• 0

Nieuwe opdracht via detachering bureau

Ik heb een aanbieding gekregen om als interim bij een organisatie te komen werken via een derde partij een zogenaamde grote detacheerder die ook freelancers en ad interim personen zoeken voor opdrachtgevers.

 

Ik heb zelf een werk BV en beheer (holding) BV en wil dus bij deze organisatie als interim aan de slag. Nu heeft de detacheerder mij een voorstel gestuurd met het juiste uurtarief e.d. maar daarin staat dat:

 

Ter bescherming van de eindklant worden (mogelijk) de volgende fiscale en arbeidsrechtelijke maatregelen getroffen:

 

De facturen zullen gesplitst betaald worden, deels aan uw B.V. en deels door middel van rechtstreekse storting bij de Belastingdienst danwel via storting op uw

G-rekening. De storting betreft slechts het werkelijke bedrag aan loonheffingen dat uw BV verschuldigd is en geen 40% zoals bij sommige bedrijven gebruikelijk is.

 

Nu is het volgende de bedoeling. Ik wil gewoon maandelijks een factuur vanuit mijn werk BV naar de detacheerder sturen. Ik ben hiervan bestuurder en geen werknemer op de loonlijst. Ik factureer vanuit mijn holding beheer BV de werk BV een maandelijkse management fee. Ik bepaal hierdoor zelf wat ik uitkeer als dividend. Wat er in de werk BV overblijft laat ik mooi staan en kan ik kosten van betalen (aangezien het een all-in tarief is, dus leaseauto, brandstof etc) en wat daar na kosten overblijft wordt tegen 25% VPB tarief belast. Op deze manier wordt ik nergens onnodig 52% tarief belast.

 

Hoe ik bovenstaande beschrijf is voor mij niets nieuw maar ik merk dat er al vragen opkomen vanuit mijn detacheringsbureau (die natuurlijk een eigen tarief met eindklant afspreekt waar ik niets van hoef te weten, vandaar dat ik detacheringsbureau factureer).

 

Zie ik iets over het hoofd of kan het bovenstaande wel gewoon.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0
Zie ik iets over het hoofd

 

Als het goed is ben je wel in loondienst van je eigen holding, hanteer je daar een salaris (gebruikelijk loon DGA) en draag je daar wel loonheffing over af? Zo ja, dan kun de de afdracht loonheffing van je holding verminderen met de bedragen die op de G-rekening gestort worden.

 

Het enige dat je dan wel zult moeten doorgeven aan de detacheerder is het bedrag dat jij jezelf in de holding verloont, anders klopt de afdracht loonheffing niet.

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 232 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.