• 0

NDA (geheimhoudingsverklaring) met een persoon uit Gambia

Ik ga werken aan een IT project met een ontwikkelaar uit Gambia, waarbij ik de broncode voor mijn applicatie ga delen met hem. Ik wil voorkomen dat hij de broncode met 3e partijen deelt.

 

Heeft het zin om een geheimhoudingsverklaring op te zetten? Zo ja, moet er een fysieke handtekening gezet worden of is dit ook digitaal te regelen?

 

Terzijde: hij heeft in het verleden prima werk geleverd in andere projecten, het is geen onbekend persoon.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Niet te ingewikkeld gaan denken.. gewoon NDA verklaring mailen, vragen dat te printen en te ondertekenen (met een fysieke handtekening) en daarna vragen of hij het kan scannen en mailen of desnoods een foto met zijn telefoon wil maken van de getekende overeenkomst.

 

Er staat nergens in de wet dat je een orgineel stuk papier in je kast moet bewaren waar een echte "natte" handtekening op staat.

 

Voor zover ik weet bestaat er nog geen digitaal ondertekeningsprotocol dat wereldwijd kan worden toegepast. Dus digitale handtekeningen bestaan niet.

 

Gelukkig ligt de tijd dat organisaties eisten dat je een contract met blauwe pen moest ondertekenen zodat het verschil tussen het orgineel en de zwart-wit kopie konden zien ligt gelukkig achter ons

 

Link naar reactie
  • 0

..

Gelukkig ligt de tijd dat organisaties eisten dat je een contract met blauwe pen moest ondertekenen zodat het verschil tussen het orgineel en de zwart-wit kopie konden zien ligt gelukkig achter ons

 

sommige instanties hier in Spanje eisen nog steeds een blauwe pen :P

 

Verder het met je eens, niet te moeilijk doen. Maar wat is een dergelijke contract waard? Wat als hij je source op github zet? Stuur je dan een boze brief naar Gambia?

Persberichten opmaken en versturen - logo & grafisch design

Link naar reactie
  • 0

En waarom denk je dat een NDA dan beter zou werken dan een verzoek om discretie?

Psychologisch gewicht van een handtekening op een juridisch document

En daarmee beantwoord je zelf je openingsvraag...

Heeft het zin om een geheimhoudingsverklaring op te zetten?
Link naar reactie
  • 0

En waarom denk je dat een NDA dan beter zou werken dan een verzoek om discretie?

Psychologisch gewicht van een handtekening op een juridisch document

En daarmee beantwoord je zelf je openingsvraag...

Heeft het zin om een geheimhoudingsverklaring op te zetten?

Ah wat gaaf, daar heb je me echt schaakmat gezet. Ik zocht meer naar advies over daadwerkelijke juridische ondergrond aan zo'n NDA. Anders laat ik het gewoon gaan en doe ik beroep op jouw brugman debatvaardigheden als het mis gaat

Link naar reactie
  • 0
Ah wat gaaf, daar heb je me echt schaakmat gezet. Ik zocht meer naar advies over daadwerkelijke juridische ondergrond aan zo'n NDA. Anders laat ik het gewoon gaan en doe ik beroep op jouw brugman debatvaardigheden als het mis gaat

Grapjas! Eerder heeft de HL huis-advocaat al aangegeven dat zo'n NDA in deze helemaal niet het belangrijkste is.

 

Jouw antwoord over psychologisch gewicht was nogal flauw en wanneer je het topic nog eens doorleest zul je vast ook zien dat het hier allemaal gaat over vertrouwen. In een eerdere bijzin laat je doorschemeren dat je de persoon wel vertrouwt, maar vervolgens blijkt dat je denkt dat daar een handtekening bij gaat helpen.

 

Tussen de regels door lees ik dat je de persoon wel wilt vertrouwen maar het eigenlijk vertrouw je hem toch niet voldoende. Zoals genoemd is bescherming van je IP dan nog belangrijker en de grote vraag is denk ik hoe je ervoor gaat zorgen dat de rechten bij jou blijven iggen. Ik denk niet dat een handtekening voldoende gaat zijn, want hoe ga je indien nodig in Gambia je recht halen?

 

Link naar reactie
  • 0

Belangrijker lijkt mij dat je zorgt dat de rechten van hetgeen hij schrijft daar komen te liggen waar jij ze wil hebben.

Kun je dit toelichten?

Waarschijnlijk, maar ik kan niet voor Steven praten, bedoelt hij dat je goed moet regelen dat wat je partner in Gambia maakt, van jóu is.

Wat betreft de NDA, zorg in ieder geval dat Nederlands recht op de overeenkomst van toepassing is, en dat de Nederlandse rechter bevoegd is van het geschil kennis te nemen.

 

Geen idee om wat voor (potentiële) belangen het gaat, maar ga niet zelf knutselen. Vraag een advocaat met kennis van internationaal privaatrecht en IP recht om advies.

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 284 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.