• 0

Inlogsectie klanten

Dag allemaal,

 

Ik zou voor zakelijke klanten een soort van webspace willen maken zodat ze met een login en wachtwoord dat ze van ons krijgen kunnen inloggen. Eenmaal ingelogd kunnen ze een "ticket" aanmaken om bijvoorbeeld iets te bestellen.

 

Bijvoorbeeld: Klant X is een vaste klant bij ons en kan inloggen via de webspace. Klant X wilt 2 auto's binnendoen voor een klein onderhoud en 2 auto's voor een groot onderhoud en kan dit aanvragen via de webspace door een soort van "ticket" aan te maken na in te loggen. Wij kunnen zo per klant zien wat de aanvragen zijn en krijgen hier een melding van.

 

Iemand die weet heeft over zulke systemen?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zoek je niet een plugin voor je website waar klanten een afspraak kunnen maken? Met welk CMS werk je?

 

Niet echt. Mijn website is gemaakt door een bedrijf en is, toch niet dat ik er weet van heb, gebaseerd op een CMS. Ik zou eerder een soort van ticketsysteem waarbij klanten het proces eigenlijk kunnen volgen. Bijvoorbeeld: het aanmelden van een auto herstelling, klant kan zien wanneer wij het aanvaard, hoever de status is, kan zijn facturen raadplegen en de status van de facturen, ...

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij ben je op zoek naar een soort van servicedesk software: https://financesonline.com/15-best-help-desk-software-software-systems-business/

 

Stel deze vraag ook eens aan jouw webbouwer. Er is altijd wel een beetje technische kennis nodig om dit soort systemen helemaal werkend te krijgen. Zeker als er ook financiële gegevens uitgewisseld gaan worden.

Benieuwd naar mijn business? www.liguido.nl - www.youngtech.nl

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij ben je op zoek naar een soort van servicedesk software: https://financesonline.com/15-best-help-desk-software-software-systems-business/

 

Stel deze vraag ook eens aan jouw webbouwer. Er is altijd wel een beetje technische kennis nodig om dit soort systemen helemaal werkend te krijgen. Zeker als er ook financiële gegevens uitgewisseld gaan worden.

 

Dat ziet er inderdaad wel al beter uit. Wat geven jullie trouwens jaarlijks uit aan een website?

Link naar reactie
  • 0

Wat geven jullie trouwens jaarlijks uit aan een website?
Dat verschilt per website. Hoeveel wil je uitgeven?

 

 

Ja misschien nogal een domme vraag naar mij. Grote bedrijven spenderen bakken geld aan een goed werkende website. Ik vrees ook dat ik wat ga afwijken van mijn origineel onderwerp, maar ik merk dat ik de laatste tijd niet meer echt weet hoe ik nog verder kan groeien.

 

Ik verwerf mijn klanten voornamelijk via internet, mijn website komt op de 3e of 4e plaats. Ik probeer mijn sociale media op orde te houden en onder de aandacht te blijven, maar ik heb de indruk dat er weinig respons op is en weinig groei van deze kanalen. Af en toe gebruik ik Facebook ads, maar het lijkt dat dit geld doet verdampen zonder nieuwe klanten als resultaat. Ik zit precies een beetje aan een plafond waar ik niet meer boven kan. Ik zou niet direct weten hoe ik verder kan groeien zonder grote sommen geld er tegen aan de gooien. Als detail: ik ben nog student en heb een omzet van +- 15k per jaar, ik ben 2 jaar bezig. Experten aanspreken lijkt voor mij ook geen optie aangezien deze veel geld kosten.

Link naar reactie
  • 0

Mijn twee centen:

Met een omzet van 15k voor auto-onderhoud gok ik dat je winst niet heel hoog is, tenzij je geen kosten aan je werkplaats hebt. Obv. je gebruikersnaam vermoed ik dat je je op een specifieke niche richt. Klopt dat? In dat geval zou ik geen geld meer uitgeven aan marketing zonder gedegen te meten wat het effect ervan is. Het effect van je marketing kan per medium enorm verschillen en met klein budget moet je effectief uitzoeken wat voor jou werkt en wat niet. Ik vermoed dat je vooral moet zorgen dat jouw doelgoep jou weet te vinden.

 

Zorg dat je een website hebt die je zelf kunt onderhouden. Misschienkost het wat om eea. om te zetten, maar wanneer je nu geen cms hebt kost de kleinste aanpassing van je website veel geld.

Je hebt denk ik meer aan een website die je wel zelf kunt onderhouden (bv. Wordpress) en waarmee je bijvoorbeeld door goede inhoud je organische bezoekers (dwz. bezoekers die jou vinden) zelf kunt aantrekken. Een klant van mij houdt bijvoorbeeld een blog bij waarop hij de reparaties die hij uitvoert in een klein stukje tekst met een fotootje beschrijft. Dat zorgt voor steeds nieuwe content met sleutelwoorden die zijn doelgoep via zoekmachines naar z'n website trekt.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Mijn twee centen:

Met een omzet van 15k voor auto-onderhoud gok ik dat je winst niet heel hoog is, tenzij je geen kosten aan je werkplaats hebt. Obv. je gebruikersnaam vermoed ik dat je je op een specifieke niche richt. Klopt dat? In dat geval zou ik geen geld meer uitgeven aan marketing zonder gedegen te meten wat het effect ervan is. Het effect van je marketing kan per medium enorm verschillen en met klein budget moet je effectief uitzoeken wat voor jou werkt en wat niet. Ik vermoed dat je vooral moet zorgen dat jouw doelgoep jou weet te vinden.

 

Zorg dat je een website hebt die je zelf kunt onderhouden. Misschienkost het wat om eea. om te zetten, maar wanneer je nu geen cms hebt kost de kleinste aanpassing van je website veel geld.

Je hebt denk ik meer aan een website die je wel zelf kunt onderhouden (bv. Wordpress) en waarmee je bijvoorbeeld door goede inhoud je organische bezoekers (dwz. bezoekers die jou vinden) zelf kunt aantrekken. Een klant van mij houdt bijvoorbeeld een blog bij waarop hij de reparaties die hij uitvoert in een klein stukje tekst met een fotootje beschrijft. Dat zorgt voor steeds nieuwe content met sleutelwoorden die zijn doelgoep via zoekmachines naar z'n website trekt.

 

Succes!

 

Ik ben voornamelijk actief in de consumenten elektronica reparatie. Ik zet echt in op kwaliteit aangezien hier bij veel herstellers een gebrek aan is. Mijn website werkt op een CMS gemaakt door een bedrijf. Het ziet er mooi en professioneel uit. Ik betaal nu iets rond de 140 euro per jaar voor deze website, wat eigenlijk prijs/kwaliteit echt meer dan goed zit. Nu zou ik kunnen overstappen naar een beter platform wat mij iets meer mogelijkheden geeft voor 600 euro per jaar. Ik twijfel om dit te doen. Mijn winst is ongeveer 45% van mijn omzet. Ik werk nu enkel voor particulieren, ik zou misschien ook voor bedrijven willen beginnen werken. Het moeilijkste is voor mij de nieuwe klanten vinden. Zo had ik vorig jaar het dubbele van de omzet als dit jaar in de afgelopen maand, terwijl er weinig veranderd is en ik net hetzelfde doe. Enkel is mijn organische Google plaats een klein beetje gezakt.

 

Verder probeer ik steeds zoveel mogelijk te investeren om een betere service te kunnen verlenen.

Link naar reactie
  • 0

Je hebt diverse opties, er zijn open source pakketten die functionaliteit bieden in de buurt van wat je wilt, maar die zul je waarschijnlijk wel moeten laten configureren en styleren door een professional, tenzij je hier zelf heel bedreven in bent.

 

Een andere optie zou maatwerk kunnen zijn, waarbij je het precies zo laat bouwen als je wilt, en het exact aansluit op je bedrijfsvoering.

 

Het resultaat van die optie is meestal verreweg het beste, maar qua kosten heb je dan wel te maken met relatieve hoge kosten om het te bouwen. Eenmaal werkend zijn de kosten vervolgens erg laag - afgezien van hosting en dergelijke feitelijk nul tenzij je aanpassingen wilt.

 

Wat verstandig is hangt ook een beetje af van op welke termijn je dit wilt doen: Je spreekt over een bedrag als 600 euro per jaar. Voor 600 euro zul je de maatwerk oplossing niet kunnen kopen, maar als je het over 4 jaar rekent kom je met 2400 euro een heel eind voor een mooi stuk maatwerk, inclusief 4 jaar kosten voor hosting.

 

Overigens is het ook zo dat je dat hele systeem achter de inlog compleet los kunt koppelen van de website als je dat wilt - je behoudt dan je huidige website voor het klantwervende aspect en kunt dat zelf blijven beheren en verbeteren. Er zijn bedrijven die het zo aanpakken: een wervende site waarbij men inzet op SEO, werving en dergelijke, en een losstaand backend voor klanten die eenmaal over de streep zijn, en gewoon willen zien hoe het met de status van hun product is.

 

Ik kan me voorstellen dat dat laatste niet eens heel complex hoeft te zijn: Een systeem waarbij een product een aantal stadia doorloopt, van 'ontvangen', 'wachtend op onderdelen', 'bezig met reparatie', 'reparatie voltooid en getest' en uiteindelijk 'verzonden' en na ontvangst 'afgerond'.

Link naar reactie
  • 0

Bij Nederlandse bedrijven ga je met 600 euro niet heel ver komen.

Maar er zijn diverse websites waar freelancers uit andere landen hun diensten aanbieden.

Het is dan een beetje gokken op het resultaat, maar vaak hebben dit soort websites een uitgebreid review systeem.

Ik heb er zelf erg goede ervaringen mee. Maar heb me ook wel eens heel erg vergist.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zou, zoals Benm stelt, het systeem loskoppelen van je bestaande website.

 

Misschien kan je kijken naar software voor reparatie winkels oid, ik heb kort voor je gezocht en vond zo snel repairshopr.com, busybench.com en mygadgetrepairs.com. Alle drie wel betaalde software, maar ze bieden ook een gratis instap account. Ik weet niet of het voldoet aan je verwachtingen, ik heb er zelf geen ervaring mee.

Link naar reactie
  • 0

Bij Nederlandse bedrijven ga je met 600 euro niet heel ver komen.

Maar er zijn diverse websites waar freelancers uit andere landen hun diensten aanbieden.

Het is dan een beetje gokken op het resultaat, maar vaak hebben dit soort websites een uitgebreid review systeem.

Ik heb er zelf erg goede ervaringen mee. Maar heb me ook wel eens heel erg vergist.

 

Bedoel je dingen als Upwork?

 

Op zich is dat inderdaad vaak heel goedkoop, maar wil je een beetje resultaat krijgen moet meestal een super-nauwkeurig functioneel ontwerp aanleveren, het 'meedenk-gehalte' is meestal niet zo hoog (uitzonderingen daargelaten). Bovendien kan het lastig zijn als je een nederlandstalige interface wilt, die zul je waarschijnlijk zelf moeten invullen.

Link naar reactie
  • 0

Bij Nederlandse bedrijven ga je met 600 euro niet heel ver komen.

Maar er zijn diverse websites waar freelancers uit andere landen hun diensten aanbieden.

Het is dan een beetje gokken op het resultaat, maar vaak hebben dit soort websites een uitgebreid review systeem.

Ik heb er zelf erg goede ervaringen mee. Maar heb me ook wel eens heel erg vergist.

 

Bedoel je dingen als Upwork?

 

Op zich is dat inderdaad vaak heel goedkoop, maar wil je een beetje resultaat krijgen moet meestal een super-nauwkeurig functioneel ontwerp aanleveren, het 'meedenk-gehalte' is meestal niet zo hoog (uitzonderingen daargelaten). Bovendien kan het lastig zijn als je een nederlandstalige interface wilt, die zul je waarschijnlijk zelf moeten invullen.

 

 

Ik kende upwork nog niet, maar volgens mij is het inderdaad hetzelfde idee.

De vertaling zul de inderdaad zelf moeten doen. Maar met het meedenken en hett resultaat moet je inderdaad een beetje geluk hebben. Maar dat heb je ook met andere bedrijven, je weet immers pas wat je krijgt als hett af is.

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij moet je voor echt goede suggesties je vraagstelling veel concreter maken.

 

Het ene moment heb je het over auto's en later schrijf je dat je consumentenelectronica repareert.

 

Het punt is dat er maar heel weinig mensen zijn die genoeg inzicht hebben in wat alle beschikbare systemen kunnen.

 

Maar klanteninlogs aanmaken dat kan in ieder geval met Drupal (Open source CMS waar via modules ook klanttickets mee aangemaakt kunnen worden) en Dolibarr (open source CRM systeem)

 

Wat ik zelf in deze context lastig vind is dat je niet precies weet wat je nodig hebt en flink moet experimenteren om ook dat vorm te geven.

 

Multiplex op zijn mooist:

https://pastjekastje.nl Je kastje mooi op maat

https://www.svendingtray.com Buikbakken voor promotie en hospitality, standaard en maatwerk:

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 244 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.