• 0

Administratie software

Hallo forumbezoekers,

 

Ik zou eens willen weten wat jullie voor software gebruiken om de administratie te doen.

Ik ben samen met een vriend enige tijd geleden een hosting en webdesign bedrijf(je) begonnen en nu het langzaamer hand wat drukker wordt wil ik het een en ander wat gaan structureren.

Maar voordat we zelf een programma schrijven wil ik eens kijken of er al zo'n programma bestaat of hoe anderen dit regelen.

 

Als we het programma zelf gaan schrijven zouden we in ieder geval de volgende funkties willen hebben:

- klantengegevens registreren (NAW gegevens, opmerkingen, gemaakte afspraken, afgesproken prijzen, enz)

- periodiek factureren (sommige betalen hosting per maand andere per jaar)

 

Voordat we het wiel opnieuw gaan uitvinden wil ik graag eens weten hoe jullie dit regelen.

 

Alvast bedankt voor jullie reakties!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Die heb ik inderdaad gelezen.

 

Maar ik vroeg me af of er misschien een programma is dat wat meer is toegespitst op bedrijven die hosting en webdesign aanbieden.

 

Bij een voormalig werkgever werd OptiGold gebruikt.

Helemaal toegespits op ISP bedrijven.

Heb je wel filemaker bij nodig als ik mij niet vergis.

Ik geloof dat er ook een versie is die meer op Nederland toegespitst is.

Al blijft de taal wel Engels.

Link naar reactie
  • 0

juist als nog nog niet zo heel veel klanten hebt, is een eigen administratie in Excel ook handig. Naar mate je meer klanten krijgt, ga je fucntionaliteit missen en die bouw je dan aan, of hiermee heb je je wensen lijst voor een echt pakket.

Juist met grote volumes blijkt dat je andere wensen hebt dan je vooaraf kon voorzien. Wellicht is Excel dus een goedkope en voorlopige optie.

 

succes.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 270 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.