• 0

Zakelijke betalingen van priverekening, hoe administreren?

Hallo.

 

Ik heb een eenmanszaak. Ik gebruik meestal mijn zakelijke rekening voor zakelijke betalingen. Echter gebruik ik soms ook mijn privérekening voor een zakelijke betaling.

 

Dit komt o.a. voor met:

 

1) Opladen OV-chipkaart (op naam). Ik gebruik deze meestal zakelijk. Via ov-chipkaart.nl kan ik de zakelijke reizen aanvinken en daar een declaratieoverzicht van maken.

 

2) verblijfskosten (kamerhuur). Ik pin meestal geld en betaal contact. Ik zit momenteel 7 dagen per week. Vier nachten kan ik aftrekken van de inkomstenbelasting (ik werk ma t/m do). Ik betaal 26,80 per nacht. Dus voor een week 187,60.

 

Mijn vragen:

 

A: Kan ik de zakelijke reiskosten het beste 'declareren', door bijvoorbeeld per kwartaal het desbetreffende bedrag van de zakelijke reizen (conform declaratieoverzicht) over te boeken van zakelijk naar prive? Of is het laden van de OV-chipkaart een storting in mijn bedrijf, waarvan de privereizen priveontrekkingen zijn (dus bijvoorbeeld 10 euro opladen, 7 euro zakelijk reizen = 3 euro priveontrekking)?

 

B: Hoe boek ik de verblijfkosten? Is het gebruikelijk om deze eveneens te declareren met behulp van een declaratieformulier? Of boek je een factuur (contant betaald na pinnen priverekening voor een week verlijf) als storting in het bedrijf, met 4 x EUR 26,80 = EUR 107,2 zakelijk, en restant van EUR 80,4 als priveonttrekking?

 

Ik hoor 't graag!

 

Alvast dank :)

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0
2) verblijfskosten (kamerhuur). Ik pin meestal geld en betaal contact. Ik zit momenteel 7 dagen per week. Vier nachten kan ik aftrekken van de inkomstenbelasting (ik werk ma t/m do). Ik betaal 26,80 per nacht. Dus voor een week 187,60.
Dat zou ik als tip even heel goed nagaan of adviezen hier afwachten. Als je de zoekfunctie gebruikt, vind je ook vergelijkbare draadjes.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 125 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.