• 0

Mijn naam geeft als zoekresultaat Google mijn bedrijf icm huisadres

Beste allen,

 

Vorige week typte ik mijn voor en achternaam in op google. Tot mijn ontsteltenis was het eerste zoek resultaat mijn bedrijfsinformatie die ik zelf op google mijn bedrijf heb gezet. Daar heeft iemand een negatieve review geschreven waarbij diegene iedereen af raad om zaken met mij te doen omdat ik me zou bezighouden met het posten van 'racial rumble' op facebook. Laat duidelijk zijn dat ik me hier op geen enkele manier mee bezig houd.

De review is anoniem, van iemand die geen persoonlijke naam gebruikt en in totaal 2 reviews heeft geschreven. Als eigenaar antwoorden en vragen wat diegene bedoeld heeft tot dusver geen effect. Raporteren als niet relevant lijkt ook niets uit te halen.

Hoe langer ik erover nadenk hoe vervelender ik dit vind. Als iemand mijn naam intypt op google dab verschijnt meteen de info van mijn bedrijf, samen met mijn huisadres (waar mijn bedrijf is gevestigd, eenmanszaak)

 

Tot nu toe heb ik het volgende gedaan:

- plaats als prive adres gerapporteerd

-bedrijf permanent gesloten

-alle info waar mogelijk weggehaald

-review gemeld als niet relevant

 

Hoe zou ik dit verder het beste aan kunnen pakken? Ik vind dit ook een stukje privacy, namelijk dat mijn naam gekoppeld word aan deze onzin, is hier iets tegen te doen?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ward geeft een goede verwijzing, maar het ultieme doel is toch zeker behoud van jouw vermelding en verwijdering van de beoordeling? Nu ben je van alles aan het rommelen zonder het gewenste resultaat.

 

Kun je als ingelogd gebruiker nergens reclameren over beoordelingen?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Voor mij hoeft die hele bedrijfs vermelding sowieso niet. Wat gebeurt er als ik het wis? Ik doe geen zaken via google, mensen kunnen mijn website bezoeken-of niet, ik maal er niet om. Als het een serieus systeem was waarbij relevante reviews werden geplaatst dan zou ik er met mijn bedrijf wat mee kunnen. Maar nu kan een willekeurige anonieme idioot aan de andere kant van de oceaan in 12 seconden mijn dag verpesten.

Google reageert nog niet op mijn melding om de review als 'niet relevant'weg te halen. Wat mij overduidelijk wel zo lijkt, een bedrijf van een meubelmaker waar een negatieve review onder staat wegens vermeend racisme op facebook..

Heb er wel op gereageerd, diegene die de review heeft geschreven is anoniem en reageert niet. Vind het vervelend om me dan te moeten verdedigen en doe dat dan ook niet.

 

Hoe zou de vergeetservice werken in dit geval? Want het is een bedrijfs review..

 

Wat gebeurt er als ik de hele bedrijfsvermelding wis?

Link naar reactie
  • 0

Lijkt een beetje een epidemie te zijn, maar ook een probleem van deze tijd.

 

Mijn buren (buurbedrijf) kregen een week na hun Google+ vermelding ook een vernietigende review van iemand waar ze nooit zaken mee hebben gedaan. Zij hebben alles op alles gezet om deze uiting van Smaad weg te krijgen, maar zonder resultaat.

 

Zelf run ik een webshop, dus logischerwijs kom ik ook af en toe een idioot tegen. De beste methode is om zo'n review gewoon onder te laten sneeuwen met positieve (echte) reviews. Een ongefundeerde negatieve review die omringd is door positieve, onderbouwde berichten wordt een stuk minder serieus genomen.

Link naar reactie
  • 0

Lijkt een beetje een epidemie te zijn, maar ook een probleem van deze tijd.

 

Mijn buren (buurbedrijf) kregen een week na hun Google+ vermelding ook een vernietigende review van iemand waar ze nooit zaken mee hebben gedaan. Zij hebben alles op alles gezet om deze uiting van Smaad weg te krijgen, maar zonder resultaat.

 

Zelf run ik een webshop, dus logischerwijs kom ik ook af en toe een idioot tegen. De beste methode is om zo'n review gewoon onder te laten sneeuwen met positieve (echte) reviews. Een ongefundeerde negatieve review die omringd is door positieve, onderbouwde berichten wordt een stuk minder serieus genomen.

Google zelf geeft zelden gehoor aan verzoeken tot verwijdering maar door te reageren op slechte reviews geef je aan dat je klachten serieus neemt en graag tot een oplossing wenst te komen. Dit in combinatie met positieve reviews is naar mijn idee sterker dan de review te negeren.

Link naar reactie
  • 0

Google zelf geeft zelden gehoor aan verzoeken tot verwijdering....

Er zijn een heleboel ondernemers die gedupeerd worden door negatieve nep-reviews van hun eigen bedrijven, maar ook door positieve nep-reviews van concurrenten.

 

Als Google verzoeken tot verwijdering negeert, dan veroorzaakt Google schade. Op grote schaal.

 

Is dat niet een mogelijk onderwerp voor class action? En moet dat dan in Nederland of kan het ook elders?

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Het is inderdaad een vervelend fenomeen als het negatieve reacties betreft van personen die uberhaupt geen klant van je bedrijf zijn, maar het gewoon doen om te zieken, of om je persoonlijk aan te vallen.

 

Er is geen enkele controle op de inhoud van de reviews zo lijkt me. Hier eentje over het lokale politiebureau:

 

"mwah service was niet perfect. moest heletijd bellen om te drinken of naar de wc te mogen. na gegeven moment werd ik opdringerig aangesproken door de manager denk ik in een kleine kamertje. matras was ook niet bepaald zacht. doe mij maar gewoon van der valk, kost wat meer maar dan heb je ook wat"

 

... dus afgaan op een enkel "review" lijkt me niet verstandig.

 

Bij dingen als ebay ligt dat anders gezien review alleen gegeven kan worden door daadwerkelijke klanten.

Link naar reactie
  • 0

Een goede kennis had een horecatent

 

Gasten pleegde gewoon chantage door of een flinke korting tot gratis te bedingen anders zouden we er wel eens heel vervelende dingen op het www staan...

 

Nooit in mee gegaan, maar inderdaad.... dan staat er wel iets bijzonders op het www...

Muizen in het eten zoiets en een ongeschoolde dom kijken personeel etc etc

Link naar reactie
  • 0
Als Google verzoeken tot verwijdering negeert, dan veroorzaakt Google schade. Op grote schaal.

 

Als Google alle verzoeken tot verwijdering of bewerking negeert en niet actief modereert, dan is Google slechts een doorgeefluik en geniet het wettelijke bescherming. Dit is vergelijkbaar met de bescherming die Postennèl geniet voor het bezorgen van schadeveroorzakende brieven.

 

Wel kan Google verplicht worden tot het afstaan van de persoonsgegevens van degene die een oneigenlijke recensie of claim heeft geplaatst (Lycos/Pessers-arrest).

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Als Google alle verzoeken tot verwijdering of bewerking negeert en niet actief modereert, dan is Google slechts een doorgeefluik en geniet het wettelijke bescherming. Dit is vergelijkbaar met de bescherming die Postennèl geniet voor het bezorgen van schadeveroorzakende brieven.

Ja, dat argument ken ik.

 

Maar Google (en anderen) rekken het provider-argument steeds verder op tot het knapt. We zijn doorgeefluik van nepnieuws en dus niet verantwoordeijk. We hebben een systeem ontwikkeld dat de distributie van nepinformatie bevordert en bedrog beloont, maar ons treft geen blaam.

 

Google also maintains that although they may review anything posted, certainly they can’t check the validity of every review on their engine. In the guidelines, Google insists that no one should presume that the information is real or that it has been verified. So even though there was a negative review, it wasn’t Google’s responsibility to check its validity, and they are not responsible for it. The responsibility lies with the original poster.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik kwam dit filmpje tegen op Youtube

en dacht meteen aan deze topic.

Misschien zitten hier nog stappen tussen die je zelf niet hebt doorlopen.

En natuurlijk voor de andere HL-ers die met hetzelfde probleem te maken hebben.

 

Hoop dat je er wat aan hebt, je blijft toch afhankelijk van Google zelf uiteindelijk.

 

Succes!

 

 

LiveLogistics.nl -  E-Fulfilment:  Wij Slaan Goederen Op, Verpakken Ze En Regelen De Verzending  Voor Webwinkels.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 259 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.