Jump to content
ChinaTradeConsult

DUURZAAM

Recommended Posts

Ik kan het onderhand niet mee horen. Wat is er tegenwoordig niet duurzaam?

We hebben duurzame energie, duurzame fietsen, duurzaam brood, duurzame schoenen, duurzaam zand en ga zo maar door. De inflatie slaat toe bij duurzaam. Er is bijna niets meer wat niet duurzaam is.

Wat eens een aanduiding was die echt inhoud had, is nu een waardeloze kreet geworden. Voor mij tenminste. Ik kan er alleen nog maar om lachen.

Hetzelfde met SALE! Je voelt je gewoon belazerd als je ergens geen 50% korting krijgt. Neem de bouwmarkten. Verf is daar per definitie altijd in de aanbieding. Of neem Kruidvat met zijn 1 + 1 gratis. Als je door de stad loopt, zie je de etalages van de meeste winkels dichtgeplakt met “SALE”, “XX%”, “Alles moet weg” enz. enz.

Bij Woonsquare krijg je zelfs een scooter met een winkelwaarde van Euro 999,- helemaal gratis als je zitgroep met 7 zitplaatsen voor Euro 1.299,- koopt.

Voor hoe dom houden de marketingstrategen hun klanten eigenlijk?

En dan komt er nu weer zo'n nieuwe kreet bij. „Circulaire Economie“. Een deftig woord voor Kringloop. Het zal me benieuwen welke pientere jongen of meid bedrijven, die een bijdrage leveren an de „Circulaire Economie“, gaat certificeren. Een soort keurmerk voor „Circulaire Economie“. Daar is geld mee te verdienen.

"meiden" toegevoegd. Ik was ongewild sexistisch. Er zijn ook pientere meiden. :)

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

"Wij zijn een jong, dynamisch en flexibel bedrijf."

Hippe marketingtermen die, voor zo ver ze al daadwerkelijk iets inhoudelijks betekenen, oude wijn in nieuwe zakken zijn, bestaan er al sinds jaar en dag ;)

Doe mij maar een patatje oorlog.

Ikea vind ik een mooi voorbeeld:

https://www.ikea.com/nl/nl/dit-is-ikea/duurzame-toekomst.html?icid=a1:iba|a2:nl|a3:duurzaamheid-bovennav-20171118|a4:duurzaamheid-bovennav-20171118|a5:link|a6:nav|id:3062|cc:915

Dit is allemaal mooi neergezweet maaaarrrrr....

Ikea's biznizmodel is er op gebaseerd dat mensen de hele tijd nieuwe dingen kopen.

Niet kopen is veel duurzamer dan alsmaar wel kopen.

En voor niet-kopen moet je hele andere spullen maken voor die enkele keer dat je iets nodig hebt.

En dat is dan waarschijnlijk een stuk duurder.

En dat verkoopt ikea steeds minder.

Ooit kon ik klakkeloos een kledingkast uit een ikea systeem kopen. Of een keuken. Of een kantoormeubel.

Het was altijd goed spul.

Dat kan niet meer, nu weet ik niet zeker meer of het misschien toch geen meuk is.

Buikbakken voor promotie en hospitality, standaard en maatwerk: http://www.svendingtray.com

Het was altijd goed spul.
Wanneer was dat? ::)

Als je wil weten wat we eigenlijk eten... watch mee!  

'Duurzaam' is net zo'n woord als 'waarheid' wanneer dat laatste door de pers wordt gehanteerd. Een onhaalbaar doel. Daarom kun je net zomin als je kunt zeggen dat wat in de krant staat, waar is, van producten zeggen dat ze duurzaam zijn.

Ik behandel producten die door de producent 'duurzaam' worden genoemd, met dezelfde achterdocht als uitingen van publicaties die zichzelf 'onafhankelijk en onpartijdig' of 'eerlijk en onpartijdig' noemen.

Svenh, wat jij noemt klinkt als planned obsolescence.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.