Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

    Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
RtgR534

Aangesloten zijn bij een keurmerk is een pré tegenwoordig?

Recommended Posts

(Ik vond het lastig om dit topic in het juiste sub-forum te plaatsen, dus als het verplaatst moet worden: mijn excuses)

 

Hoe dan ook nu mijn bericht: iets wat ik de laatste tijd steeds vaker zie is dat er organisaties opgericht worden die keurmerken uitdelen aan bedrijven die aangesloten zijn bij die organisatie.

Dan bedoel ik organisaties vergeleken met de ANVR (reizen), maar voor kleinere branches. Het valt me op dat deze organisaties keurmerken aanbieden die in principe geen waarde toevoegen voor de klant. Het is enkel een bewijs naar de klant toe dat desbetreffend bedrijf is aangesloten bij een organisatie (waarvoor ongelofelijk hoge bedragen worden betaald trouwens).

 

Maar waar mijn bericht op neer komt is: wordt het nu een standaard om aangesloten te zijn bij een 'keurmerk' dat (o.b.v. jouw contributie) aangeeft dat jij goed werk levert? Mijn inziens zegt zo'n afbeelding op je website toch niks over de kwaliteit van je werk, enkel dat je genoeg geld betaald om het te mogen tonen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het valt me op dat deze organisaties keurmerken aanbieden die in principe geen waarde toevoegen voor de klant.

Op basis waarvan komt je tot die conclusie? Het ANVR keurmerk bijvoorbeeld biedt wel een hele duidelijke toegevoegde waarde (oa de garantieregeling).

 

En kijk oa ook naar een wat kleiner keurmerk als webwinkelkeur dat er voor zorgt dat online klanten hun webwinkel kunnen vertrouwen. (en wat bovendien ook helemaal niet zo duur is).

 

wordt het nu een standaard om aangesloten te zijn bij een 'keurmerk' dat (o.b.v. jouw contributie) aangeeft dat jij goed werk levert?

Nee, maar kun je een wat meer specifieker voorbeeld noemen: welke branche / sector bijvoorbeeld?

(en zie ook bij oa webwinkelkeur de reviewopties: niet het keurmerk maar jouw klanten geven aan of je wel of niet goed werk levert!)

 


Gecertificeerd risk management consultant, partner bij B2Bsure.

Specialist in AOV, aansprakelijkheid en overige verzekeringen voor ondernemers en bedrijven. Vragen of offerte? Neem dan contact met mij op 

 

Mijn blog : Verzuim verzekeren wordt duurder; kijken naar alternatieven loont

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelfs nep-keurmerken werken heeft de Consumentenbond al eens aangetoond.

 

;D

 


Gecertificeerd risk management consultant, partner bij B2Bsure.

Specialist in AOV, aansprakelijkheid en overige verzekeringen voor ondernemers en bedrijven. Vragen of offerte? Neem dan contact met mij op 

 

Mijn blog : Verzuim verzekeren wordt duurder; kijken naar alternatieven loont

Share this post


Link to post
Share on other sites

Excuses, ik zie nu ook dat de ANVR geen goed voorbeeld is aangezien er wel garanties worden gegeven op de diensten van aangesloten bedrijven.

De reden waarom ik de post heb gemaakt is dat op sites bijv. Werkspot verlangt wordt door consumenten dat er enig keurmerk aanwezig is, dat laat zien dat een vakman kwaliteit levert. Mijn inziens zijn organisaties die zulke keurmerken aanbieden nergens goed voor, ze vragen belachelijk hoge prijzen voor het tonen van hun bedachte keurmerk.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is eigenlijk je vraag?


That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is eigenlijk je vraag?

Het is niet zozeer als vraag bedoeld maar meer als kritische uiting op het gebruik van keurmerken voor van alles en nog wat, terwijl dat niks zegt over kwaliteit van dienstverlening bijv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij hebben met onze webshops 2 jaar lang een keurmerk gevoerd. We hebben geen grote veranderingen in de verkopen geconstateerd. Met de komst van AVG/GDPR hebben we dan ook besloten om het keurmerk stoppen.

 

Wel kregen we in de afgelopen twee jaar veel beoordelingen. In het begin hadden we daar nog wel iets aan voor het verbeteren van de processen. Het laatste jaar waren de beoordelingen echter zo goed dat ze voor ons inhoudelijk niets meer bijdroegen.

 

Daarbij komt wel dat wij ook via Bol.Com verkopen en dat op onze site ook aangeven. Vertrouwt de klant het niet, dan kan die het artikel ook via Bol kopen.

 

De tijd zal ons leren of dit stopzetten een goede actie is geweest...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er is 1 lid online en 78 gasten

    (See full list)    
  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept