• 0

Start lunchroom met Alcoholvergunning, 1 vennoot nog geen 21

Hallo,

 

Mijn vriendin en haar zusje willen een eigen lunchroom beginnnen.

Het moet een VOF worden maar helaas krijgen zij nu geen vergunning voor de alcohol omdat er 1 iemand over 10 maanden pas 21 wordt.

 

Wat is het beste nu te doen om dat te omzeilen? een eenmanszaak? Maar hoe kan je de winst dan het eerlijkst verdelen?

 

 

[mod edit: titel verduidelijkt voor toekomstige lezers/bezoekers]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Als ik de laatste reactie van TS zie:

 

gaat om 2 vennoten, ik denk maar een jaartje geen alcohol schenken, teveel gedoe.

 

Dan is het schenken van alcohol geen absolute voorwaarde (bij een cafe zou dat vrij lastig zijn)

 

Met die wetenschap vind ik het ook logischer om nu een VOF te starten en over ca 1 jaar de alcohol vergunning aan te vragen, als dan nog het beeld bestaat dat dit de omzet ten goede komt. Je immers 10 maanden de tijd om te ervaren hoe vaak klanten naar bier of wijn vragen. (of om aan klanten te vragen of zij wijn en bier een toevoeging zouden vinden)

Ik denk dat je met een goed concept prima zonder alcohol zou kunnen.

 

Daarnaast kent de horecawet naast de permanente vergunning ook ruimte voor tijdelijke vergunningen (max 12 dagen) die vaak worden uitgegeven in combinatie met evenementen. De plaatselijke feestweek/kermis/braderie.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

In dat geval verandert de cv automatisch (gok ik) in een vof.

Zou kunnen, maar dan nog steeds loondienstverband én tzt een nieuwe vergunning. Dus welk probleem denk je op te lossen of te omzeilen met deze methodiek?

 

Dat je geen nieuwe vergunning hoeft aan te vragen. Maar als dat alsnog moet, los je inderdaad niets op.

 

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Daarom stel ik een cv voor, waarbij de stille vennoot een derde is, bijvoorbeeld een van de ouders.

 

Of de zus zelf.

Onder het mom van: als stille vennoot mag ik geen beheerstaken uitoefenen, dus ben geen leidinggevende.

 

Vrees echter alleen dat je wel eens meer aan belastingvoordelen zou kunnen mislopen (stille vennoot krijgt geen zelfstandigenaftrek), dan dat de gemiddelde lunchroom aan drank verdient...

 

Link naar reactie
  • 0

KISS, waarbij ik de eerste bijdrage van Norbert en Roel risicotechisch en fiscaal gezien heel leerzaam vind!

 

Zakelijk gezien is product-/bereidingskennis van andere groepen dan alcohol ook even goed belangrijk. Dat is best een uitdaging als je dat als (jonge) starter voor elkaar wilt krijgen en dat kun je in deze aanvangsperiode dan meer aandacht geven.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.