• 0

Zakenpartner bleek oplichter, wat nu?

Geachte lezer,

 

Om te beginnen, een leuke en interessante site, je kan hier veel vandaan halen om de weg te vinden in het "ondernemersland".

 

Ik zit met het volgende probleem en ik hoop dat iemand mij via deze weg mee kan helpen.

 

Mijn compagnon en ik hebben een uniek concept verzonnen en hebben al reeds de onderneming in het verleden opgestart.

Het betreft een uniek marktingsconcept, generen van leads.

Beknopt marketingplan is aanwezig (welke niet per email wordt verstrekt)

 

Het verleden:

Voor uitvoer van dit concept hadden wij een opstartkapitaal nodig en hadden via een persoonlijk netwerk een gewillige partner gevonden.

Punt bij paaltje, bleek desbetreffende investeerder een mega oplichter te zijn, welke alle persoonlijke financiele middelen had ingepikt tevens het concept eigen gemaakt en zelf niet kapitaalkrachtig bleek te zijn.

 

Echter heeft het concept zich bewezen en begon zich te ontplooien in een beginnend succes. Partners / klanten meldden zich aan,vanwege het geloof in het concept, maar tevens verlieten zij al snel het schip bij het natrekken van onze "investeerder / partner" welke een strafblad van hier tot tokyo bleek te hebben voor meerdere oplichtpraktijken.

(waar ik en mijn compagnon niet op de hoogte van bleken te zijn)

Stom, ik weet het, maar hebben teveel vertrouwen in de man gehad.

 

Na een ruime 5 maanden hebben ik en mijn compagnon tevens besloten het schip verlaten en de zgn "investeerder" alleen achter gelaten met een onderneming waar ie niks meer mee kan (vanwege zijn achtergrond)

 

Nu een 3 maanden verder willen ik en mijn compagnon de draad weer oppakken en beginnen met het wederopbouwen van de onderneming.

Een nieuwe naam,huisstijl en een kleine draai aan het concept vanwege ondervindingen uit de vorige opzet (heeft het toch nog een pluspunt gehad) We hebben geleerd dat het concept werkt, klanten zeer geinteresseerd zijn tevens waar de "bugs" zitten die aangepast dienen te worden voor een nog beter resultaat.

 

Het volgende probleem is, dat ik en mijn compagnon door onze samenwerking met de"oplichter" geen van beide meer over financiele middelen beschikken en tevens ondervonden hebben dat wij beide niet meer bij een bank terecht kunnen vanwege een opgebouwde schuld door deze zelfde man.

We hebben beide een notering in Tiel gekregen, doordat er rekeningen niet betaald zijn en op onze naam stonden. Kerstcadeautje van onze ex-partner.

 

Daar zit je dan, 29 jaar, een megaconcept wat werkt, een zeer ondernemende geest,geen financiele middelen meer en een schuld.

Teneer geslagen, maar de wil om dit concept tot een succes uit te voeren

 

Wie zou mij eventueel kunnen helpen om mijn / onze droom waar te kunnen maken? Ik vraag hier niet om financiele hulp, maar wel iemand die de weg weet en ervaring heeft met mensen die zijn opgelicht als wij en weer de draad kunnen oppakken.

Of eventueel iemand met interesse in het concept om eventueel samen uit te voeren.

 

Ik hoor graag van u.

 

Met vriendelijke groet,

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Een andere benadering:

----------------------------------

 

4 computers

2 computers 1200 incl. Win/Off

 

netwerk

netwerkkaart

 

telefooncentrale

doe-het-zelf huiscentrale incl. 4 telefoons en isdn 1095

 

telefoons zie boven

 

0800 nummer

kan later

 

antwoordnummer

kan later

 

tel abonnement ISDN

21,96 p/maand

 

adsl

19,95 p/maand

 

3 maanden borg pand

thuis

 

huur pand

nvt

 

2 tot 3 personeelsleden

nvt

 

indeling pand (meubilair e.d.)

1000 euro

 

aankleding pand (stofferen)

nvt

 

likje verf

nvt

 

beveiliging

nvt

 

telefoonkosten

100 p/maand

 

mobiel

abonnement met gratis telefoon

50 p/maand

 

promotie (zie uitleg hieronder)

boek: Calimeromarketing 19,95

 

promotie materiaal

500

 

Website kosten

begin klein: 500,00

 

website hosting

19,00 p/maand

 

Software

? CRM: open office

rest: zie computer

 

Boekhouder

zelf doen: klein boekhoudpakket 50

 

Personeelskosten

nvt

 

Voorschot lease 2x

nvt: oude bus

 

notariskosten

nvt

 

opzet BV

nvt (kan later)

 

Andere voorzieningen (consumptie e.d.)

koffie: LIDL.

10 kg: 40 (koffie)

Stroopwafels voor klanten: LIDL

 

en verzin er nog maar wat kleine dingen bij.

500

 

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Het zijn die grapjes waar jij op reageert alsof je door een wesp gestoken bent.

 

Je leest mijn postings helemaal verkeerd Merkava, ga maar weer serieuze dingen doen.

Link naar reactie
  • 0

hanengevecht.jpg

 

;)

 

Ik vind het persoonlijk een goeie zaak dat überhaupt die discussie gevoerd wordt (of 'gesprek'), veel heren durven zich niet uit te laten over man/vrouw issues, ofwel omdat vrouwen dan weer als een bok op de haverkist springen (ik merk dat mannen vaak weinig 'goeds' kunnen doen dan). En als vrouw erover beginnen wordt vaak ook geassocieerd met dolle mina's ;)

 

We gaan geloof ik wel een beetje OT, wie zwengelt elders een relevante discussie aan? :)

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 259 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.