• 0

Welke bedrijfsvorm is in dit geval het meest handig

Hallo allemaal,

 

Ben nieuw op dit forum dus vergeef mij mijn ontwetendheid vooraf.

Ben op dit forum terecht gekomen, omdat ik ergens tegen aanloop en elders niet een eenduidig antwoord kan vinden (KvK, belastingdienst, enz).

 

Het volgende is het geval.

Ik ben een beginnend ondernemer (start maart 2018). Het betreft een eenmanszaak (ZZP). Nu bestaat de mogelijkheid om in te schrijven op een contract (gemeentelijke instelling). Echter men wil dekking bij uitval en dergelijke en is het vereist dat deze vervanging (lees continiuteit) in het contract moet worden gewaarborgt. Er is echter sprake van 1 contract en er mag geen sprake zijn van "onderaanneming". Hoop dat jullie het begrijpen. Personeel aannemen zie ik (nu nog) niet zitten.

 

Nu zijn er twee andere ZZP-ers die mee zouden willen doen. In de nabije toekomst zouden meer ZZP-ers kunnen aanhaken. Wat is dan het handigst? Een nieuw bedrijf opstarten (VOF of BV) of bv een maatschap (als dat kan) beginnen? Iedere ZZPer zou ander uren werken, dus het werk wordt niet evenredig verdeeld. De beloning en participatie zal navenant verschillen.

 

Hoor graag van jullie en mocht ik niet voldoende info hebben gegeven, dan hoor ik dat graag.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

@Hermes: zelfde gedachte ;)

 

[met betreffende doorlinks]

Kun je de opdracht alleen aan? Wil je een VOF alleen inrichten voor het geval je ziek wordt?

 

Misschien kun je aan een andere bedrijfsvorm denken? Namelijk een ondernemerscoöperatie (aansluiten bij een bestaande of zelf één optuigen).

Meer informatie hier over vindt je ook bij de coöperatie expert.

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 120 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.