Een vriend van mij is bezig om een horeca onderneming te starten in Amsterdam waarin ik participeer als aandeelhouder.
Om het financiele plaatje rond te krijgen is een deel aan vreemd vermogen nodig (zowel kort als lang Vreemd Vermogen).
Het totale plaatje is als volgt:
Totale investering: 200.000
Eigen Vermogen: 45.000
Subsidies & giften: 25.000
Vreemd Vermogen Lang derden (achtergestelde lening) - 40.000
Nog te financieren:
Vreemd Vermogen - Langlopend - 70.000
Vreemd Vermogen - Kortlopend - 20.000
Garant stelling:
De brouwerij staat garant voor de Langlopende lening van 70.000 waardoor het risico voor de bank feitelijk alleen het kortlopende krediet betreft.
Een eerste offerte van de Rabobank kwam tot een shocking rente % van 7.25%. Uiteraard is deze direct aan de kant geschoven.
2 vragen:
1. Welke rente tarieven zijn gezien het risicoprofiel en de bovenstaande financieringsstructuur op dit moment te realiseren voor zowel het kortlopende als het langlopende krediet?
2. Welke bank is voor de horeca en met name i Amsterdam het meest competitief?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
JJS
JJS
Hallo,
Een vriend van mij is bezig om een horeca onderneming te starten in Amsterdam waarin ik participeer als aandeelhouder.
Om het financiele plaatje rond te krijgen is een deel aan vreemd vermogen nodig (zowel kort als lang Vreemd Vermogen).
Het totale plaatje is als volgt:
Totale investering: 200.000
Eigen Vermogen: 45.000
Subsidies & giften: 25.000
Vreemd Vermogen Lang derden (achtergestelde lening) - 40.000
Nog te financieren:
Vreemd Vermogen - Langlopend - 70.000
Vreemd Vermogen - Kortlopend - 20.000
Garant stelling:
De brouwerij staat garant voor de Langlopende lening van 70.000 waardoor het risico voor de bank feitelijk alleen het kortlopende krediet betreft.
Een eerste offerte van de Rabobank kwam tot een shocking rente % van 7.25%. Uiteraard is deze direct aan de kant geschoven.
2 vragen:
1. Welke rente tarieven zijn gezien het risicoprofiel en de bovenstaande financieringsstructuur op dit moment te realiseren voor zowel het kortlopende als het langlopende krediet?
2. Welke bank is voor de horeca en met name i Amsterdam het meest competitief?
Alvast bedankt voor alle adviezen!
Gr.
Jan
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/5880-rente-horeca-lening/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag