[Artikel] Investeerders stellen mannen en vrouwen verschillende vragen

Aanbevolen berichten

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Investeerders stellen mannen en vrouwen verschillende vragen

 

Korte samenvatting:

Vrouwelijke ondernemers die pitchen voor investeerders krijgen andere vragen voorgeschoteld dan hun mannelijke collega’s. En dat is de belangrijkste reden dat vrouwen gemiddeld minder groeigeld ophalen dan mannen, blijkt uit nieuw onderzoek.

 

 

 

Waarom vind je dit interessant of wil je dit delen?:

Ik las laatst in de quote het artikel Oestrogeenarmoede en dat in de top 100 jongste miljonairs er slechts 3 vrouwen in de top 100 staan.

 

Ik leg het verband wel, maar vraag mij af of het ophalen van minder investering hiermee te maken heeft?

 

Link naar het artikel :

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
Ik leg het verband wel, maar vraag mij af of het ophalen van minder investering hiermee te maken heeft?
Eerder het gevolg van adrenaline-gebrek en cortisol-overmaat ...

 

Misschien ligt het antwoord verborgen in: Man vs vrouw: stresshaan vs stresskip?

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Er zijn genoeg artikelen en onderzoeken m.b.t. vrouwelijke ondernemers die elkaar waarschijnlijk ook weer tegenspreken zodra er een nieuw onderzoek komt. Bijv. vrouwen gaan minder failliet dan mannen en Ondernemende vrouwen blijven vaak wat fröbelen in de marge

 

Maar, zoals het betreffende artikel waar Cosara naar linkt meldt:

De voorgaande breinverschillen tussen man en vrouw zijn natuurlijk niet altijd eenduidig. Het is dan ook niet bedoeld om te generaliseren: het eeuwige mannen/vrouwen debat.

Zo is ook artikel wat ik geplaatst heb niet bedoeld (al doet de titel van het tweede artikel anders vermoeden) ;)

 

Het verbaast mij dat er veel minder vrouwen ondernemer zijn en doorgroeien. Mede gezien de verhouding dat er slechts 3 vrouwen (van de 100 ondernemers) miljonair zijn.

 

Komt dit (mede) omdat ze minder investeringsgeld ophalen? Of zijn er andere (f)actoren waardoor vrouwen niet/minder (succesvol) ondernemen? (zonder in te gaan op mars/venus voorbeelden).

 

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
Misschien ligt het antwoord verborgen in: Man vs vrouw: stresshaan vs stresskip?

 

Het door Mikky aangehaalde artikel is gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek, het door Cosara aangehaalde artikel is de mening van iemand die stukjes uitpoept om hoger in de zoekmachines te scoren. Ik kan me niet voorstellen dat de tweede hetzelfde gewicht heeft als het eerste.

 

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie

Een tegenvraag kan uiteraard ook zijn: waarom worden sommige ondernemers wel en andere ondernemers geen miljonair?

Ik zou dan toch maar eens beter naar het tabelletje in het aangehaalde artikel kijken.

 

Voor de rest ...

Eerlijke mensen zullen zelden rijk worden.

Met een beetje geluk op juiste de tijd, op juiste plek, en met de juiste skils.

 

Het door Mikky aangehaalde artikel is gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek, het door Cosara aangehaalde artikel is de mening van iemand die stukjes uitpoept om hoger in de zoekmachines te scoren. Ik kan me niet voorstellen dat de tweede hetzelfde gewicht heeft als het eerste.
... en dat is precies wat vele wetenschappelijke onderzoekers ook doen. Als ik u was zou ik niet ieder wetenschappelijk onderzoek al te letterlijk nemen. 8)

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie

Waar je met dit soort eindresultaten rekening moet houden is 'survivors-bias'.

 

Je kunt moeilijk conclusies trekken uit het eindresultaat (3 van de 100), zonder de beginsituatie te kennen.

 

Op het moment dat er namelijk 30x minder vrouwelijke ondernemers zijn, is de verhouding 3 : 97 heel natuurlijk en 'verwacht'. Maar zelfs als de verhouding anders ligt, dan zijn er nog genoeg andere factoren die invloed kunnen hebben.

 

Factoren die effect kunnen hebben:

 

[*] Mogelijk is 1 groep risicovoller: Ze falen vaker, maar als ze slagen is de slag groter

[*] Mogelijk is 1 groep honkvaster: Er zit een groot verschil tussen een bedrijf tot laat vasthouden, of eerder verkopen.

[*] Mogelijk start 1 groep later: Als een groep gemiddeld later start, zullen ze minder vaak in de top 100 jongste miljonairs terecht komen.

 

zo zijn er nog wel redenen te bedenken die de bias beinvloeden.

 

En natuurlijk kan die financiering daar ook effect op hebben.

 

Wil je een ervaren ondernemer op speed-dial hebben als je tegen complexe problemen aanloopt bij het ondernemen? Advies en ondersteuning voor ondernemers en bedrijven bij o.a. conflicten, strategische samenwerkingen, waarderingen, acquisities, investeringen en overnames (via Newmatter).

 

De Kennisbank voor investeerders over investeren!

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 207 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.