Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  

DUURZAAM

Aanbevolen berichten

Ik kan het onderhand niet mee horen. Wat is er tegenwoordig niet duurzaam?

 

We hebben duurzame energie, duurzame fietsen, duurzaam brood, duurzame schoenen, duurzaam zand en ga zo maar door. De inflatie slaat toe bij duurzaam. Er is bijna niets meer wat niet duurzaam is.

 

Wat eens een aanduiding was die echt inhoud had, is nu een waardeloze kreet geworden. Voor mij tenminste. Ik kan er alleen nog maar om lachen.

 

Hetzelfde met SALE! Je voelt je gewoon belazerd als je ergens geen 50% korting krijgt. Neem de bouwmarkten. Verf is daar per definitie altijd in de aanbieding. Of neem Kruidvat met zijn 1 + 1 gratis. Als je door de stad loopt, zie je de etalages van de meeste winkels dichtgeplakt met “SALE”, “XX%”, “Alles moet weg” enz. enz.

 

Bij Woonsquare krijg je zelfs een scooter met een winkelwaarde van Euro 999,- helemaal gratis als je zitgroep met 7 zitplaatsen voor Euro 1.299,- koopt.

 

Voor hoe dom houden de marketingstrategen hun klanten eigenlijk?

 

En dan komt er nu weer zo'n nieuwe kreet bij. „Circulaire Economie“. Een deftig woord voor Kringloop. Het zal me benieuwen welke pientere jongen of meid bedrijven, die een bijdrage leveren an de „Circulaire Economie“, gaat certificeren. Een soort keurmerk voor „Circulaire Economie“. Daar is geld mee te verdienen.

 

"meiden" toegevoegd. Ik was ongewild sexistisch. Er zijn ook pientere meiden. :)


China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

"Wij zijn een jong, dynamisch en flexibel bedrijf."

 

Hippe marketingtermen die, voor zo ver ze al daadwerkelijk iets inhoudelijks betekenen, oude wijn in nieuwe zakken zijn, bestaan er al sinds jaar en dag ;)


Doe mij maar een patatje oorlog.

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Ikea vind ik een mooi voorbeeld:

https://www.ikea.com/nl/nl/dit-is-ikea/duurzame-toekomst.html?icid=a1:iba|a2:nl|a3:duurzaamheid-bovennav-20171118|a4:duurzaamheid-bovennav-20171118|a5:link|a6:nav|id:3062|cc:915

 

Dit is allemaal mooi neergezweet maaaarrrrr....

 

Ikea's biznizmodel is er op gebaseerd dat mensen de hele tijd nieuwe dingen kopen.

Niet kopen is veel duurzamer dan alsmaar wel kopen.

En voor niet-kopen moet je hele andere spullen maken voor die enkele keer dat je iets nodig hebt.

En dat is dan waarschijnlijk een stuk duurder.

 

En dat verkoopt ikea steeds minder.

Ooit kon ik klakkeloos een kledingkast uit een ikea systeem kopen. Of een keuken. Of een kantoormeubel.

Het was altijd goed spul.

 

Dat kan niet meer, nu weet ik niet zeker meer of het misschien toch geen meuk is.


Buikbakken voor promotie en hospitality, standaard en maatwerk: http://www.svendingtray.com

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites
Het was altijd goed spul.
Wanneer was dat? ::)

 


Dactylus, dactylus...

Olleke bolleke, eenmaal vijf regels

die rijmen aan het slot.

Kreet, thema, één woord met zeslettergretigheid.

Moeilijk te maken, maar wat een genot.

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

'Duurzaam' is net zo'n woord als 'waarheid' wanneer dat laatste door de pers wordt gehanteerd. Een onhaalbaar doel. Daarom kun je net zomin als je kunt zeggen dat wat in de krant staat, waar is, van producten zeggen dat ze duurzaam zijn.

 

Ik behandel producten die door de producent 'duurzaam' worden genoemd, met dezelfde achterdocht als uitingen van publicaties die zichzelf 'onafhankelijk en onpartijdig' of 'eerlijk en onpartijdig' noemen.

 

Svenh, wat jij noemt klinkt als planned obsolescence.


Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Groeien doe je met ondernemers onder elkaar:

     

    ✓     Stel jouw vragen

    ✓     Deel jouw antwoorden

    ✓     Low profile

    ✓     Transparant

    ✓     Op jouw moment

    ✓     Altijd gebaseerd op relevantie, inhoud en vakmanschap

×

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

 Meer informatie   Oké