• 0

Advies gezocht Transactiegeld door derden bewaren kopen-verkopen Marktplaats.nl

Beste mensen,

 

Hebben jullie een tip waarvoor een persoon die voor een aanzienlijk bedrag een product wil laten vervoeren?

 

De koper en verkoper vertrouwen elkaar, maar willen eerlijk oversteken om het correct het vertouwen te behouden.

Beiden zoeken dus een soort ESCROW service zoals op Alibaba.

Ik kijk uit naar de ervaringen die jullie hebben!

 

 

 

 

 

 

Denk groot!

"Simplicity is the ultimate sophistication." DaVinci.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nou, op dit moment heeft marktplaats niet echt een oplossing voor structurele pogingen om persoonlijke of bankgegevens van verkopers te bemachtigen door weet ik veel wie...

 

...daarom ook mijn wedervraag aan topic starter wat de dimensies voor deze voorgenomen transactie zijn. En mijn navraag over oplichting.

 

Een Nederlandse notaris biedt natuurlijk uitkomst, maar dat kost. Ik zie zo snel niet of topic starter koper of verkoper is. In afwachting van aanvullende informatie...

 

...het openingsbericht is ook niet zo heel sterk. Het lijkt mij alsof de transportkosten de hoofdsom bedragen. Dat kan natuurlijk ook het geval zijn, maar dan is wat meer achtergrondinformatie zeer welkom.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

De koper en verkoper vertrouwen elkaar, maar willen eerlijk oversteken om het correct het vertouwen te behouden.

Eigenlijk zeg je hiermee dat jullie elkaar dus niet vertrouwen, of alleen als het om kleine(re) bedragen gaat. Dan vraag ik me af waar dat vertrouwen op gebaseerd is. Hebben jullie eerst een paar keer op kleine schaal zaken gedaan wat goed ging en is het nu tijd voor de echte business?

 

Link naar reactie
  • 0

Als jullie elkaar vertrouwen kun je ook de helft vooraf en de helft achteraf betalen en/of betaald krijgen. Mijn idee is dat transportkosten en risico altijd voor rekening van koper zijn (moet ie eerst maar komen kijken en dit zelf organiseren). Zoveel moeilijker hoeft het in basis niet te zijn bij marktplaatshandel.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Klopt, de enige manier om 100% zeker te zijn dat je nooit opgelicht wordt is niks kopen..

Flauwe reactie.

 

Als je wel eens zaken gedaan hebt op de zustersites van Marktplaats zoals Ebay.be en Ebay.co.uk weet je dat Marktplaats ver achterloopt op sites waar elke deal wederzijds gereviewd wordt en scammers nauwelijks een kans krijgen omdat ze meteen door kopers/verkopers afgestraft worden.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Mp is een advertentiesite, geen bindende veiling of direct kopen-platform. En nog altijd ontbreekt de achtergrondinformatie voor een zakelijke bespreking van deze 'case'. ;)

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 129 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.