• 0

Borg vragen bij productverhuur

Hallo allemaal,

 

Wij verkopen cameras, en helaas krijgen wij regelmatig wat retour. Bij retour is vaak de zegel verbroken, en verkopen wij de cameras als tweede kans.

Echter, nu willen wij graag tweedekans cameras gaan verhuren. Heeft iemand ervaring, tips en/of ideeen hoe je online borg kunt vragen? Kan dit via een creditcard of is het handiger om klanten extra te laten betalen met ideal?

 

Mvg,

Sven

 

[verandering: titel]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zou kiezen voor creditcard omdat je op een creditcard een pre-autorisatie kan doen, auto verhuurbedrijven gebruiken dat ook. het bedrag van de borg + het huur bedrag wordt dan gereserveerd op de creditcard van de huurder.

 

Als de auto (of bij jou dus camera) zonder schade terugkomt wordt het huurbedrag definitief afgeschreven / geauthoriseerd op de creditcard. En de reservering van het borg bedrag wordt "afgemeld" / komt te vervallen.

 

Op die manier heb je redelijke zekerheid dat je borg betaald is/wordt maar heb je geen onnodige (bank)transacties over en weer voor het ontvangen en weer terugbetalen van de borg.

 

 

Link naar reactie
  • 0

100% van de Nederlanders heeft een bankrekening, 60% een creditcard.

 

Vraag is echter hoeveel procent van de Nederlanders bereid zou zijn om bijvoorbeeld 250 EUR extra borg per iDeal over te maken.

Zou dat zelf nooit doen.

 

Camera's online verhuren, en per post op- en terugsturen lijkt me zo-ie-zo al een beetje riskant.

Hoe ga je om met situaties waarin de klant de camera wel netjes terugstuurt, maar deze beschadigd aankomt?

Link naar reactie
  • 0

Mja, hoe groot denk je? Nederland is (geografisch) zo klein, dat je nog aan ophalen en afleveren kunt denken. (Alhoewel, wie wil er 40 euro aan benzine uitgeven om een item van 20 euro te huren?)

 

Maar in landen met grotere afstanden moeten ze wel met de post werken, want je kunt niet in elk boerengat een winkel openen. Mogelijk is het dus in elk geval.

 

Het Canadese label van het bekende Amerikaanse Lensrentals heeft in 2015 zijn deuren moeten sluiten, omdat iemand bij de Canadese post de camera's bleef stelen.

 

Een andere 'probleem' met de post (wat, zoals gezegd, een probleem is wat ze in grotere landen gewoon moeten oplossen) is dat je betaalt voor het aantal dagen dat je huurt. Als verhuurder wil je de apparatuur zo laat mogelijk op de post doen en dat hij toch op tijd aankomt. (Het laatste wat je wil is dat een belangrijke shoot mislukt, omdat je met een slechte bezorger in zee ging.) En als huurder wil je niet een boete krijgen, als een vertraagde terugzending het doet lijken alsof je de spullen te lang hebt gehouden.

 

Ik heb zelf wel eens bij Pixto-F apparatuur gehuurd (zij maken in Amsterdam gebruik van een kluisjessysteem wat met ge-SMS-te pincodes werkt) en had geen moeite met de borg. Sterker nog, ik vond het wel prettig dat op het bankafschrift stond dat ik had betaald. Maar je hebt gelijk, Maxn, dat dat per persoon kan verschillen.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 196 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.