• 0

Hoe domeinnaam vastleggen?

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi Miriam,

 

Leuk ook hier te zien dat je fanatiek bezig bent met je toekomstige bedrijf. :)

 

Een domeinnaam registreren kan een hostingbedrijf voor je doen en dan heb je meteen een plekje waar je site straks kan komen te staan.

 

Ik ben een zeer tevreden klant van Vevida in Groningen. www.vevida.nl. Daar kost domeinnaamregistratie en hosting samen nog geen 50 euro exclusief btw per jaar. Da's voor een eenvoudige site en niet al te veel bezoekers, maar waarschijnlijk kun je daar voorlopig wel mee toe.

 

Groeten en veel succes met het verder uitwerken van je plannen.

 

Karen (van vorige week bij de bierbrouwerij)

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoi Miriam,

 

Leuk ook hier te zien dat je fanatiek bezig bent met je toekomstige bedrijf. :)

 

Een domeinnaam registreren kan een hostingbedrijf voor je doen en dan heb je meteen een plekje waar je site straks kan komen te staan.

 

Ik ben een zeer tevreden klant van Vevida in Groningen. www.vevida.nl. Daar kost domeinnaamregistratie en hosting samen nog geen 50 euro exclusief btw per jaar. Da's voor een eenvoudige site en niet al te veel bezoekers, maar waarschijnlijk kun je daar voorlopig wel mee toe.

 

Groeten en veel succes met het verder uitwerken van je plannen.

 

Karen (van vorige week bij de bierbrouwerij)

 

Hoi Karen,

 

Ja zoals je ziet ben ik heel erg druk bezig van alles uit te zoeken en ik ben er nog niet maar ik ben nog steeds enthousiast genoeg om verder te gaan. bedankt voor je tip!

 

groetjes,

 

Link naar reactie
  • 0

Even een opmerking die misschien ook voor anderen handig is:

Omdat je in een ander draadje de naam van de shop al noemt, is de kans groot dat dit ook de domeinnaam wordt. Er lopen ook domeinkapers rond, die dan snel die domeinnaam registreren en dan duur aan jou verkopen. Als ik bijvoorbeeld kwaad zou willen, had ik de domeinnaam al lang geregistreerd.

 

Ik zeg niet dat het gebeurt, maar het kan. Op een ander forum zag ik dat ook. Gelukkig was de domeinkaper toen zo vriendelijk het domein over te dragen.

 

:)

Link naar reactie
  • 0

Even een opmerking die misschien ook voor anderen handig is:

Omdat je in een ander draadje de naam van de shop al noemt, is de kans groot dat dit ook de domeinnaam wordt. Er lopen ook domeinkapers rond, die dan snel die domeinnaam registreren en dan duur aan jou verkopen. Als ik bijvoorbeeld kwaad zou willen, had ik de domeinnaam al lang geregistreerd.

 

Ik zeg niet dat het gebeurt, maar het kan. Op een ander forum zag ik dat ook. Gelukkig was de domeinkaper toen zo vriendelijk het domein over te dragen.

 

:)

 

:'( jeetje ik ging kijken en blijkt dat tiscali de domeinnaam jouwbaby.nl al heeft!!!! wat moet ik doen want ik heb liever dat dan een andere!!! wat kan ik doen?

 

Link naar reactie
  • 0

Nog een tip is pcextreme.nl. Goedkoop en genoeg ruimte voor een behoorlijk grote website. Ik ken die gasten en hun werkwijze redelijk goed. Je krijgt hier ook alle extra dingen die je nodig hebt als je eventueel een website door een professional zou laten maken.

Technisch innovator.

Link naar reactie
  • 0

ik snap er niets van ik kan hem bij your hosting wel laten vastleggen terwijl bij Triple V B.V. zegt ie dit:

Rights restricted by copyright. See

http://www.domain-registry.nl/whois.php

 

Domain name:

jouwbaby.nl (next domain)

 

Status: active

 

Registrant:

Taco S

Hugo de Grootstraat 64

1215 EA HILVERSUM

Netherlands

 

Domicile:

N/A

 

Committed to ADR: yes

 

Administrative contact:

T S

+31 (0)356213939

adsl422380@tiscali.nl

 

Registrar:

Tiscali b.v.

Papendorpseweg 83

3528 BJ UTRECHT

Netherlands

 

Technical contact:

. Tiscali OPerational Control

+31 (0)302483900

tech@domainregistry.tiscali.nl

 

Domain nameservers:

hns0.tiscali.nl 195.241.77.57

hns1.tiscali.nl 195.241.51.39

 

Date registered: 22-06-2004

Record last updated: 22-06-2004

 

Record maintained by: NL Domain Registry

 

IK heb nog een vraagje bij de een moet je opstart kosten betalen en bij anderen niet! Wat is dan nog meer belangrijk waarom zou je wel of niet die opstart kosten betalen?

Link naar reactie
  • 0

Het domein jouwbaby.nl is al in gebruik. Kijk maar op de site van SIDN: www.sidn.nl.

 

SIDN is de stichting die over de nederlandse domeinen gaat. Deze heeft het dus ALTIJD goed. Er is wel een limiet van 10 keer invullen per dag per internetconnectie.

 

De prijzen in de hostingwereld varieren heel erg. Toch zijn de duurdere hostings meestal helemaal niet beter. Sterker nog, deze gebruiken vaak kant-en-klare panelen zoals cPanel en Plesk, en dat is eigenlijk juist slechter dan eigenlijk server structuren.

 

Mijn ervaring met yourhosting is niet slecht, maar ook niet heel goed. Ze zijn een beetje te onpersoonlijk en updaten niet vaak genoeg hun software.

Technisch innovator.

Link naar reactie
  • 0

Nog een tip is pcextreme.nl. Goedkoop en genoeg ruimte voor een behoorlijk grote website. Ik ken die gasten en hun werkwijze redelijk goed. Je krijgt hier ook alle extra dingen die je nodig hebt als je eventueel een website door een professional zou laten maken.

 

ik wil in eerste instantie alleen maar mijn domeinnaam laten vastleggen en nog geen website laten maken omdat ik dat laat doen. Ik moet namelijk een webshop met ingewikkelde winkelmantjes en betaling via pin enzo laten doen dus lijkt me slimmer om dat via een pro te laten doen.

Link naar reactie
  • 0

Nog een tip is pcextreme.nl. Goedkoop en genoeg ruimte voor een behoorlijk grote website. Ik ken die gasten en hun werkwijze redelijk goed. Je krijgt hier ook alle extra dingen die je nodig hebt als je eventueel een website door een professional zou laten maken.

 

ik wil in eerste instantie alleen maar mijn domeinnaam laten vastleggen en nog geen website laten maken omdat ik dat laat doen. Ik moet namelijk een webshop met ingewikkelde winkelmantjes en betaling via pin enzo laten doen dus lijkt me slimmer om dat via een pro te laten doen.

 

Je kunt bij bijna elke host ook gewoon enkel het domein vastleggen (zo ook bij pcextreme voor 12,95 per jaar). Let er wel op dat je misschien iets wil hebben zodat je DNS-records kan veranderen. Anders heb je straks een domein maar kan je het domein nergens naartoe linken (om het maar even simpel te zeggen). Bij pcextreme kan dit wel, bij anderen weet ik niet (moet je even kijken of vragen).

 

Je hebt namelijk al bedrijven die het vastleggen voor 6/7 euro per jaar, maar dan is het enkel vastgelegd en kan je het niet eens naar een site "linken".

Technisch innovator.

Link naar reactie
  • 0

www.domain-registry.nl is dezelfde site als die van de SIDN je hebt dus op de goede plek gezocht.

 

Als ik zoek op jouwbaby bij yourhosting dan bieden ze de optie aan om de domeinnaam te verhuizen, niet om deze aan te vragen. Beetje misleidend omdat je hem helemaal niet kunt verhuizen als je geen eigenaar bent.

 

Het registreren van een domeinnaam zonder hosting is verder een compleet administratief proces. Weinig verschil in service dus maar wel in prijs. Enige waar je even op moet letten is dat de domeinnaam op jouw naam en niet op die van de provider geregistreerd wordt. Verschil is niet zo groot en zal alleen in bijzondere situaties iets uitmaken (faillisement provider o.i.d.) maar het kost de 'hoster' ook niets meer of minder. Dus beter safe than sorry.

Link naar reactie
  • 0

:'( jeetje ik ging kijken en blijkt dat tiscali de domeinnaam jouwbaby.nl al heeft!!!! wat moet ik doen want ik heb liever dat dan een andere!!! wat kan ik doen?

 

Je kunt contact opnemen met Taco S. en vragen of je het domein mag overnemen voor een bepaald bedrag, maar je kunt hem dit niet dwingen. Omdat het domein al een jaar geleden is geregistreerd en omdat er nog niets mee is gedaan, heb je een kansje dat hij de domeinnaam wel wil verkopen.

 

IK heb nog een vraagje bij de een moet je opstart kosten betalen en bij anderen niet! Wat is dan nog meer belangrijk waarom zou je wel of niet die opstart kosten betalen?

 

Het ligt aan de host of je wel of niet opstartkosten dient te betalen. Het maakt helemaal niets uit. Sommige hosts vinden opstartkosten een soort compensatie voor het activeren van jouw account.

 

Nog een tip is pcextreme.nl. Goedkoop en genoeg ruimte voor een behoorlijk grote website. Ik ken die gasten en hun werkwijze redelijk goed. Je krijgt hier ook alle extra dingen die je nodig hebt als je eventueel een website door een professional zou laten maken.

 

Voordat ik mijn eigen 'hostingdivisie' (de naam noem ik maar niet ;)) had, heb ik hier ook enkele sites gehost, maar ik had nog redelijk wat last van downtime (het niet werken van de website). Ook had ik aardig wat problemen met de mailserver. Nu is het grootste deel van die sites verhuisd naar mijn eigen server.

 

PCextreme is niet echt slecht, maar er zijn betere hosts.

 

ik wil in eerste instantie alleen maar mijn domeinnaam laten vastleggen en nog geen website laten maken omdat ik dat laat doen. Ik moet namelijk een webshop met ingewikkelde winkelmantjes en betaling via pin enzo laten doen dus lijkt me slimmer om dat via een pro te laten doen.

 

Voor zover ik weet, wordt er normaliter niet met PIN betaald via webshop. Het kan vaak wel met een creditcard via bijvoorbeeld PayPal, een grote online betalingsdienst.

Link naar reactie
  • 0

hou mbt betalen online de ontwikkeling van Ideal in de gaten, binnenkort wordt dat systeem, door alle banken ondersteund, uitgerold in NL.

als dat aanslaat en je handelt alleen in NL dan zou dat welllicht een 'one stop shopping' betaalmethode kunnen worden.

 

enne..... webwinkels maken is niet zo moeilijk hoor, het voortraject is veeeeel lastiger!

 

GJ

Link naar reactie
  • 0

hou mbt betalen online de ontwikkeling van Ideal in de gaten, binnenkort wordt dat systeem, door alle banken ondersteund, uitgerold in NL.

als dat aanslaat en je handelt alleen in NL dan zou dat welllicht een 'one stop shopping' betaalmethode kunnen worden.

Juist, op die naam kon ik niet komen. ;)

Link naar reactie
  • 0

Je kunt contact opnemen met Taco S. en vragen of je het domein mag [quote overnemen voor een bepaald bedrag, maar je kunt hem dit niet dwingen. Omdat het domein al een jaar geleden is geregistreerd en omdat er nog niets mee is gedaan, heb je een kansje dat hij de domeinnaam wel wil verkopen.

 

wat voor bedrag kan ik verwachten denk je?

 

Nog een tip is pcextreme.nl. Goedkoop en genoeg ruimte voor een behoorlijk grote website. Ik ken die gasten en hun werkwijze redelijk goed. Je krijgt hier ook alle extra dingen die je nodig hebt als je eventueel een website door een professional zou laten maken.

 

 

PCextreme is niet echt slecht

 

maar er zijn betere hosts. maar om mijn domeinnaam vast te leggen is deze wel goed?

 

Voor zover ik weet, wordt er normaliter niet met PIN betaald via webshop. Het kan vaak wel met een creditcard via bijvoorbeeld PayPal, een grote online betalingsdienst.

 

nee je hebt gelijk maar je kunt tegenwoordig electronisch bankieren en dat doe ik altijd dus vandaar dat ik daarop kwam.

 

groetjes,

Link naar reactie
  • 0

www.domain-registry.nl is dezelfde site als die van de SIDN je hebt dus op de goede plek gezocht.

 

Als ik zoek op jouwbaby bij yourhosting dan bieden ze de optie aan om de domeinnaam te verhuizen, niet om deze aan te vragen. Beetje misleidend omdat je hem helemaal niet kunt verhuizen als je geen eigenaar bent.

 

Het registreren van een domeinnaam zonder hosting is verder een compleet administratief proces. Weinig verschil in service dus maar wel in prijs. Enige waar je even op moet letten is dat de domeinnaam op jouw naam en niet op die van de provider geregistreerd wordt. Verschil is niet zo groot en zal alleen in bijzondere situaties iets uitmaken (faillisement provider o.i.d.) maar het kost de 'hoster' ook niets meer of minder. Dus beter safe than sorry.

 

hoe kan ik daar achter komen dat het op mijn naam geregistreerd wordt en niet op naam van de provider. Goeie tip trouwens dank je!

Link naar reactie
  • 0

www.domain-registry.nl is dezelfde site als die van de SIDN je hebt dus op de goede plek gezocht.

 

Als ik zoek op jouwbaby bij yourhosting dan bieden ze de optie aan om de domeinnaam te verhuizen, niet om deze aan te vragen. Beetje misleidend omdat je hem helemaal niet kunt verhuizen als je geen eigenaar bent.

 

Het registreren van een domeinnaam zonder hosting is verder een compleet administratief proces. Weinig verschil in service dus maar wel in prijs. Enige waar je even op moet letten is dat de domeinnaam op jouw naam en niet op die van de provider geregistreerd wordt. Verschil is niet zo groot en zal alleen in bijzondere situaties iets uitmaken (faillisement provider o.i.d.) maar het kost de 'hoster' ook niets meer of minder. Dus beter safe than sorry.

 

hoe kan ik daar achter komen dat het op mijn naam geregistreerd wordt en niet op naam van de provider. Goeie tip trouwens dank je!

 

Jouw gegevens worden op de registratieformulieren vastgelegd. Domeinnamen worden bijna nooit op de naam van een provider vastgelegd, behalve als de privégegevens beschermd moeten worden. Een artiest zal bijvoorbeeld niet zo snel een domeinnaam op zijn of haar eigen naam registreren, maar eerder op de naam van de hostingprovider, omdat anders zijn/haar adresgegevens en telefoonnummer openbaar zijn op te vragen. :)

 

Je kunt contact opnemen met Taco S. en vragen of je het domein mag [quote overnemen voor een bepaald bedrag, maar je kunt hem dit niet dwingen. Omdat het domein al een jaar geleden is geregistreerd en omdat er nog niets mee is gedaan, heb je een kansje dat hij de domeinnaam wel wil verkopen.

 

wat voor bedrag kan ik verwachten denk je?

 

De 'marktprijs' voor deze domeinnaam ligt laag, denk aan zo'n 10-15 euro, wat betekent dat het niet interessant is om te handelen in deze naam. Maar als de domeinnaamhouder zelf plannen heeft met het domein en het dus eigenlijk niet kwijt wilt, zul je denk ik toch op meer dan honderd moeten rekenen. Hopelijk voor jou wil hij het domein wel kwijt voor maximaal 50 euro. Probeer een (begin)bod van € 20,00. Met een beetje geluk is het geen handelaar en weet hij niet zo veel van de domeinmarkt.

 

maar om mijn domeinnaam vast te leggen is deze wel goed?

 

Meestal heb je het domein het de hosting bij één hostingprovider. Het registreren van het domein kan eigenlijk bij elke webhost, maar dit wordt dus verbonden met de webruimte, welke m.i. niet optimaal is bij PCextreme.

Link naar reactie
  • 0

zozo, domein vastleggen en meteen allemaal technische termen, zal misschien wat ingewikkeld klinken allemaal. :)

Bij een goed hosting bedrijf wordt het domein gewoon van jou, bedrag verschilt per bedrijf. Zolang je nog aan het uitzoeken bent, gewoon alleen domein aanvragen, vaak krijg je dan ook alvast een e-mail adres. Als je als onderneming het domein vast wilt leggen moet je een uittreksel uit de KvK overhandigen. Gelukkig kan je tegenwoordig als particulier ook gewoon .nl namen registreren. Vroeger toen dat nog niet kon, hadden hosting partijen er een trucje voor; ze gebruikten hun KvK nr om het domein voor de klant te registreren. Hierdoor werd het domein wel eigendom van de hosting partij. Tegenwoordig is KvK voor .nl domeinnaam niet meer verplicht dus heb je dat probleem ook niet als je een domein alvast voordat je je bedrijf opstart vast wilt leggen.

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0
Jouw gegevens worden op de registratieformulieren vastgelegd. Domeinnamen worden bijna nooit op de naam van een provider vastgelegd, behalve als de privégegevens beschermd moeten worden.

 

Naast de genoemde situatie waarbij er redenen zijn om de naam van de registrerende partij te beschermen heb ik dus in de afgelopen maanden bij twee verschillende 'hosters' meegemaakt dat de domeinnaam niet op de naam van de registrerende partij maar op de naam van de hoster geregistreerd werd. Met één van hen heb ik contact gehad en kreeg als argument dat het papierwerk scheelt (in de praktijk 1 fax met handtekening) Waarschijnlijk dus 'bijna nooit' maar kan zeker geen kwaad om er op te letten dat het netjes gebeurd.

Link naar reactie
  • 0

zozo, domein vastleggen en meteen allemaal technische termen, zal misschien wat ingewikkeld klinken allemaal. :)

Bij een goed hosting bedrijf wordt het domein gewoon van jou, bedrag verschilt per bedrijf. Zolang je nog aan het uitzoeken bent, gewoon alleen domein aanvragen, vaak krijg je dan ook alvast een e-mail adres. Als je als onderneming het domein vast wilt leggen moet je een uittreksel uit de KvK overhandigen. Gelukkig kan je tegenwoordig als particulier ook gewoon .nl namen registreren. Vroeger toen dat nog niet kon, hadden hosting partijen er een trucje voor; ze gebruikten hun KvK nr om het domein voor de klant te registreren. Hierdoor werd het domein wel eigendom van de hosting partij. Tegenwoordig is KvK voor .nl domeinnaam niet meer verplicht dus heb je dat probleem ook niet als je een domein alvast voordat je je bedrijf opstart vast wilt leggen.

 

ah oke! thanks, maar nu ben ik er nog niet helemaal uit bij welk hostingbedrijf ik m zal laten vastleggen. Ik denk een waarbij ik geen opstartkosten hoef te betalen! bedankt allemaal voor jullie tips! ik heb trouwens de eigenaar van jouwbaby.nl gebeld maar ik kreeg het antwoord apparaat waar ik op heb ingesproken. hou jullie op de hoogte!!! duim voor me ::)

Link naar reactie
  • 0

zozo, domein vastleggen en meteen allemaal technische termen, zal misschien wat ingewikkeld klinken allemaal. :)

Bij een goed hosting bedrijf wordt het domein gewoon van jou, bedrag verschilt per bedrijf. Zolang je nog aan het uitzoeken bent, gewoon alleen domein aanvragen, vaak krijg je dan ook alvast een e-mail adres. Als je als onderneming het domein vast wilt leggen moet je een uittreksel uit de KvK overhandigen. Gelukkig kan je tegenwoordig als particulier ook gewoon .nl namen registreren. Vroeger toen dat nog niet kon, hadden hosting partijen er een trucje voor; ze gebruikten hun KvK nr om het domein voor de klant te registreren. Hierdoor werd het domein wel eigendom van de hosting partij. Tegenwoordig is KvK voor .nl domeinnaam niet meer verplicht dus heb je dat probleem ook niet als je een domein alvast voordat je je bedrijf opstart vast wilt leggen.

 

mooi logo trouwens!!!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 223 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.