• 0

Is Factoring de oplossing voor mijn probleem?

Ik zit in een situatie dat mijn opdrachtgever een betalingstermijn van 40 dagen hanteert, en door die betalingstermijn kom ik nét in de problemen met mijn aanslag, daar moet een hoop geld naartoe voor een bepaalde datum.

 

Ik denk nu aan factoring voor een paar maanden, is dat een goed idee, of zijn er andere (betere) ideeën?

 

modedit: afgesplitst en topictitel aangepast.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zit in een situatie dat mijn opdrachtgever een betalingstermijn van 40 dagen hanteert, en door die betalingstermijn kom ik nét in de problemen

 

Je suggereert hier dat die betalingstermijn de oorzaak is dat je een aanslag uit/over 2016 niet kunt betalen, maar kennelijk is de echte oorzaak dat je geen goede liquiditeitenplanning hebt, en het ene gat met het andere vult. Factoring of andere vormen van lenen/voorfinancieren zijn dan niet de oplossing maar vergroten jouw probleem!

 

Kortom: factoring is geen oplossing voor jou

 

 

Link naar reactie
  • 0

Tegenwoordig kun je tijdelijk een financiering verkrijgen op basis van je facturen. Je verkoopt dan je factuur aan een bedrijf met een discount. Geen lange looptijd van contracten en ingewikkelde screening van je bedrijf. Het is echter wel zeer raadzaam je liquiditeiten goed op orde te houden d.m.v. een liquiditeitsprognose. Kijk voor korte financiering bij www.gemunt.nl

Link naar reactie
  • 0

Als je opdrachtgevers netjes binnen de gestelde betaaltermijn betalen en je komt nog in de problemen dan is factoring een korte termijnoplossing: je krijgt nu geld, maar dat is nooit 100% vd factuur -> over een periode nemen je liquiditeitsproblemen dus juist toe.

 

Als je opdrachtgevers niet binnen termijn betalen en jij daardoor problemen krijgt is factoring nog steeds niet de ideale oplossing: je klant heeft liquiditeitsproblemen en die los jij op door factoring waardoor jij voor de kosten van factoring opdraait en je (waarschijnlijk) ook nog eens hoofdelijk aansprakelijk wordt voor (een deel van) het bedrag. Maar hoort de klant dan zelf niet voor extra werkkapitaal te zorgen?

 

Heb je je opdrachtgever al uitgenodigd voor een kop koffie? Wees eerlijk over je situatie, in veel relaties heeft geen van de partijen er belang dat een relatie eindigt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 212 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.