• 0

KvK Handelsregister incompleet na storingen?

Een columnist van Adformatie beschrijft een eigenaardige aanvaring met de KvK.

 

Voor een nieuwe bankrekening zijn data over bestuurders nodig. De bank stelt op grond van een online check in het Handelsregister dat oude bestuurders niet uitgeschreven zijn. De zittende bestuurder belt de KvK en die reageert met de opmerking dat er door een storing (meerdere storingen) fouten zijn ontstaan in de databank die online te raadplegen is en dat sindsdien alleen papier bewijs van in- en uitschrijving geldig is.

 

Het zal toch niet waar zijn? Dat is de kernactiviteit van de KvK.... ::)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

De zittende bestuurder belt de KvK en die reageert met de opmerking dat er door een storing (meerdere storingen) fouten zijn ontstaan in de databank die online te raadplegen is en dat sindsdien alleen papier bewijs van in- en uitschrijving geldig is.

Dat lijkt mij erg onwaarschijnlijk.

Als er fouten in het elektronische opgeslagen register zitten - wellicht door een (oude) back-up terug te zetten - hoe controleert de KvK zelf het handelsregister dan op fouten?

Als op enig moment alleen de papieren versie nog rechtsgeldig is, waarom wordt er dan nog steeds (betaalde) digitaal gewaarmerkte uittreksels verzonden? Waarom staat dan er geen melding op de website van de Kamer van Koophandel?

 

Het zal toch niet waar zijn? Dat is de kernactiviteit van de KvK.... ::)

Ik verbaas mij zo langzamerhand nergens meer over ... Kamer van Koophandel, Belastingdienst, UWV, DUO ... op vele fronten volledig incompetent. Als de omschakeling naar een volledige elektronische dienstverlening op het huidige niveau wordt doorgezet, dan worden de problemen alleen maar groter.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Hoelang speelt dit al?

Er zijn niet veel meldingen. Ik vond deze uit 2011, maar het illustreert wel waar dat papier vandaan komt. Misschien is die bestuurswisseling ook al zo oud.

 

Ik zou niet meteen met pek en veren gaan smijten als er niet meer meldingen zijn. :P

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hoelang speelt dit al?

Er zijn niet veel meldingen. Ik vond deze uit 2011, maar het illustreert wel waar dat papier vandaan komt. Misschien is die bestuurswisseling ook al zo oud.

Dat zou betekenen dat sindsdien (2011) alleen papier bewijs van in- en uitschrijving geldig is. 8)

 

Ik zou niet meteen met pek en veren gaan smijten als er niet meer meldingen zijn.
Hoeft ook niet ... het zijn nu niet bepaald vogels in de rui ... die veren zitten er nog steeds stevig aan vastgeplakt.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Het bestellen van publicaties kent een bijzondere gebruiksaanwijzing:

 

Let op: als u 4 of 5 april 2016 selecteert, krijgt u (vanwege een storing) over deze dagen geen informatie te zien. De informatie van 4 en 5 april is wel zichtbaar als u 6 april 2016 selecteert.

 

Dan stel ik mij een organisatie voor waar beeldschermen met gele post-its allerlei do's en don'ts formaliseren...

Link naar reactie
  • 0

Als er fouten in het elektronische opgeslagen register zitten - wellicht door een (oude) back-up terug te zetten - hoe controleert de KvK zelf het handelsregister dan op fouten?

 

Wellicht dat ze zelf intern nog steeds een ander apart systeem gebruiken...

 

In het verleden ook een keer gehad dat ze een per post ingestuurd jaarverslag volgens het "deponeringssysteem" inderdaad ontvangen zouden hebben, maar deze op de site ontbrak.

 

Link naar reactie
  • 0

Als er fouten in het elektronische opgeslagen register zitten - wellicht door een (oude) back-up terug te zetten - hoe controleert de KvK zelf het handelsregister dan op fouten?

Wellicht dat ze zelf intern nog steeds een ander apart systeem gebruiken...
Ook dat lijkt mij erg onwaarschijnlijk ... om meerdere redenen.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 158 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.