• 0

Zakenpartner bleek oplichter, wat nu?

Geachte lezer,

 

Om te beginnen, een leuke en interessante site, je kan hier veel vandaan halen om de weg te vinden in het "ondernemersland".

 

Ik zit met het volgende probleem en ik hoop dat iemand mij via deze weg mee kan helpen.

 

Mijn compagnon en ik hebben een uniek concept verzonnen en hebben al reeds de onderneming in het verleden opgestart.

Het betreft een uniek marktingsconcept, generen van leads.

Beknopt marketingplan is aanwezig (welke niet per email wordt verstrekt)

 

Het verleden:

Voor uitvoer van dit concept hadden wij een opstartkapitaal nodig en hadden via een persoonlijk netwerk een gewillige partner gevonden.

Punt bij paaltje, bleek desbetreffende investeerder een mega oplichter te zijn, welke alle persoonlijke financiele middelen had ingepikt tevens het concept eigen gemaakt en zelf niet kapitaalkrachtig bleek te zijn.

 

Echter heeft het concept zich bewezen en begon zich te ontplooien in een beginnend succes. Partners / klanten meldden zich aan,vanwege het geloof in het concept, maar tevens verlieten zij al snel het schip bij het natrekken van onze "investeerder / partner" welke een strafblad van hier tot tokyo bleek te hebben voor meerdere oplichtpraktijken.

(waar ik en mijn compagnon niet op de hoogte van bleken te zijn)

Stom, ik weet het, maar hebben teveel vertrouwen in de man gehad.

 

Na een ruime 5 maanden hebben ik en mijn compagnon tevens besloten het schip verlaten en de zgn "investeerder" alleen achter gelaten met een onderneming waar ie niks meer mee kan (vanwege zijn achtergrond)

 

Nu een 3 maanden verder willen ik en mijn compagnon de draad weer oppakken en beginnen met het wederopbouwen van de onderneming.

Een nieuwe naam,huisstijl en een kleine draai aan het concept vanwege ondervindingen uit de vorige opzet (heeft het toch nog een pluspunt gehad) We hebben geleerd dat het concept werkt, klanten zeer geinteresseerd zijn tevens waar de "bugs" zitten die aangepast dienen te worden voor een nog beter resultaat.

 

Het volgende probleem is, dat ik en mijn compagnon door onze samenwerking met de"oplichter" geen van beide meer over financiele middelen beschikken en tevens ondervonden hebben dat wij beide niet meer bij een bank terecht kunnen vanwege een opgebouwde schuld door deze zelfde man.

We hebben beide een notering in Tiel gekregen, doordat er rekeningen niet betaald zijn en op onze naam stonden. Kerstcadeautje van onze ex-partner.

 

Daar zit je dan, 29 jaar, een megaconcept wat werkt, een zeer ondernemende geest,geen financiele middelen meer en een schuld.

Teneer geslagen, maar de wil om dit concept tot een succes uit te voeren

 

Wie zou mij eventueel kunnen helpen om mijn / onze droom waar te kunnen maken? Ik vraag hier niet om financiele hulp, maar wel iemand die de weg weet en ervaring heeft met mensen die zijn opgelicht als wij en weer de draad kunnen oppakken.

Of eventueel iemand met interesse in het concept om eventueel samen uit te voeren.

 

Ik hoor graag van u.

 

Met vriendelijke groet,

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste,

 

Niet zo'n leuk verhaal, maar je pakt het goed op.

 

Ik begrijp dat je niet alles open op het net wilt zetten, maar je geeft weinig verdere info om je verder te helpen.

 

Zou je aan willen geven waar op dit moment jullie bottle neck zit.

Over wat voor bedragen hebben we het bijvoorbeeld.

En wat zijn de investeringen die echt nodig zijn.

Is er een mogelijkheid om even ergens in loondienst te gaan werken, en zo weer wat kapitaal op te bouwen.

Je kunt dan in de avonden en weekenden verder werken aan jullie concept.

 

Misschien hebben jullie in de eigen omgeving (vrouw) iemand die tijdelijk het bedrijf op zijn/haar naam kan zetten.

Je kunt dan rustig verder gaan, en later je schulden alsnog aflossen zonder er nu door gehindert te worden.

 

Zo maar wat spinsels op basis van weinig informatie.

Link naar reactie
  • 0

Beste TechNico,

 

Bedankt voor je reaktie.

 

Wat je zegt is waar, het is erg beknopt, maar tevens kan het personen afschrikken als ik bedragen hier op het internet ga zetten.

Het is een ingewikkeld concept welke niet in een 5minuten is uit te leggen en is de investering in verschillende maten neer te zetten.

In de investering behoren tevens de kosten pand (welke niet groot hoeven te zijn, omdat het concept kan werken met een 4 tot 5 man)

e.d. , opzetten BV,daarbij komen promotiekosten welke de nodige kosten met zich meebrengen (wat een advertentie tegenwoordig wel niet kost..pff), website en personeel (2 tot 3 man)

In de investering zit tevens een zekerheid van 3 maanden wat de opstart betreft ( hieronder vallen de constante)

Cashflow is in er in de eerste maand niet, wegens opzet, maar vanaf de tweede maand wordt dat recht getrokken en maakt dat het verlies in de eerste maand weer goed. 3e maand praten we over omzet en winstgenerering en vanaf dat moment kan er gerekent worden.

Zoals vermeld kan de investering op verschillende manieren worden uitgedrukt en willen wij starten met een zo'n gering mogelijke welke verspreidt wordt over een 12 maanden.

 

Op dit moment ben ik aan het werk inderdaad voor een baas.

Wel wennen, maar ach beter dan een ww of sociaal dienstje.

Want stil zitten kan ik niet.

In de avonduren zijn we bezig met het concept, maar lopen nu echt vast wegens de financiele situatie, vandaar mijn oproep.

 

Voor een indicatie betreft investering, +/- € 75.000,-

Met dit bedrag zijn de eerste 3 maanden voorzien qua constante, opzet /inrichting pand, BV,website, ontwerp huisstyle,personeel e.d.

 

In deze 3 maanden hebben wij tevens onze partners terug ( welke gelukkig niet het vertrouwen hebben verloren in mij en mijn partner, +/- 6 stuks, gerenomeerde bedrijven als hypotheek,assurantie, beveiliging, energie, keuken en telefonie aanbieders)

welke elk € 15000,- inlegfee betalen om mee te draaien met het concept.

Deze fee kan geinvesteerd worden in promotie en kan het concept gaan draaien.

 

Ik durf deze getallen neer te zetten omdat wij gelukkig de ervaring al hebben met het concept en weten dat de bedrijven geinteresseerd zijn in het afnemen van warme leads.

 

Het bereik trouwens om deze leads te verkrijgen ligt landelijk uiteindelijk op een kleine 10 miljoen huishoudens.In de opstart wordt er per regio begonnen om de opstartkosten zo gering mogelijk te houden.

 

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is, maar wil het concept niet te ver bloot geven. Heb geleerd van hiervoor en is het vertrouwen in andere zeer ver vetrokken. (misschien wel goed om als ondernemer om (op z'n plat gezegt) een keer op je bek te gaan. Dit maakt je sterker en alert en haal ik het positieve uit het negatieve verhaal.Ben trots op het concept en weet zeker dat het ons gaat lukken, het heeft even tijd nodig naar het vinden van de juiste weg, maar laat me niet van de kaart slaan en ben gelukkig nog zeer positief ingesteld.

 

mvg

Link naar reactie
  • 0

Beste,

 

Dat is nogal een flinke mep geld.

Ik lees van alles over kantoor inrichting BV's enzovoort.

Is het nu echt nodig om er gelijk een BV van te maken en de eerste €3000,- alweer over de balk te gooien.

 

Ook het verhaal rondom personeel,website,briefpapier snap ik niet helemaal.

Zelfs in guldens vind ik het een boel geld.

Kantoorinrichting ??? Heb je thuis geen meubeltjes of een 2e handskantoorboer.

 

En vertel eens iets over dat adverteren, er zijn genoeg andere manieren om klanten te vinden die goedkoper en effectiever zijn.

surf eens naar het marketingforum en lees het boek Calimeromarketing maar heel snel.

 

Je gaat er vind ik nogal makkelijk vanuit dat het binnen een maand begint te lopen.

Ook al is het voor jullie misschien een bewezen concept, het iets rustiger aan doen met het geld lijkt miij toch verstandiger.

Ik ken genoeg start-ups waar bij toch elke keer de aanloop langer duurt dan verwacht.

Jammer als bij de laatste sprong, die lange polstok net niet kunt betalen.

Anders gezegd.

Koop bij elke sprong de polstok de je net droge voeten geeft, zo'n mooie glimmende koop je maar als het geld als water binnen komt.

Link naar reactie
  • 0

Beste Merkava,

 

Bedank voor je reaktie.

 

Ik begrijp je verhaal en begrijp dat je de kosten zo gering kan maken dat je geen €75000,- nodig hebt.

Echter is het wel dat de partners in dit verhaal om een stuk vertrouwen vragen. Uitstraling naar buiten is ook zeer belangrijk vandaar de indicatie

 

Tuurlijk kan er gestart worden vanuit een eenmanszaak of VOF.

Maar de grotere bedrijven hebben meer vertrouwen als er gewerkt wordt vanuit een BV. Je praat hier over grote partijen zoals een Essent.

Deze organisatie's vragen proffesionaliteit en kan er echt niet gewerkt worden vanuit een zolderdertje thuis.Immers wordt er door deze partijen geld geinvesteerd, dus moet het ook een compleet verhaal zijn.

 

Mijn mening is dat een stukje uitstraling naar buiten het halve werk is

en dat begint bij het uitnodigen van je klant / partner in een rustgevende plek waar je jezelf lekker voelt en je je product en bedrijf kan verkopen.

En zeg nou zelf, een € 75000 is niet veel geld om een onderneming op te zetten als de omzet winstgevend is na 3 maanden.

 

Tel de kosten eens rustig mee:

 

4 computers

netwerk

telefooncentrale

telefoons

0800 nummer

antwoordnummer

tel abonnement ISDN

adsl

3 maanden borg pand

huur pand

2 tot 3 personeelsleden

indeling pand (meubilair e.d.)

aankleding pand (stofferen)

likje verf

beveiliging

telefoonkosten

mobiel

promotie (zie uitleg hieronder)

promotie materiaal

Website kosten

website hosting

Software

Boekhouder

Personeelskosten

Voorschot lease 2x

notariskosten

opzet BV

Andere voorzieningen (consumptie e.d.)

en verzin er nog maar wat kleine dingen bij.

 

Nou kom je waarschijnlijk iets lager uit en kan je met een lager bedrag ook al een heel end zijn, maar vergeet niet dat dit een indicatie is en ik met die reden in mijn eerste verhaal bewust niks heb genoemd.

 

Over het adverteren gesproken, praat ik niet over een lokale advertentie in de krant, maar meer doelgericht in de bladen die gelezen worden door je doelgroep. Deze bladen vragen ietsje meer voor een advertentie en is herhaling het sterkste punt, wat tevens de kosten met zich mee brengt.

Bij deze bladen ben je bijna verplicht om A4 groot te adverteren.

Daarbij bestaat de promotie driedelig.

 

1. voor het vinden van partners in het concept.

2. voor de doelgroep die je wilt bereiken.

3. voor bekendmaking van het concept.

 

Dan is je portomonnee snel leeg, vandaar de hoge aanloopkosten.

 

Vergeet niet dat dit concept landelijk is en alleen werkt als het landelijk wordt uitgevoerd. Bij de opstart wordt er al rekening gehouden om de kosten gering te houden en regionaal te starten, maar al snel zal het concept landelijk moeten draaien wil het een succes zijn.

Er bestaat dus geen enkele manier om dit concept langzaam op te starten, mede omdat het seizoensgebonden is.

 

Een website voor dit concept is zeer belangrijk en staat naast de de promotie op de eerste plek.

Een goede uitleg naar onze doelgroep is benodigd en moet de website tevens een uitstraling hebben voor onze partners.

Een digitaal stukje perfectie is dan ook zeer nodig.

Ik kan zelf een website in elkaar flansen, maar dan zou ik een deel van de proffesionaliteit weghalen en vindt ik dit de grootste fout die de meeste ondernemers maken en dat is besparen op je visite kaart.

Tevens dient de website onderhouden worden door een prof, omdat de website een actieve website is die aantrekkelijk is voor de doelgroep om er telkens op terug te keren. Een website die leeft en elke dag dient aangepast te worden.

 

Er bestaan inderdaad voldoende andere manieren om klanten te vinden, maar niet binnen dit concept en is dat nou juist het sterke punt van dit concept om via een andere weg leads te vekrijgen dan bedrijven dat normaal doen, middels callcentra's of enquette's.

 

Door dat sterke punt willen de meeste partners zich aansluiten en schept het juist vertrouwen.

 

Nogmaals, het gaat mij in deze kwestie niet om zelf die mooie glimmende poolstok te kunnen bemachtigen, maar om dit prachtconcept op de markt te zetten is voor mij de mooiste uitdaging.

Rijkdom e.d. komt ooit op z'n tijd wel en zal dat een tweede beloning voor mij zijn.

 

Het is voor ons niet echt meer een start-up en pakken wij de draad op waar we gebleven zijn, echter in een nieuw jasje en op een betere manier.

We weten wat de klant en partners van ons vragen en hebben wij een behoorlijke voorsprong vergeleken bij ondernemers die na hun marktonderzoek nog moeten beginnen.

Wij hebben 1,5 markt onderzoek en een half jaar realiteit achter de rug, mooier kan het eigenlijk niet.

 

Zoals je zegt dat ik durf te zeggen dat het verhaal binnen een aantal maanden goed gaat draaien, is omdat dit puur uit vorige ervaringen wordt gedaan.

 

Misschien ben ik af en toe grof, maar bedoel ik het niet zo.

Ik sta open voor elk commentaar of deze nou positief of negatief is.

Kan een eigenwijze drol zijn, maar ben wel standvastig.

 

Nogmaals bedank voor je reaktie, ik hoop dat je mij nu beter begrijpt.

 

mvg

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zojuist een half uur met uitpuilende ogen :o naar je berichten op dit forum gekeken en moet helaas over jouw rug constateren dat er anno 2005 nog veel mis is in het Nederlandse starterswereldje.

 

Er ligt voor een aantal mensen op dit forum en op andere plaatsen in Nederland nog heel wat missiewerk, als wij ervoor willen zorgen dat starters als jij een reële kijk gaan krijgen op het ondernemerschap.

 

Jij presenteert hier een stereotype gedachtengang van een starter waarvan ik niet wist dat die echt bestond. Of in ieder geval hoopte dat ie niet bestond.

Je lijkt mij in de veronderstelling te verkeren dat in het ondernemerschap alles om de buitenkant en de schijn draait en dat je product of dienst en jouw capaciteiten als ondernemer slechts van ondergeschikt belang zijn.

 

Ik zou graag op alle punten ingaan die je noemt, maar dan kom ik vandaag niet meer aan geld verdienen toe, vandaar dat ik op basis van ervaring slechts enkele spelregels van het ondernemerschap met je wil delen.

 

1. (met stip) Het is makkelijker om minder geld uit te geven dan om meer geld te verdienen.

2. De snelste weg naar een faillissement leg je af in een leasebak. (en met andere hoge vaste lasten zoals een duur pand)

3. Het gaat in het ondernemerschap om jou en je product of dienst. Niet om je auto, kantoor, meubilair en/of laptop.

4. Advertenties behoren tot de slechtste investeringen die een klein bedrijf kan doen.

5. Ondernemen met eigen geld is een stuk relaxter dan ondernemen met andermans geld.

 

Als jouw concept echt zo goed is als je beweert (en gek genoeg twijfel ik daar niet aan) dan kun je beginnen met een fractie van het geld dat je nu denkt nodig te hebben als jij bereid bent om te accepteren dat je prima vanuit een zolderkamer kunt beginnen zonder personeel.

Ga zelf actief de hort op om de grote klanten te werven (neem iets lekkers mee voor bij de koffie en ze zullen de rest van de dag met een prettig gevoel aan je bezoek terugdenken). Huur een of enkele andere kleine ondernemers in ipv meteen te beginnen met personeel. Probeer gratis publiciteit te regelen voor je concept, want dat levert veel meer op dan dure advertenties. En bedenk, dat er lang voordat het geld werd uitgevonden al ruilhandel was. Misschien kun je enkele van je wensen wel realiseren door iets te ruilen met klanten of leveranciers.

 

Treed tot slot je klanten tegemoet zonder opsmuk en met open communicatie en eerlijkheid. Laat ze zien dat je ondanks de beperkte middelen waarmee je werkt toch verdomde professioneel bent en je zult ervaren dat als klanten geloven in jouw concept en jouw persoontje, ze graag zaken met je zullen doen en wellicht zelfs willen meedenken aan de financiële kant.

 

Het siert je dat je ondanks alle tegenwind toch in je concept bent blijven geloven en daarom kunnen klanten je alleen maar meer waarderen. En als je bedrijf inderdaad winstgevend is na 3 maanden, kun je alsnog je wensenlijstje aflopen en lekker shoppen.

 

Ik hoop dat je na het lezen van bovenstaande niet denkt dat ik jou de grond in wilde boren, want dat was niet mijn bedoeling. Ik wilde je alleen even flink wakker schudden, want je mist mijns inziens behoorlijk wat realiteitszin. En juist dat heb je nodig om je nieuwe bedrijf wel tot een succes te maken.

 

Tot slot wens ik je heel veel succes en ik hoop oprecht dat je concept en bedrijf een succes worden.

 

Karen (bijna 14 jaar ondernemer)

 

____________________________________________________________

 

Hierbij gevoegd : door Moderator :

 

Ik zeg het eigenlijk vrijwel nooit maar bovenstaande opmerking bij een ander onderwerp (investeerder wil 51% van de aandelen) schoot mij in het verkeerde keelgat. Met het risico dat me dit de nodige "kneusjes" gaat opleveren zeg ik het nu toch tegen je: geld aantrekken van een financiële investeerder gaat je niet lukken.

 

Ik baseer deze conclusie op mijn gevolgtrekkingen uit je verhaal:

- je hebt een serie (inschattings)fouten gemaakt maar uit niets wat je schrijft blijkt dat je daarvan iets geleerd hebt;

- je kunt (of wellicht wilt) je concept niet in een zin samenvatten (“uniek marketingconcept”) maar zonder pitch geen investeerder en zelfs geen zakenpartners;

- je hebt erg veel woorden nodig en zegt maar weinig;

- de arrogantie die blijkt uit je opmerkingen is niet gebaseerd op je prestaties;

 

Desondanks zie ik kansen dat om dit project van de grond te krijgen maar dan moet je erg creatief zijn bij het vinden van oplossingen voor je problemen. Uiteindelijk kan je alleen maar roeien met de riemen die je hebt. Ik raad je aan de opmerkingen van Merkava nog maar eens nauwkeurig door te nemen.

 

Ik hoop dat ik niet te bot geweest ben. Ik denk dat het beter is dat je je energie aanwendt om andere oplossingen te realiseren dan een financiële investeerder. Ik wens je hiermee heel veel succes toe!

 

Met vriendelijk groet,

 

Ties

 

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Beste Karen,

 

Leuke en zinvolle reaktie.

 

Ik begrijp goed wat je bedoel en ik denk dat er een kleine miscommunicatie is opgetreden als ik mijn eigen teksten nalees.

(k ga meteen in de verdediging haha)

 

De bedoeling is ook om in een klein pandje te starten.

meubeltjes van de ikea. comp van Dell en zelf de hort op om partners te vinden.

 

Toch ben ik van mening dat de uitstraling van je bedrijf je flink opweg helpt en schijnbaar zijn de meningen hierover verdeelt.

Al jaren lang (in mijn 8 jarige werkervaring) heb ik ondervonden dat ik zelf het eerste visite kaartje ben, een website en documentatie eender.

Een pakje stroopwafels helpt hierbij ook altijd, dat klopt.

 

Een hoop mensen kijken toch even uit het raam in wat voor 4 wielen je aan komt rijden en kijken stiekem naar het merkje van het pak wat je draagt.

Nou hoef ik niet meteen een jaguar onder mijn kont te hebben, maar een gewoon golfje is niet geheel ongepast denk ik.

Een solide wagen, geen gebreken, deuken of iets dergelijks.

 

Het grote geld gaat zitten in de software die benodigd is en de promotiekosten. Gratis promotie is al deel van ons verhaal en zijn er voldoende contacten voor de persberichten.

 

Aan de hand van een teller achter onze website, konden wij precies zien wat de reaktie was na een advertentie.

Hebben het geprobeerd in de regionale kranten, landelijke dagbladen en de gerichte bladen.

Bij dat laatste was de reaktie het hoogste en scheelt dat bijna 45% op de reaktie's van de overige bladen, vandaar kiezen wij voor een misschien dure promotie, maar wel een werkende, gericht op onze doelgroep.

 

Over eerlijkheid ben ik het helemaal met je eens en hebben wij omze contacten al reeds benaderd en het verhaal uitgelegd.

Zoals vermeld hebben wij alle credits nog kunnen behouden bij deze partijen.

 

Ik schrok toch wel van jou reaktie dat jij mij vergelijkt met een stereotype gedachtengang van een starter, want voor mijn gevoel ben ik dat niet.

 

Maar wil je wel bedanken voor je verdere geloof in mij en bedankt voor je reaktie. Ik ga in ieder geval met jou commentaar aan het werk en hier en daar mijn begroting aanpassen.

 

mvg

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

...

Het bereik trouwens om deze leads te verkrijgen ligt landelijk uiteindelijk op een kleine 10 miljoen huishoudens.In de opstart wordt er per regio begonnen om de opstartkosten zo gering mogelijk te houden.

...

 

In welke landen wil je actief worden, aangezien Nederland ca. 7 miljoen huishouden telt.

 

Link naar reactie
  • 0

Met je eerlijk reacties in deze en de '51% draad' heb je zojuist je eerste reusje verdient.

 

Karen

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Heb je onderpand? Een relatie van mij heeft het volgende aangeboden.

 

250.000 Euro tegen een onderpand.

 

Deze bedrag kan renteloos geleend worden. Alleen moet ik zijn pand huren. Zijn pand is 1250/m2 groot en wordt ongeveer verhuurd voor 85.000 per jaar. Op zich 68/m2 per jaar niet zo duur.

 

Overigens kan er geregeld worden dat de eerst jaar geen huur betaalt hoeft te worden.

 

Ik weet niet in hoeverre je een pand nodig hebt, maar als jij 1 verdieping kan huren (ongeveer 400m2) en je hebt onderpand dan heb jij je lening en een pand.

 

Er zit wel een klein addertje onder het gras. Je moet wel een huurcontract tekenen voor 10 jaar. Dit is voor mij de enigste reden dat ik hier nog niet mee akkoord ging. 800m2 is nog steeds te groot voor mij. Maximaal kan ik maar 400m2 invullen.

 

De kantoor bevindt zicht in omgeving Rotterdam. Is goed te bereiken met het openbare vervoer en de auto. Goede parkeergelegenheden.

Link naar reactie
  • 0

Interresant topic, wat ik met enige verbazing heb zitten te lezen.

 

In eerst instantie ben je dus gewoon failliet door een oplichter.

Dat is erg jammer zeker dat het niet je eigen schuld is maar je bent gewoon genaait door iemand om het zo maar te zeggen.

 

Momenteel ben je in loondiens om rond te kunnen komen ?

[dat is een goeie zaak]

 

Maar een post verderop lees ik dat je een bedrag á 75.000 euro nodig hebt voor de start en je niet meer aan hoeft te kloppen bij banken voor een lening aangezien het in het verleden mis is gegaan.

 

Toch vreemd.. maar goed ik kom ook nog maar net om de hoek kijken in het land der ondernemers.

 

Ok, ik weet niet wat voor bedrijf je gaat opstarten maar is het niet veel verstandiger rustig thuis te starten ?

Maar goed dat moet je zelf beslissen.

 

spam

 

Ik wens je in iedergeval veel succes met het opstarten van de onderneming !

Persoonlijk vindt ik het super dat je toch weer voor jezelf wilt starten nadat het mis is gegaan. Het zal er nu lijkt mij zeker niet gemakkelijker op worden.

ASP.Net specialist, Ontwikkeling webbased softwaresystemen, Webdesign; meer info: http://www.jumptide.nl en voor de smalle beurs websites voor een vast bedrag per maand: http://www.werkendewebsites.nl

Link naar reactie
  • 0

Interresant topic, wat ik met enige verbazing heb zitten te lezen.

 

In eerst instantie ben je dus gewoon failliet door een oplichter.

Dat is erg jammer zeker dat het niet je eigen schuld is maar je bent gewoon genaait door iemand om het zo maar te zeggen.

 

Momenteel ben je in loondiens om rond te kunnen komen ?

[dat is een goeie zaak]

 

Maar een post verderop lees ik dat je een bedrag á 75.000 euro nodig hebt voor de start en je niet meer aan hoeft te kloppen bij banken voor een lening aangezien het in het verleden mis is gegaan.

 

Toch vreemd.. maar goed ik kom ook nog maar net om de hoek kijken in het land der ondernemers.

 

Ok, ik weet niet wat voor bedrijf je gaat opstarten maar is het niet veel verstandiger rustig thuis te starten ?

Maar goed dat moet je zelf beslissen.

 

spam

 

Ik wens je in iedergeval veel succes met het opstarten van de onderneming !

Persoonlijk vindt ik het super dat je toch weer voor jezelf wilt starten nadat het mis is gegaan. Het zal er nu lijkt mij zeker niet gemakkelijker op worden.

 

ik zou zeggen dat dit reguliere spam is...

Technisch innovator.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Kort een vraagje:

 

Heb je aangifte gedaan van oplichting bij de politie? Oplichting is net als flesse(n?)trekkerij een strafbaar feit.

 

Wellicht kun je met de aangifte of een eventuele veroordeling van de "investeerder" jullie BKR registratie ongedaan laten maken omdat het niet aan jullie is toe te rekenen.

 

Zeker in het geval van een veroordeling van de "investeerder" zal het eenvoudiger zijn om een nieuwe financier te vinden.

 

Ben toch benieuwd naar jullie concept...

Link naar reactie
  • 0

€ 75.000 "startkapitaal" voor een "uniek concept" waarmee je leads kan genereren?!?

 

sorry, maar dat vraagt om unserieuze "geldschieters".

 

dit soort verhalen ken ik uit eind "90 tijdens de internet hype.

 

wat op je lijst nog ontbreekt is een gereserveerd bedrag voor de toekomstige beursgang.

 

en dan natuurlijk snel verkopen en wegwezen!

 

misschien lukt dit concept nog in oost-europa of rusland - sukses ermee!

Link naar reactie
  • 0

 

De bedoeling is ook om in een klein pandje te starten.

meubeltjes van de ikea. comp van Dell en zelf de hort op om partners te vinden.

 

Toch ben ik van mening dat de uitstraling van je bedrijf je flink opweg helpt en schijnbaar zijn de meningen hierover verdeelt.

Al jaren lang (in mijn 8 jarige werkervaring) heb ik ondervonden dat ik zelf het eerste visite kaartje ben, een website en documentatie eender.

Een pakje stroopwafels helpt hierbij ook altijd, dat klopt.

 

Een hoop mensen kijken toch even uit het raam in wat voor 4 wielen je aan komt rijden en kijken stiekem naar het merkje van het pak wat je draagt.

mvg

 

 

 

Je krijgt van verschillende mensen, waaronder Karen en Merkava, tips om wat minder hoog van de toren te blazen en minder belang te hechten aan

 

[glow=red,2,300]uitstraling[/glow]

 

Ik sluit me daar van harte bij aan.

 

Wake up and smell the coffee!

 

Veel ondernemers zullen het beamen: veel klanten staan er niet van te kijken als jij eerlijk zegt dat je als starter nog niet dat representatieve pandje hebt waar je van droomt. Dat je een ietwat kaduuk oud autootje rijdt. Dat je nog geen beamer hebt om de presentatie te geven. Dat je zelf je zolderkamer annex werkruimte stofzuigt.

Buit de charme van het starten uit, ook in je marketing-inspanningen. Ook potentiële klanten die werken bij grotere bedrijven dromen er misschien van om de stap te nemen die jij neemt: geen loonslaaf meer zijn maar eigen baas (ik spreek uit ervaring: dat heeft mij al een aantal beursgenoteerde opdrachtgevers opgeleverd).

 

Dat dat enige improvisatietalent vereist, daar hebben we met zijn allen dagelijks mee te maken. Dat is alleen maar mooi want als ondernemer zul je de komende jaren moeten blijven improviseren, dit is het moment om te starten met oefenen.

 

Mira

Link naar reactie
  • 0

Het is interessant (en eigenlijk het stereotype bevestigend) dat uitgerekend 2 vrouwen zich hier in mengen met een soorgelijk advies.

Dit is namelijk precies de reden waarom er meer mannen dan vrouwen failliet gaan! Dergelijke bedragen en risico's worden door vrouwelijke starters vaak vermeden.

Nadeel hiervan is dat het 'bake sale syndrome' van vrouwen ze vaak ook dwars gaat zitten, die paar nullen die mannen er vaak zonder blikken of blozen vaak bijopgooien leveren ze ook sneller een paar nullen méér op.

Het schijnt ook dat testosteron je meer risico laat nemen, dus het is hormonaal verklaarbaar (phew, stel je voor ;-).

 

En vergis je niet, "Wij vrouwen" prikken redelijk snel door dat pak en die bak heen, maar volgens mij hechten heren er ook gewoon echt meer waarde aan en laten ze zich inderdaad imponeren en ontlenen ze gevoelens van superioriteit én inferioriteit aan wie de grootste auto heeft, het duurste vulpennetje, de meeste gaatjes in de brogues ;)

Hoewel we in dezelfde arena opereren worden er simultaan andere 'spelletjes' gespeeld. Onze spelregels zijn anders dan die van mannen.

 

Enfin, misschien een hele andere discussie, maar het viel me op!

 

Annedien

 

ps: Ik kende trouwens iemand en die reed in een Toyota van 20 jaar oud, de bumper hing met plakband vast, hij stuurde als een Leopard tank, als je gas gaf zat er een draaikolk in de benzinetank, de vulling puilde uit de stoelen, de pedalen waren tot op het ijzer afgesleten, de versnellingspook was ovaalgesleten en hoesjeloos, het dak huisvestte een familie schimmels.... en die man verdiende geld als water.

En bleef dat ook verdienen, ook als mensen zijn barrel naast hun dikke vette Mercedes hadden zien staan.

:)

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het is interessant (en eigenlijk het stereotype bevestigend) dat uitgerekend 2 vrouwen zich hier in mengen met een soorgelijk advies.

Dit is namelijk precies de reden waarom er meer mannen dan vrouwen failliet gaan! Dergelijke bedragen en risico's worden door vrouwelijke starters vaak vermeden.

Nadeel hiervan is dat het 'bake sale syndrome' van vrouwen ze vaak ook dwars gaat zitten, die paar nullen die mannen er vaak zonder blikken of blozen vaak bijopgooien leveren ze ook sneller een paar nullen méér op.

Het schijnt ook dat testosteron je meer risico laat nemen, dus het is hormonaal verklaarbaar (phew, stel je voor ;-).

 

En vergis je niet, "Wij vrouwen" prikken redelijk snel door dat pak en die bak heen, maar volgens mij hechten heren er ook gewoon echt meer waarde aan en laten ze zich inderdaad imponeren en ontlenen ze gevoelens van superioriteit én inferioriteit aan wie de grootste auto heeft, het duurste vulpennetje, de meeste gaatjes in de brogues ;)

Hoewel we in dezelfde arena opereren worden er simultaan andere 'spelletjes' gespeeld. Onze spelregels zijn anders dan die van mannen.

 

Enfin, misschien een hele andere discussie, maar het viel me op!

 

Annedien

 

ps: Ik kende trouwens iemand en die reed in een Toyota van 20 jaar oud, de bumper hing met plakband vast, hij stuurde als een Leopard tank, als je gas gaf zat er een draaikolk in de benzinetank, de vulling puilde uit de stoelen, de pedalen waren tot op het ijzer afgesleten, de versnellingspook was ovaalgesleten en hoesjeloos, het dak huisvestte een familie schimmels.... en die man verdiende geld als water.

En bleef dat ook verdienen, ook als mensen zijn barrel naast hun dikke vette Mercedes hadden zien staan.

:)

 

 

 

 

Ehm, volgens mij ben ik ook duidelijk geweest. ;) ;D :P :-X

 

 

Maar toch bedankt voor deze uiteenzetting, komt op een goed moment, reusje voor Mira en Annedien.

Ik rij voorlopig nog maar even door in de butsbus van 10 jaar oud, bijna nieuw dus.

 

 

Er zit trouwens ook nog een ander aspect aan die Annedien ook al een beetje aanstipt.

Ten eerste heb je niks bij kleine bedrijven meer te zoeken, je rijd in een duurdere auto en draagt een duurder pak dan jow klant, ergo je kleineert jouw klant.

Ook bij grotere bedrijven heb je kans mensen zo tegen de haren in te strijken. Je straalt bewust of onbewust een bepaalde superioriteit uit.

De man met de Toyota doet dat niet en is dus geen gevaar voor de kwetsbare ego'tjes. ;)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb erg moeten lachen om je verhaal, Annedien! ;D

Je slaat de spijker op z'n kop.

Gelukkig is mijn (mannelijke) partner ook zo'n: "ik loop in een spijkerbroek en rijd in een barrel" type.

 

En... heren (ja, oké, niet allemaal) je moet maar eens bezoek krijgen van een crediteur die je een pakje kopieerpapier probeert aan te smeren vanuit zijn Ferrari.

 

En wat ik van de dames begreep die al eerder aan het woord waren: wij vrouwen houden helemaal niet van die gladde kapsonestypes.

We houden van mensen die hun vak verstaan!

Link naar reactie
  • 0

OK, back on topic.

 

ik citeer:

"In deze 3 maanden hebben wij tevens onze partners terug ( welke gelukkig niet het vertrouwen hebben verloren in mij en mijn partner, +/- 6 stuks, gerenomeerde bedrijven als hypotheek,assurantie, beveiliging, energie, keuken en telefonie aanbieders)

welke elk € 15000,- inlegfee betalen om mee te draaien met het concept."

 

Als je nu twee voeten op de grond zet, en zuinig aan de slag gaat, heb je (op basis van deze gegevens) mijns inziens hooguit 25.000 euro nodig.

 

Daarnaast, als je die zes partners nou eens euro 25.000 inlegfee in plaats van 15k laat betalen, met eventueel een "earn-in regeling", waarbij ze bijvoorbeeld het eerste jaar een hogere transactiefee krijgen.

 

Op die manier kan je je werkkapitaal makkelijk bij elkaar sprokkelen.

 

Ga ervoor en succes!

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Het schijnt ook dat testosteron je meer risico laat nemen, dus het is hormonaal verklaarbaar

 

Hormonaal is geen verklaring, slechts een verplaatsing. Het stamt vermoedelijk uit de tijd dat de vrouwen hongerig in het dorp zaten, in afwachting van de door testosteron aangedreven mannen die in de hitte op de steppe uren achter een of ander beest aanholden tot het van ellende in elkaar viel. En dat brachten ze dan terug naar het dorp, opdat de genen die de aanmaak van testosteron bevorderen een grotere kans op reproductie zouden hebben in navolgende generaties.

 

Iets zegt me dat dit me alweer karma kost. Waarom krijgen alleen vrouwen hier een buitenproportionele karma? >:( Enfin, dan moet ik maar proberen het door de -32768 te jagen :-\

Link naar reactie
  • 0

Het schijnt ook dat testosteron je meer risico laat nemen, dus het is hormonaal verklaarbaar

 

Hormonaal is geen verklaring, slechts een verplaatsing. Het stamt vermoedelijk uit de tijd dat de vrouwen hongerig in het dorp zaten, in afwachting van de door testosteron aangedreven mannen die in de hitte op de steppe uren achter een of ander beest aanholden tot het van ellende in elkaar viel. En dat brachten ze dan terug naar het dorp, opdat de genen die de aanmaak van testosteron bevorderen een grotere kans op reproductie zouden hebben in navolgende generaties.

 

Iets zegt me dat dit me alweer karma kost. Waarom krijgen alleen vrouwen hier een buitenproportionele karma? >:( Enfin, dan moet ik maar proberen het door de -32768 te jagen :-\

 

Beste arrowman,

 

Misschien doe je er verstandig aan je uitlatingen iets te nuanceren.

Als ik via jouw profiel een aantal berichten terug lees, dan denk ik ook " nou".

Er heerst hier op het forum over het algemeen een serieuze sfeer waarbij er best plaats is voor een grapje met een knipoog.

Het zijn die grapjes waar jij op reageert alsof je door een wesp gestoken bent.

 

Karma ?

Het is niet de bedoeling van dit forum om zo snel mogelijk richting een karma van 200 te spurten, dat levert namelijk niets op.

Waar het om gaat is, dat we hier met zijn allen mensen helpen die vragen hebben over het ondernemen.

Mijn karma schommelt ook enorm, vooral omdat ik vaak kritiek heb op iemands plannen. Er zijn mensen die dat positief opvatten en deze kritiek meenemen bij het maken van plannen.

Er zijn ook mensen die het als een persoonlijk aanval ervaren, en beginnen met kneuzen.

 

 

De dames waar jij het over hebt zijn zeer gerespecteerd, niet alleen hier op het forum.

Ze reageren niet zo heel veel, maar als ze een reactie plaatsen dan krijg je kwaliteit, dat levert per saldo natuurlijk veel karma op, en verdient.

Ja, en vrouwen hebben bij mannen altijd een streepje (karma) voor. ;)

 

Dus mijn advies aan jou is, probeer inhoudelijk op de vraagsteller te reageren en onderbouw je kritiek goed. Geef aan waarom je iets een slecht idee vind. Een vleugje humor daarbij is dan wel weer goed voor je karma.

 

Suc6

 

En dan nu weer on topic.

;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 266 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.