• 0

Verkoopprijzen aan handelaars [verkoopmarge retail]

Goede avond iedereen,

 

Ik ontwerp teksten en designs voor op truien. Ik koop de truien aan, bedruk ze en verkoop ze dan in mijn webshop. Nu wil ik mijn producten graag in fysieke winkels aanbieden. Ik weet echter niet aan welke factor ik mijn artikelen dan moet verkopen aan de winkels, die mijn producten dan zelf doorverkopen aan de klant. Ik weet dat wanneer je aankoopt via een groothandel, de factor dan meestal rond 2,5 ligt (inkoopprijs excl. btw x 2,5 = verkoopprijs incl. btw). Wil dat dan zeggen dat ik een trui die ik verkoop in mijn webwinkel voor 50 euro, moet verkopen aan de winkel voor (ongeveer) 'slechts' 20 euro? Ik hoop toch dat de marges hiervoor anders liggen? :)

 

Alvast bedankt voor jullie inbreng!

 

[verandering: titel]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Rahhypotter, allereerst welkom op Zweinstein! Higherlevel! ;)

 

Ik weet echter niet aan welke factor ik mijn artikelen dan moet verkopen aan de winkel

Maak het niet moeilijker dan het is: voor welke prijs (jouw kostprijs + gewenste winstmarge) is het voor jou nog interessant genoeg om ook aan winkels te leveren?

Laat de verkoopprijs maar aan de winkelier over: die hoeft die trui niet voor de zelfde prijs te verkopen als dat jij dat in jouw webwinkel doet.

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 1

Nu wil ik mijn producten graag in fysieke winkels aanbieden.

(...)

Ik hoop toch dat de marges hiervoor anders liggen?

Een winkel gaat jouw truien niet wederverkopen omdat jij dat zo graag wilt. Dat doet een wederverkoper gewoon om geld te verdienen. Waarom zou een wederverkoper op jouw truien een lagere marge accepteren dan op truien van de groothandel, terwijl hij er zelfs meer administratie en kans op gedoe bij krijgt (want: extra leverancier)?

 

 

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Een winkel wil best genoegen nemen met een lagere marge als de truien beter verkopen dan de truien van de groothandel. Daar moet je de winkelier dan wel van overtuigen. Dat kan met een goede pitch en goede voorwaarden. Denk daarbij aan levertijden, betaaltermijnen en verkoopondersteuning.

En inderdaad, een iets hoger prijs in de winkel hoeft geen probleem te zijn. Dat mensen kunnen passen en de trui meteen mee kunnen nemen mag wat extra kosten.

 

Link naar reactie
  • 0

Uw marge heeft slecht betrekking op uw situatie.

 

Er bestaat ook nog zoiets als:

hogere omzet, lagere marges.

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Zolang je winkeliers niets extra's hebt te bieden zul je ze over de streep moeten trekken met een goede marge.

 

Alleen als jou merk of werk zo uniek is dat het extra klanten naar de winkel trekt, die anders niet zouden komen zal een winkelier bereid zijn met minder marge genoegen te nemen omdat de nieuwe klanten voor extra omzet zorgen en

 

Iets anders extra's zou ook kunnen zijn dat jij op je website de verkooppunten opneemt en bijv ook in online advertentiecampagnes naar de verkooppunten verwijst.

 

Kortom het begint met goede marge bieden en daar kun je in knijpen als je andere USP's bied die de winkelier helpt.

 

en ja het is soms ook gewoon een rekensom

 

wat is beter 50 truien met 40 euro marge verkopen

of 200 met 20 euro marge.

Link naar reactie
  • 0

Misschien zou een ontwerpzuil of tablet in winkels voor custom designs wel innovatief en een publiekstrekker kunnen zijn!?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

 

Marge op papier is niet hetzelfde als geld in de kassa. De meeste detaillisten geven de voorkeur aan snel geld. Een product dat snel verkoopt. Dan is de investering snel terug en kan opnieuw ingekocht worden. Zo kan een tientje marge meer winst opleveren dan twintig euro marge.

ter aanvulling ... de beste manier om failliet te gaan is nog steeds een grote voorraad en een gebrek aan cashflow. Snel geld is voor iedere onderneming van levensbelang.

 

Wat betreft die lange hete zomer ... die wordt vroeger of later opgevolgd door minimaal 9 maanden koud(er) weer ... en daarom kan je beter winterkleding verkopen dan zomerkleding.

 

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Een winkel hanteert meestal factor 2,3 en een winkelketen factor 2,8. Dus een trui met consumentenprijs van € 100 zal een winkel voor max € 45 willen inkopen en een winkelketen voor max € 30.

Winkels willen wel een lagere marge hanteren als je de truien in consignatie aan biedt. Dus dat winkel jou pas betaald als de truien verkocht zijn. Al zou ik dat niet adviseren.

Importeur eco producten onder eigen merk maar ook privat label /custommade.

Link naar reactie
  • 0
Wil dat dan zeggen dat ik een trui die ik verkoop in mijn webwinkel voor 50 euro, moet verkopen aan de winkel voor (ongeveer) 'slechts' 20

 

Dat wil zeggen dat je zelf dus niet genoeg marge maakt op je producten.

Als je zowel producent als "winkel" bent moet je natuurlijk niet gaan concurreren met andere winkels voor hetzelfde product.

 

Bedenk dus wat jij minimaal voor de trui moet ontvangen, ongeacht wie deze koopt.

Als dat €30,- is wordt dat je prijs voor de andere winkels,

De verkoopprijs in je webshop wordt dan dus ook 2,5 x dat bedrag.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.