Ik heb zojuist een nieuwe fiets gekocht, voor zakelijk gebruik. Gaat dus op de balans geplaatst worden (geen kilometervergoeding).
Factuurtotaal van de fiets (€565), inclusief kettingslot (€0) en fietstassen is (€34) is €599 inclusief BTW. Verder zit er een gratis servicepakket in ter waarde van €287 (discutabel maar irrelevant).
In mijn berekening zit op alle producten 21% BTW en zou de fiets mij €495 exclusief BTW kosten.
Echter, op de factuur staat:
6% BTW over 214,62 = €12,88
21% BTW over 307,02 = €64,48
BTW Totaal = €77,35
Ik begrijp dat op fietsonderhoud 6% BTW zit maar ik geloof niet dat voor het afmonteren van een simpele fiets met terugtraprem er voor €214 aan werk verzet wordt.
Dat ik minder BTW terug kan vragen is voor mij geen probleem, dat gun ik mijn fietsenmaker wel. Maar ik wil niet meehelpen aan BTW fraude, dus ik wil graag weten of dit wel correct is.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
itconsultant
itconsultant
Ik heb zojuist een nieuwe fiets gekocht, voor zakelijk gebruik. Gaat dus op de balans geplaatst worden (geen kilometervergoeding).
Factuurtotaal van de fiets (€565), inclusief kettingslot (€0) en fietstassen is (€34) is €599 inclusief BTW. Verder zit er een gratis servicepakket in ter waarde van €287 (discutabel maar irrelevant).
In mijn berekening zit op alle producten 21% BTW en zou de fiets mij €495 exclusief BTW kosten.
Echter, op de factuur staat:
6% BTW over 214,62 = €12,88
21% BTW over 307,02 = €64,48
BTW Totaal = €77,35
Ik begrijp dat op fietsonderhoud 6% BTW zit maar ik geloof niet dat voor het afmonteren van een simpele fiets met terugtraprem er voor €214 aan werk verzet wordt.
Dat ik minder BTW terug kan vragen is voor mij geen probleem, dat gun ik mijn fietsenmaker wel. Maar ik wil niet meehelpen aan BTW fraude, dus ik wil graag weten of dit wel correct is.
[verandeirng: titel]
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/58873-6-btw-op-nieuwe-fiets-zakelijk-gebruik/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
21 antwoorden op deze vraag