• 0

Zakelijke rekening, wie heeft advies?

Gast lollypop

Gut ik weet echt niet of ik deze vraag op de juiste plek in het forum stel :-[

 

Mijn prive rekening loopt bij de postbank. Nu dacht ik, ach dat ken ik, ik snap hoe het werkt, laat ik er even van uit gaan dat het wel net zo makkelijk is als ik ook via de Postbank mijn zakelijke rekening neem.

 

Nog nooit eerder een zakelijke rekening geopend dus ik heb eventjes wat advies nodig.

 

Ik wil aan de bedrijven die van mijn dienst gebruik willen maken, een factuur sturen met een acceptgiro eraan vast. (dus een A4tje waar je onderaan de acceptgiro af kunt scheuren)

De particulieren wil ik zelf een bedrag over laten maken op mijn rekening(is dat slim?).

Dat zijn de inkomsten.

 

De uitgaven zijn de dingetjes die je als bedrijf zult moeten betalen, plus bv kosten die ik maak om reclame te kunnen maken, de kosten van de website enz enz.

Ik bestel geen producten om aan klanten te kunnen verkopen, dus die uitgaven heb ik niet.

 

Zit ik dan goed met een Postbank zakelijke girorekening met Tarief-vrij-pakket?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je kan 1000 transacties gratis uitvoeren met postbank zakelijk.

 

Zelf heb ik ook postbank zakelijk en het werkt net zo makkelijk als een particulieren rekening.

 

Als je wilt weten wat het kost om een acceptgiro aan je brief vast te hebben kan je gewoon die dingen bestellen op de postbank site. Daar heb je diverse opties en kan je aan het einde van de rit kijken wat je kwijt bent. Dan hoef je niet gelijk te bestellen maar je weet de kosten alvast.

Link naar reactie
  • 0

Ik werk met zakelijke rekening van de Postbank naar alle tevredenheid.

Het girotelprogramma lijkt nog uit de windows 3,1 periode te komen (qua uiterlijk) maar werkt prima, en girotel online werkt ook prima: ik kan overal bij mijn bankgegevens, betalingen inzien en uitvoeren. Werkt best handig als je in het buitenland zit en een grote order wilt plaatsen...

Link naar reactie
  • 0
Gast lollypop

Ik zit een beetje in mijn maag met de kleine lettertjes.

Ik heb internet via de kabel

Ik heb geen telefoonaansluiting (heb een mobieltje)

Is dat een probleem? Of valt dat wel mee?

Link naar reactie
  • 0

Zelf heb ik ook kabel, heb nergens problemen mee.

Als je alleen een mobiel nummer hebt zal dat ook geen probleem zijn.

 

Je kan eventueel een voip nr nemen (talking2ya.nl bv) waar je voor 10 euro een telefoon nummer kan 'kopen'. Dan bel je gewoon via je pc en je krijgt een 010 of ander nummer waar jij behoefte aan zou hebben. Je krijgt er een headset bij. Ook faxen kan je op deze manier in je pc laten rollen. www.efax.nl/.com.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb eveneens goede ervaring met postbank - girotel via internet (ook via de kabel). Werkt op zich prima maar...... ik vind dat ze redelijk vaak niet bereikbaar zijn wegens overbelasting e.d. Dat is wel eens vervelend als je haast hebt.

 

Ook heb ik op 1 computer wat software matige problemen gehad (icm Mozilla geloof ik en beveiligingsfout). Ik weet niet precies waar het aan ligt, het is opgelost door mijn handige echtgenoot :-* . Als je geen expert bij de hand hebt dan is het wel vervelend. Andere bankierprogramma (ABN) had er geen problemen mee.

ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching

www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie

Link naar reactie
  • 0

ik wilde in eerste instantie ook zaken doen met de postbank en met acceptgiro's gaan werken. Ik had alles telefonisch doorgenomen met zo'n mannetje over de kosten van de acceptgiro's e.d. Alleen toen ik deze acceptgiro's een tijdje later wilde bestellen stuitte ik op het probleem dat ik volgens die man minimaal een aantal maanden klant moest zijn om een contract te tekenen voor het gebruiken van acceptgiro's.... Had hij wat mij betreft ook wel gelijk kunnen zeggen! Had op dat moment redelijk wat moeite om de agressie te beheersen.

Ze zeggen wel in de reclames dat alles zo makkelijk gaat bij de Postbank, maar mijn ervaring was dus anders!

Ben toen dezelfde ochtend de rabobank ingelopen en had daar binnen een dag alles geregeld, na wat uitzoekwerk heb ik uiteindelijk ook voor 1malige machtigingen gekozen ipv acceptgiro's. Bleek voor mij toch nog wat beter.

 

Dus check eerst even of je een contract kan krijgen bij de postbank voor die acceptgiro's! of misschien is het voor jou ook handiger om machtigingen te werken en het bedrag vervolgens zelf te incasseren!

 

Succes!

www.hulpplus.nl -groot assortiment hulpmiddelen en comfortproducten!

www.krukkenexpert.nl - kleurrijkste assortiment loopkrukken.

www.flaneerstokken.nl - grootste EN mooiste wandelstokken!

www.slaapvitaal.nl - vitaal wakker worden!

www.1miljoenboeken.nl voor alle schrijvers en boekenliefhebbe

Link naar reactie
  • 0
Gast lollypop

Allereerst bedankt voor het netjes verhuizen van mijn topic. Super!

 

Ik kies er bewust niet voor om zelf te gaan incasseren. Ik vind dat toch niet zo'n fijn idee.

 

Ik heb inmiddels begrepen (zo makkelijk leest het niet weg op de site van de postbank) dat Girotel zakelijk niet perse gebruikt hoeft te worden.

 

Wat ik er van begrijp is dat het mij 3,50 per maand kost om een zakelijke rekening te hebben met (zakelijk) en online.

Ik moet dat zien als alle kosten die er aan vast zitten? Ik kom dus zeg maar, niet voor verrassingen van extra kosten te staan?

 

Verder heb ik nog een vraag over het onduidelijk van de acceptgiro's. Ik kan op de site idd een kostenplaatje zien.

Nu heb ik in mijn gedachten dus het A4tje met acceptgiro eraan vast.

Dat zijn dan de accepten met notadeel?

Maar de prijs die erachter vermeld staat, die is per wat?

Per 1000 vellen?

 

Maar goed ik kan dus met mijn kabeltje gewoon vooruit met deze rekening en heerlijk online bezig zijn.

Wat betreft prive zijn de ervaringen goed (op idd het soms uit de lucht zijn van de site na) en ben blij te lezen dat de ervaringen zakelijk ook toch goed zijn.

Link naar reactie
  • 0

...

Wat ik er van begrijp is dat het mij 3,50 per maand kost om een zakelijke rekening te hebben met (zakelijk) en online.

Ik moet dat zien als alle kosten die er aan vast zitten? Ik kom dus zeg maar, niet voor verrassingen van extra kosten te staan?

...

alles kost geld zeg maar, alleen heb je een tariefvrij pakket. zodra je daaroverheen bent moet je bijbetalen.

 

ik heb geen ervaring met acceptgiro's, maar ik weet van iemand anders dat als je de opdrachten erop wil printen (wat wel zo netjes staat) je 250 stuks moet inzenden naar postbank wat ze vervolgens nakijken. het moet dan heeeeel perfect zijn, dus dat lukt niet zo gauw. ik dacht dat het postbank was, die 250 stuks wilde nakijken, ik weet niet meer precies. anders bel je nog even naar ze en vraag je erover door hoeveel kosten erbij komen en wat de regels verder zijn.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 244 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.