• 0

energie winning

Ik heb in mijn vroegere werk(offshore industrie, boorplatformen etc.) veel te maken gehad met waterdruk, oliedruk, trekkracht etc. Er zijn vaak redenen geweest om die krachten te registreren, die werden dan omgezet naar een elektrische pulse , om vervolgens een digitale registratie weer te geven. De redenen daarvoor is om later te kunnen controleren en bevestigen dat iets goed getest of vastgedraaid was. Dus vaak puur om certificatie. En altijd heb ik me afgevraagd of deze krachten niet zijn om te zetten in controleerbare energie. Vandaag zag ik een bericht op het journaal over zgn onderwatervliegers die aan lange kabels gemonteerd zijn aan een verankerde trekcilinder. Dat geheel wordt geplaatst in de Waddenzee en maakt gebruik van stroming door Eb en Vloed. 1 zo'n vlieger levert voor 700 huishoudens stroom. Dit is dus gebaseerd op trekkracht tussen vlieger en cilinder dmv stroming door Eb en Vloed. Maar ipv trekkracht kan je volgens mij het zelfde bereiken met drukkracht, denk maar aan drukkussens tegen kribben in rivieren, of maak haakse drukarmen in rivieren. Volgens mij is waterkracht een sterke natuurlijke energie bron, nog te weinig benut, en vaak ook onzichtbaar.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Volgens mij is waterkracht een sterke natuurlijke energie bron, nog te weinig benut, en vaak ook onzichtbaar.

 

Als je bedoeld in Nederland zou je gelijk kunnen hebben. Toch wordt waterkracht toch veelvuldig gebruikt voor stroomvoorziening meestal via stuwdammen en (flinke) hoogte verschillen.

Een niet onbelangrijk deel van de NL groene stroom is waterkrachtstroom uit Scandinavië

 

Maar goed dat is een zijstap.

Je verhaal is opzich duidelijk op één ding na. Wat wil je bereiken met deze post?

 

Is het alleen een constatering?

Of werk je aan een ondernemingsplan

of overweeg je een dergelijk drukkussen te gaan "uitvinden" en zoek je daarbij hulp?

 

Kortom kun je aangeven wat je eigenlijke vraag is.

 

Link naar reactie
  • 0

Het is voor mij de eerste keer dat ik op deze site ben, na lang zoeken heb ik volgens mij een plek gevonden waar ik mijn ding misschien kwijt kan. Ik ben meer het Visionaire typ, en mijn grijze massa staat nooit stil. Wat betreft mijn post is het misschien een constatering, maar vaak vraag ik mij af of er al wel diep genoeg is in gekeken. Er verschijnen in onze natuur "zeer zichtbare energie projecten" . Maar ik ben van mening dat er zoveel nagenoeg onzichtbaar gedaan kan worden nl onderwater. Dus dat is eigenlijk wel een vraag. Maar ik ben tot frustratie nagenoeg machteloos om wat te ondernemen.

Link naar reactie
  • 0

Een energiebron levert een bepaald vermogen gedurende een bepaalde tijd.

Een vermogen ontstaat door bijvoorbeeld druk en een daarbij behorende verplaatsing van bijvoorbeeld een hoeveelheid water.

Als je die met elkaar vermenigvuldigt heb je het vermogen en kun je daarna uitrekenen wat dat vermogen in de tijd doet. Zodra dit alles bekend is kun je beoordelen of er iets te winnen valt, of dat het gerommel in de marge is.

 

Nieuwe ideeën kunnen een goede kans maken als je alle ingrediënten weet te bepalen en in te vullen, zodat we de potentiele nieuwe energiebron kunnen vaststellen.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 99 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.