Het succes in oogbollen gezien is fenomenaal : letterlijk spelen 100 duizenden mensen on- en offline games. En heugelijk voor adverteerders : het merendeel is man en gemiddeld ongeveer 35 jaar ! Dus niet de petjes pitamientjes van 12 jaar, nee, volwassen mensen.
Opties : adverteren met een banner in een spel; een spel laten maken voor je merk; of een schilletje om een spel heen leggen, waar je reclame kwijt kunt.
Kijk bijvoorbeeld eens bij www.spele.nl
Een typische maker van online spelletjes vind je op de verzamelsite : http://www.webpeppers.nl/website/. Zij zijn ook de makers van het Carglass-spel dat in een maand tijd door 100.000 unieke bezoekers gespeeld werd.
Hebben jullie hier ervaring mee ? Is dit interessante "grond" voor adverteerders ?
Ewout Wolff
Ewout Wolff
Weer zo'n nieuwe trend : In Game Advertising.
Simpel gezegd : in, op of via een game adverteren.
Hier enkele berichten erover :
http://www.marketingonline.nl/nieuws/moduleitem38642.html (Tijdschrift Voor Marketing, goed overzichtsartikel)
http://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=410386 (Emerce)
http://www.dutchcowboys.nl/gaming (Dutchcowboys)
Het succes in oogbollen gezien is fenomenaal : letterlijk spelen 100 duizenden mensen on- en offline games. En heugelijk voor adverteerders : het merendeel is man en gemiddeld ongeveer 35 jaar ! Dus niet de petjes pitamientjes van 12 jaar, nee, volwassen mensen.
Opties : adverteren met een banner in een spel; een spel laten maken voor je merk; of een schilletje om een spel heen leggen, waar je reclame kwijt kunt.
Kijk bijvoorbeeld eens bij www.spele.nl
Een typische maker van online spelletjes vind je op de verzamelsite : http://www.webpeppers.nl/website/. Zij zijn ook de makers van het Carglass-spel dat in een maand tijd door 100.000 unieke bezoekers gespeeld werd.
Hebben jullie hier ervaring mee ? Is dit interessante "grond" voor adverteerders ?
Online marketing manager Onedaycompany
http://twitter.com/ewoutwolff
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag