• 0

S&O toegewezen op forfait

Ik zit met de volgende situatie:

 

Ik ben DGA met een uurloon van 20,80 euro per uur. Ik werk ca 120 uur in de maand.

 

Die 120 uur bestaat voor 40 uur aan werkzaamheden voor operaties. Hier is de S&O niet op van toepassing.

 

De overige 80 uur bestaat voor ontwikkeling van een framework. Hiervoor is S&O toegewezen.

 

Nu heb ik S&O obv forfait gekozen, het S&O uurloon is daarmee vastgesteld op 29 euro per uur. Dit is dus 8,20 hoger dan de 20,80 die ik als uurloon ontvang.

 

De maximale S&O afdrachtvermindering ligt hoger dan wat ik in totaal aan loonheffing afdraag.

 

Mijn vraag is nu de volgende:

 

Moet ik voor de vermindering van de loonheffing nu uitgaan van mijn werkelijke loonheffing over 20,80 euro of moet ik voor de vermindering uitgaan van een loonheffing over en fictief uurloon van 29 euro.

 

In het geval van 29 euro zou ik namelijk een grotere vermindering op de loonheffing doorvoeren. Dit komt op mij vreemd over maar omdat ik dat forfait heb zou het zomaar kunnen dat ik idd van die 29 euro uit moet gaan.

 

Heeft iemand hier ervaring mee?

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je maakt eerst een loonberekening en een loonstrook zoals gebruikelijk. Je gaat dus gewoon uit van je normale loon en de normale witte loonbelastingtabel. Het nettoloon van de DGA verandert dus niet! Als werknemer merk je dus niets van deze regeling.

 

Voor de berekening van wat je daadwerkelijk moet afdragen (als werkgever), moet je de loonafdracht vermindering berekenen. Voor deze berekening ga je wel uit van het hogere forfaitaire uurloon. Maar dat is dus alleen voor het berekenen van de vermindering. Vervolgens geldt er inderdaad nog de beperking dat je per aangifte niet meer mag verrekenen dan je af zou moeten dragen en ook niet meer dan een evenredig deel van het totaal nog te verrekenen bedrag voor de periode van de S&O.

 

Het kan zijn dat een evenredig bedrag betekent dat je niet alles in één maand kunt verrekenen. Dat schuift dan door naar de volgende maand, waarna je evenredige verrekeningsbedrag stijgt. Als je dat elke keer hebt, heb je inderdaad een structureel 'verzilveringsprobleem'. Maar aan de andere kant, je draagt dan als werkgever letterlijk niets af aan loonheffingen, terwijl je als werknemer wel mag doen alsof je ze zijn ingehouden en afgedragen (handig voor hypotheekrenteaftrek bijvoorbeeld).

 

Meer info hier.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 242 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.