• 0

Opzegtermijn bij contract van BV met eenmanszaak

Ik heb een contract vanuit mijn eigen B.V. met een eenmanszaak, waarin alleen vermeld dat verlenging gewenst door opdrachtgever 1 kalendermaand voor het einde van de overeenkomst moet worden vastgelegd.

 

Indien ik nu wil opzeggen, heb ik dan een wettelijke verplichting om een opzegtermijn in achte te nemen?

 

Bij voorbaat dank voor uw reactie.

 

Met vriendelijke groet,

 

Jane MV

 

 

[Mod edit: titel verduidelijkt]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Voor ondernemers onderling bestaat er geen wettelijke opzegtermijn, het gaat om wat je zelf bent overeengekomen in de overeenkomst. Daarin ben je compleet vrij overeen te komen wat beide redelijk of acceptabel vinden.

 

Als er niets over opzegging staat hoef je in principe niet op te zeggen MAAR dat betekent niet dat je zomaar kan stoppen waar je mee bezig bent. Als jij een overeenkomst hebt om iets te maken / op te leveren dan moet je dat leveren of als jij hebt afgesproken 3 maanden voor de eenmanszaak te werken dan moet je dat doen, dat ben je overeengekomen.

 

Opzeggen kan dan alleen als je dat bent overeengekomen in het contract of als je er onderling uit komt dat het lopende contract eerder wordt beëindigd.

 

 

Link naar reactie
  • 0

BW 7, Artikel 408:

 

1. De opdrachtgever kan te allen tijde de overeenkomst opzeggen.

 

2. De opdrachtnemer die de overeenkomst is aangegaan in de uitoefening van een beroep of bedrijf, kan, behoudens gewichtige redenen, de overeenkomst slechts opzeggen, indien zij voor onbepaalde duur geldt en niet door volbrenging eindigt.

 

3. Een natuurlijk persoon die een opdracht heeft verstrekt anders dan in de uitoefening van een beroep of bedrijf, is, onverminderd artikel 406, ter zake van een opzegging geen schadevergoeding verschuldigd.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 215 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.