• 0

Cycle counting

Beste allemaal,

 

Mijn werkgever heeft mij gevraagd om onderzoek te doen om een nieuwe inventarisatiemethode toe te passen binnen onze organisatie. Zelf heeft hij hier geen tijd voor en te weinig kijk op de logistieke processen binnen de onderneming om dit zelf op te pakken. Vandaar dat ik, en niet de ondernemer zelf, deze vraag stel. Ik weet niet of dit volgens de forumregels is maar ik dacht het ook wel interessant kan zijn voor andere ondernemers.

 

Onze huidige situatie is als volgt:

Wij zijn een e-retailer die een assortiment aanvoert van +/- 35.000 artikelen. Dit assortiment is verdeeld in verschillende open stellingen en stellingen met verschillende maten bakken erin. Deze stelling staan op 2 verdiepingen. We maken gebruik van een zelfgebouwd Warehousing-systeem, deze is eigenlijk wat achterhaald, er wordt gebouwd aan een nieuw systeem

Aan het eind van ieder jaar houden wij bij ons in de organisatie een algehele inventarisatie. Hierbij komt elke werknemer helpen en hiervoor moet het gehele magazijn worden gesloten voor operationele activiteiten. Nu merken we dat dit simpelweg te veel tijd en geld kost, en elk jaar is het uitvoeren hiervan een grotere uitdaging met een groeiende chaos als gevolg. Nu willen we dit proces gaan aanpassen en gebruik maken van cycle counting. Dit is wel een verandering die niet zomaar is ingevoerd en daarom hebben we wel een aantal vragen zoals,

- Welke softwarepakketten zou u kunnen aanraden, of heeft u goede ervaringen mee?

- Heeft u tips voor het uitvoeren van cycle counting zonder de operationele activiteiten hiermee in

gevaar te brengen? ( een stelling zal gesloten moeten worden tijden de telling, maar in deze stelling

kunnen wel artikelen liggen die nodig zijn voor het vullen van een order )

 

Het doel van deze vraagstelling is een beginnende inventarisatie van aandachtspunten, waarop we verder kunnen bouwen.

 

Iedereen bedankt voor het lezen en een eventueel antwoord!

 

Vriendelijke groeten,

 

Jan Baarssen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Sluit een cycle counting een algehele eindejaarsinventarisatie aan het eind van het jaar uit? Ik neem aan dat je de eindejaarsstatus van de voorraad nodig hebt voor de boekhouding.

 

Als je de eindejaarsinventarisatie van eind 2017 hebt en je legt je aankopen en verkopen daar over heen, dan weet je toch ook wat de voorraad is? En dat is actueel op elk moment van de dag.

Link naar reactie
  • 0
Als je de eindejaarsinventarisatie van eind 2017 hebt en je legt je aankopen en verkopen daar over heen, dan weet je toch ook wat de voorraad is? En dat is actueel op elk moment van de dag.
Was het maar zo simpel.

 

Je hebt altijd leakage & loss. Door breuk en diefstal en misverstanden. Dus je moet af-en-toe balansen. Alles handmatig tellen. Of per kilo.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 179 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.