op je werk en andere leuke dingen in het leven kan richten.

 

WAAROM?

 

Een snel groeiende groep mensen werkt tegenwoordig afwisselend als werknemer, zelfstandig ondernemer, opdrachtgever, hybride werkend of via uitzend, interim en payroll constructies.

 

Omdat de belangen van werkenden tot nu toe vertegenwoordigd worden langs de traditionele lijnen van de arbeidsmarkt, zijn ook de bestaande voorzieningen en verzekeringen vooral gericht op traditionele werkgevers, werknemers en freelancers.

 

Juist op een flexibele arbeidsmarkt is het van belang dat alle werkenden flexibel en weerbaar zijn. Het is dan ook hoogtijd dat onze huidige structuren en voorzieningen zich op alle werkenden richten, ook op Modern Werkenden. Daar zet de Werkvereniging zich voor in!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het uitgangspunt staat me in ieder geval aan.

 

Het basisidee van de werkvereniging komt redelijk overeen met dat van de contractarbeider op Higherlevel: een hybride professional die zelf (per opdracht) keuzes maakt over wel of geen ondernemerschap en wel of geen sociale zekerheid.

 

 

Bij toeval : zie onder

TweetNBPS.thumb.png.34449b2bf8829835af63467e9ad313b4.png

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0
Het basisidee van de werkvereniging komt redelijk overeen met dat van de contractarbeider op Higherlevel: een hybride professional die zelf (per opdracht) keuzes maakt over wel of geen ondernemerschap en wel of geen sociale zekerheid.
De contractarbeider op Higherlevel: dat klinkt als een idee dat elders op dit forum door iemand geopperd is. Dat associeert met seizoenarbeider of gastarbeider, tamelijk tweederangs. Volgens mij wordt het woord arbeider eigenlijk nauwelijks nog gebruikt om moderne werknemers aan te duiden.

 

Verders heb ik me er niet in verdiept, maar voldoet flexwerker niet als we daar gelegenheidsondernemer aan toevoegen?

 

De woordkeuze loopt een beetje parallel aan de discussie die hier soms opduikt over parttime- en hobby-ondernemers. En dat vraagstuk is weer verwant aan het juridische vraagstuk van consumenten- versus ondernemersbescherming in het overeenkomstenrecht.

 

Zij praten over 2,8 miljoen* mensen met die wiebelstatus. Wiebelwerkers!

 

Kunnen we hun Vraag van Vandaag inbedden in dit forum?

 

 

* Ik kan dat aantal niet meer vinden...

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
En ze verkopen geen verzekeringen!

Nòg niet, maar 4 van 18 initiatiefnemers wél. Ook niet verbazingwekkend want 50% van de ZZP-problemen heeft te maken met (sociale) zekerheid bij oa ziekte en ouderdom

 

Verders heb ik me er niet in verdiept, maar voldoet flexwerker niet als we daar gelegenheidsondernemer aan toevoegen?

Flexwerker kan. Ik heb dé ideale term nog niet gehoord of gelezen, maar ik was me ook niet bewust van de kennelijk negatieve lading van het woord arbeid of arbeider. "Gelegenheidsondernemer" krijg ik rillingen van :)

 

Kunnen we hun Vraag van Vandaag inbedden in dit forum?

Je bedoelt dat "Is jouw pensioen goed geregeld ja/nee"?

 

Beetje te simpel, vind ik persoonlijk. Hoe dan ook: gaat m in deze forumversie niet meer worden, dus iets voor de toekomst...

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0
Flexwerker kan. Ik heb dé ideale term nog niet gehoord of gelezen, maar ik was me ook niet bewust van de kennelijk negatieve lading van het woord arbeid of arbeider. "Gelegenheidsondernemer" krijg ik rillingen van
Ik ben voor een goede Nederlandse term. Zelfstandige vind ik bijvoorbeeld ook beter dan een afkorting als ZZP'er. Ondernemer > aannemer > aanpakker!?

 

Kunstenaars of creatieven gebruiken ook wel de term opdrachtwerk zodra een omschreven resultaat verwacht wordt > opdrachtwerker!? Projectondernemer!?

 

Weekendgroet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 207 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.