• 0

Aangesloten zijn bij een keurmerk is een pré tegenwoordig?

(Ik vond het lastig om dit topic in het juiste sub-forum te plaatsen, dus als het verplaatst moet worden: mijn excuses)

 

Hoe dan ook nu mijn bericht: iets wat ik de laatste tijd steeds vaker zie is dat er organisaties opgericht worden die keurmerken uitdelen aan bedrijven die aangesloten zijn bij die organisatie.

Dan bedoel ik organisaties vergeleken met de ANVR (reizen), maar voor kleinere branches. Het valt me op dat deze organisaties keurmerken aanbieden die in principe geen waarde toevoegen voor de klant. Het is enkel een bewijs naar de klant toe dat desbetreffend bedrijf is aangesloten bij een organisatie (waarvoor ongelofelijk hoge bedragen worden betaald trouwens).

 

Maar waar mijn bericht op neer komt is: wordt het nu een standaard om aangesloten te zijn bij een 'keurmerk' dat (o.b.v. jouw contributie) aangeeft dat jij goed werk levert? Mijn inziens zegt zo'n afbeelding op je website toch niks over de kwaliteit van je werk, enkel dat je genoeg geld betaald om het te mogen tonen.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0
Het valt me op dat deze organisaties keurmerken aanbieden die in principe geen waarde toevoegen voor de klant.

Op basis waarvan komt je tot die conclusie? Het ANVR keurmerk bijvoorbeeld biedt wel een hele duidelijke toegevoegde waarde (oa de garantieregeling).

 

En kijk oa ook naar een wat kleiner keurmerk als webwinkelkeur dat er voor zorgt dat online klanten hun webwinkel kunnen vertrouwen. (en wat bovendien ook helemaal niet zo duur is).

 

wordt het nu een standaard om aangesloten te zijn bij een 'keurmerk' dat (o.b.v. jouw contributie) aangeeft dat jij goed werk levert?

Nee, maar kun je een wat meer specifieker voorbeeld noemen: welke branche / sector bijvoorbeeld?

(en zie ook bij oa webwinkelkeur de reviewopties: niet het keurmerk maar jouw klanten geven aan of je wel of niet goed werk levert!)

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Excuses, ik zie nu ook dat de ANVR geen goed voorbeeld is aangezien er wel garanties worden gegeven op de diensten van aangesloten bedrijven.

De reden waarom ik de post heb gemaakt is dat op sites bijv. Werkspot verlangt wordt door consumenten dat er enig keurmerk aanwezig is, dat laat zien dat een vakman kwaliteit levert. Mijn inziens zijn organisaties die zulke keurmerken aanbieden nergens goed voor, ze vragen belachelijk hoge prijzen voor het tonen van hun bedachte keurmerk.

 

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben met onze webshops 2 jaar lang een keurmerk gevoerd. We hebben geen grote veranderingen in de verkopen geconstateerd. Met de komst van AVG/GDPR hebben we dan ook besloten om het keurmerk stoppen.

 

Wel kregen we in de afgelopen twee jaar veel beoordelingen. In het begin hadden we daar nog wel iets aan voor het verbeteren van de processen. Het laatste jaar waren de beoordelingen echter zo goed dat ze voor ons inhoudelijk niets meer bijdroegen.

 

Daarbij komt wel dat wij ook via Bol.Com verkopen en dat op onze site ook aangeven. Vertrouwt de klant het niet, dan kan die het artikel ook via Bol kopen.

 

De tijd zal ons leren of dit stopzetten een goede actie is geweest...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 200 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.